Spyball / Cobra alarm wil niet meer aan/uit

Formshift

MF veteraan
16 mei 2012
1.228
442
Sliedrecht
Ik heb een Spyball Cobra alarm op mijn motor zitten. Zelfs als je het alarm niet activeert, functioneert het nog als een soort startonderbreker. We waren even naar vrienden gereden, maar toen we weer wilden vertrekken lukte het ineens niet om het alarm uit te schakelen... Motor daar laten staan, thuis de andere afstandbediening gehaald, maar ook die wordt niet herkend. De accu van de motor is vol, de accu's van de afstandsbedieningen ook, maar het alarm reageert gewoonweg niet.

Ook de tips uit de handleiding voor opnieuw linken en/of paren van de afstandsbedieningen werkt niet.

Is het heel moeilijk om het alarm eruit te slopen op zo'n manier dat de motor daarna gewoon start ?
 
Ola!

Een alarm kan óf met een plug/play harnas op de motor gemonteerd zitten, of vast bedraad (nodig voor SCM goedkeuring).

Beide zijn makkelijk te verwijderen. In het eerste geval he. je misschien een relais of brug nodig, en in het tweede geval middelen om de bedrading weer netjes te herstellen.
 
Waarschijnlijk sta je boven een (hoogspannings) kabel... verplaats de motor eens een 10 of 20m
Hier in de europoort is dat een bekend probleem met alarmen die er niet meer vanaf willen als je in de buurt van hoogspanning staat.
 
je hebt misschien een relais of brug nodig, en in het tweede geval middelen om de bedrading weer netjes te herstellen.
Toevallig geen idee waar ik kan vinden welke contact-punten moet doorverbinden ?

( voor de lezers die bang zijn dat ik een gestolen motor rijdend probeer te krijgen: Ik wil met alle plezier foto's van aankoopbon, handleiding en afstandsbedieningen sturen via PM )
 
Heb je geen nood procedure om je alarm te ontgrendelen... :?

Alarm verwijderen,is ‘gewoon’ de bedrading vd alarm nalopen en de betreffende onderbrekingen opnieuw aan elkaar solderen.
 
Heb je geen nood procedure om je alarm te ontgrendelen... :?
Normaal gesproken wel, maar het alarm weigert in die modus te gaan... idem met de modus om een afstandsbediening te pairen.

Alarm verwijderen,is ‘gewoon’ de bedrading vd alarm nalopen en de betreffende onderbrekingen opnieuw aan elkaar solderen.
Ik ben geen held met kabelbomen en solderen, vandaar mijn hoop op een oplossing met een lus, zodat ik de motor makkelijk weer rijdend kan krijgen en daarna naar een Spyball/Cobra installateur kan rijden om het daar vakkundig te laten verwijderen.
 
Toevallig geen idee waar ik kan vinden welke contact-punten moet doorverbinden ?

( voor de lezers die bang zijn dat ik een gestolen motor rijdend probeer te krijgen: Ik wil met alle plezier foto's van aankoopbon, handleiding en afstandsbedieningen sturen via PM )
Het zou handiger zijn om andere gegevens te delen, ik heb mijn eigen Fireblade eens moeten ontdoen van zo’n scm goedgekeurde cobra spyball kast. Er zal waarschijnlijk geen solderen aan te pas komen, alleen wat stekkers loshalen en opnieuw met andere stekkers verbinden.

Als je de boel gaat bekijken dan zal de logica je niet ontgaan. Je zult het alarm willen verwijderen, dat zal het alarm doen afgaan. Ik kon een laddertje pakken om m’n schroevendraaier uit het plafond te trekken.
 
Goed, nog even de laatste update: Het alarm bleef raar doen, waar het soms de ene afstandsbediening zag, soms de andere, en soms geen één, heb ik besloten het er door de dealer uit te laten halen tijdens de kleppen-stel-beurt afgelopen week. De dealer gaf aan dit type alarm met (grote) regelmaat te moeten verwijderen vanwege soortgelijke issues...

Heb nu een alarm en camera's in de garage, was makkelijker en goedkoper. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan