Spyball problemen!! HELP..

Rosso

MF veteraan
25 mei 2005
1.687
0
Help me even uit de brand,
ik heb net een nieuwe motor gekocht met een spyball alarm.
De accu was slecht, en deze heb ik vervangen.
Door het vervangen van het de accu is het alarm ontregeld geraakt en werkt het dus niet meer.
Het alarmlampje knippert 2 keer, en vervolgens een periode niet en de motor wil niet starten.

ik heb alle topics er al op nageslagen maar kon hier niets zinnigs tussen vinden.

wie kan me uit de brand helpen want ik wil morgen rijden!
alvast bedankt..
 
lijkt me gek dat het door de accu komtik heb wel eens me accu dagenlang uit me motor gehad en daarna nooit problemen gehad met me spyball.Als je het alarm niet wil gebruiken moet je even de stekkers van je startonderbreker eruit halen en dan kan je gewoon weer rijden.
 
dat is het probleem juist, hij knippert 2x periodiek en voor de rest kan ik doen wat ik wil want het alarm gaat niet af.

waar zitten die stekkers van die startonderbreker? dan haal ik die eruit en kan ik in iedergeval rijden..
 
ik ga kijken of ik die noodproceduren kan doorlopen, maar zag in een NL vertaling het volgende staan:

Let op!!
Bovenstaande procedure biedt u de mogelijkheid om tijdens een noodsituatie toch het alarmsysteem uit te schakelen. Uit beveiligingstechnisch oogpunt, zal de motorblokkering zich automatisch inschakelen na ca. 1 minuut nadat het contact weer uit is gezet. Om hierna weer de motor te starten, volgt u bovenstaande procedure.


betekent dit dat als ik na het uitvoeren van die procedure ik mijn motor moet starten en niet meer uit kan zetten, anders moet ik die hele procedure nog een keer doen? ik dacht dat hiermee mijn alarm gerest zou zijn, en hij gewoon weer werkt...
 
Met noodprocedure bedoel je dat je alarm uit kunt schakelen nadat je alle (5 ?) cijfers van de noodcode hebt "ingevoerd"?
Als je dat bedoeld kun je gewoon 1 van je handzenders gaan programmeren zodra je de noodprocedure hebt doorlopen. Als je dat hebt gedaan kun je de motor uiteraard gewoon uitzetten.
 
klopt dat bedoel ik, die 5(of6) cijferige code.
dus als ik die noodprocedure doe, moet ik direct daarna mijn afstandsbediening inlezen?

Bedoel je dan het programmeren de nieuwe handzender (met een jumper op draad 11 en 13) óf het synchroniseren van een reeds geinstalleerde afstandsbediening (knop 1, 1sec en vervolgens 15sec ingedrukt houden?)
 
shit.. hoopte op synchroniseren.
dan wordt het vandaag niets (of ik moet mijn motor niet meer uitzetten)
ik heb die jumpertjes niet. maar goed, ik ga er wel mee aan de gang.

in ieder geval bedankt voor jullie moeite!
 
godverdegodverdegodver!
Zulk mooi weer en ik krijg mn motor met geen mogelijkheid aan de praat.. wat ik ook probeer er gebeurt niks.
waar ik dit nou aan verdiend heb.. ;( ;( ;(
maandag naar de garage en die mag het uitzoeken.
 
ja maar het alarm gaat niet eens af dus ik snap er niet veel van.
lampje doet 2x knippen en als ik mijn contact aan of uit zet knipt het 1 keer. verder niets.
schiet niet op zo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan