Dat je nog een verzekering kon vinden die korting geeft
vanwege het alarmsysteem...
Da's ouderwets
Maar goed. Het eerste verhaaltje van dit topic is me bijna duidelijk:
[quote in eigen bewoording]
Je hebt dus een motor, daarin een alarm ingebouwd zitten.
Dat alarm sluit je aan op de druppellader,
en die druppellader gaat in slaapstand.
En dan doet het alarm het niet meer als je de motor probeert
te verplaatsen.
[/quote in eigen bewoording]
Lekker makkelijk dus voor iemand die jou van je motor af wil helpen.
Gewoon in de gaten houden of je motor een paar dagen
de schuur/garage niet uit is geweest, en wegslepen maar.
Ik denk dat je bedoeld dat de druppellader gewoon zijn werk doet:
de accu op peil houden, want dat is waar je de lader uiteindelijk
op aansluit.
Het alarmsysteem doet ook zijn werk, want zet de motor maar eens
overeind, rem in, en flink naar voren duwen, de vering in.
(Dit alles in de situatie dat je druppellader slaapt dus
)
Reken maar dat het alarm af gaat.
En dat alarm doet het ook nog eens een keer bij zo weinig mogelijk
verbruik (om je accu te sparen, want zonder druppellader moet ie het
ook een poos vol kunnen houden... Niet iedereen heeft een lader,
en als een lader per se nodig is bij dat alarm is het EN een slecht
alarm, EN hadden ze een lader bij moeten leveren...)
Prachtig toch?
Alleen is het probleem dat ie, om stroom te sparen, de ontvanger van
de afstandbediening uitgeschakeld.
Een beetje ongemak. Maar niet onoverkomelijk, want zodra je even
het contact aanzet, en weer uit, reageert ie weer.
Zo werken de meeste alarmsystemen.
Wil je het anders? Dan moet je de ruimte waar je je motor stalt van
alarm voorzien, niet de motor zelf.
Zo'n systeem wordt dan gewoon gevoed vanuit een stopcontact,
dus geen probleem met slaapstanden enzo.
Maar heeft ook het nadeel dat als je iets anders uit de schuur wilt pakken,
dat je altijd eerst het alarm uit moet zetten, en bij het verlaten weer aan.
Altijd wat...