spyball alarm

PaulVogels

Die hard MF'er
30 sep 2002
371
0
Helmond NL
Heb net even op internet zitten kijken voor een alarm (en rondgebeld)

Nu heb je 3 "top" merken:
spy ball
red alert
datatool

Ik denk zelf aan een spyball om dat ik dit toch het meeste hoor en lees hiero.

Prijzen voor spyball lopen uiteen van 350 incl inbouw tot 550 incl inbouw.

Wat is jullie mening hierover, gaan voor die 350 bij een bedrijf in meyel of iets anders.
Groeten
 
offtopic:

toevallig familie van de Electro man Bart?

ik heb datatool, is goed. heb slechte ervaringen met red-alert. Spy ball nog geen goed/slecht advies over.
 
Ik heb zelf een Spyball, ik ben er erg tevreden over.
Een collega van me heeft de Red Alert, die daar ook weer erg
tevreden over is. Ik denk dat je aan geen van de systemen echt
een miskoop hebt. Vraag anders na bij je verzekeraar ?
 
Op die van mij heb ik een Spyball zitten al 1,5 jaar.
Heb er totaal geen problemen mee tot op heden in ieder geval
Ook geen valse alarmmeldingen of iets dergelijks.
 
Ik heb sinds afgelopen zaterdag avond datatool erop zitten.

Ik heb er de datatool alarm pager 2 bij genomen. (Die gaat dus piepen als je redelijk in de buurt van je motor bent als het alarm afgaat. Handig als je ergens binnen zit en het alarm niet direct kan horen...)

Ik kan nog geen echte positieve of negatieve ervaringen geven, maar met de gevoeligheid op standaard gezet ging de motor niet piepen met de wind van afgelopen zaterdag avond erop, in de semi-beschutte achtertuin. Ging wel piepen toen ik er overheen stapte en hem aanraakte, dus de gevoeligheid is tot zover prima op de standaard instelling.

Met de andere 2 systemen heb ik totaal geen ervaring, ik heb voor datatool gekozen vanwege de beschikbaarheid van die pager...
 
Bedoel je deze electro man bart:
Electronic-man

Ik heb wel een fanatieke motor rijder in de familie maar weet niet of die hier uit hangt?

BTW:
Hoe verklaren jullie dat in meyel bij een alarminbouwer een alarm 350 kost en bij een motordealer (kleine en grote) deze 550 euri kosten.
 
Dit topic komt me bekend voor ;) Is dit een topic dat verloren gegaan is het de crash van MF afgelopen week? Of heb ik een deja-vu? ;)

Maar: Ik ben erg tevreden over mijn Red Alert Delta, nog geen problemen mee gehad. Oude modellen RA zijn wel wat problemen meegeweest, maar zijn er nu uit. Over Spyball hoor ik in mijn omgeving (en dealer) juist vaak het omgekeerde, maar zelf dus geen ervaring mee, net als met Datatool.
 
Ik heb spyball en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb het in laten bouwen door de dealer bij de aflevering.
 
Bedoel je deze electro man bart:
Electronic-man

Ik heb wel een fanatieke motor rijder in de familie maar weet niet of die hier uit hangt?

BTW:
Hoe verklaren jullie dat in meyel bij een alarminbouwer een alarm 350 kost en bij een motordealer (kleine en grote) deze 550 euri kosten.

nee, ik ken een Bart Vogels uit Helmond en die heeft een electrotechnisch bedrijf. aangezien jij dezelfde achternaam hebt en ook uit Helmond komt.....
 
Nee das niet familie maar is dat bedrijf niet van Jos Vogels.

Ik kom toevallig ook uit Helmond maar das geen familie volgens
Bart(je) komt uit mierlo die familie van ons en hij kan heel goed en hard motor rijden zeggen ze. (op zijn nieuwe duc) geloof ik
 
Tis inderdaad geen deja vu maar hij was verloren gegaan met de crash.

Meerdere (oude) mensen uit de omgeving zeggen dat het een en al pech is met alarmen.
Als ie scheeft heeft gestaand dan resetten van het alarm en afgaan als je dat niet wilt zijn de hoofdredenen waarom het niet zou moeten thuishoren op een motor.

Ik wil ook slechte berichten horen als die er zijn.
 
Misschien omdat je bij de dealer het SCM Certificaat krijg waardoor je bij de meeste verzekeringen korting krijg op je premie?
 
ik heb een spyball laten installeren..kost 276 (inclusief merkspecifieke kabelboom)inlusief inbouw zou ie 469 worden; inbouwen zou rond de 3 uur kosten, maar t eerste uur werd alleen de handleiding gelezen, mogelijke monteerplaatsen gezocht en proberen uit te vissen welke zekering waar van is en hoe de draadje slopen.. ; inbouwprijs is vooral kwestie van hoeveel uur men eraan bezig denkt te zijn en wat de uurtarieven zijn; je kan voor jezelf alvast nakijken op welke plek je wilt inbouwen, waar je t ledje wilt hebben en waar de zekerin van knipperlicht zit; scheelt je minstens een uur in de inbouw. als motormerk en type bekend is bij monteur, dan is het in een uur gepiept. je kan ook even vragen of je er bij mag blijven..
 
Yep dat is ie.

Verhaal van een duurdere concullega:
Je hebt verschil of ie de draadjes gewoon aan elkaar bindt, soldeert of waterdicht doet net als ik.
Ik doe alles netjes op mijn gemak dan is het zeker goed.

Gecertificeerd betekent toch gewoon garantie of mis ik het nou.
 
klopt.. die gast is geslaagd voor de SCM-test.. je kan solderen of stekkeren; en waterdicht, daar zorgen ze allemaal wel voor denk ik.. solderen kost meer tijd, stekkeren is zo gedaan..
 
Met de andere 2 systemen heb ik totaal geen ervaring, ik heb voor datatool gekozen vanwege de beschikbaarheid van die pager...

Klinkt inderdaad goed, zo'n pager. Even drie vraagjes daarover:
1) Binnen welke afstand werkt deze pager ongeveer?
2) Hoeveel kost zo'n pager?
3) Moet er nog iets worden aangepast aan de installatie van het alarm, of is dit gewoon een extra onderdeel wat je erbij kan kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan