spyball problemen

Jaro

MF veteraan
23 jun 2001
2.322
2
Almere
Toen ik van de week thuiskwam na een nachtdienstje, ging een half uurtje daarna mijn alarm spontaan af. Ik was er te laat bij (lag al in bed) en heb hem zo laten staan.

Toen ik een paar dagen daarna op de motor weg wilde, bleek mijn handzender niet te reageren, ook niet mijn 2e zender (ook niet na synchronisatie). Via de bijbehorende code alarm wel uit kunnen schakelen.

Maar nu zit ik elke keer te kutten met die code, want die heb ik ook nodig om de startblokkering, welke automatisch aan gaat, uit te schakelen. Na het tanken kost het me dan 3 minuten om dat ding aan de praat te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand waar ik naar toe moet? Ik kan wel naar Motoport gaan, maar heb een vermoeden dat die het ook niet 123 weten.

Trouwens: het is nu 2e kerstdag, avond en ik zit op mijn werk. Er ligt al een laag sneeuw en ik moet nog naar huis zo...... Beetje kou OK, maar dit vind ik niks!!!! :r
 
Hmm.. is wel een probleem, maar er kunnen diverse oorzaken daarvoor aangewezen worden. Ik stel voor dat je er maar naar een kundig persoon mee naar toe gaat (bijv. motoport) om het eens na te laten kijken.

Het is nu wel erg koud buiten, ik ben ook net thuis. Ben gelukkig met het koekblikje gegaan, want met de motor is het een stuk minder! Heb afgelopen zaterdag gereden met de motor door de sneeuw, maar nu ligt er wat meer.
Kijk maar goed uit vanavond, want het gaat erg glad worden (vriezen). De snelwegen worden goed bestrooid, maar de binnenwegen niet. Dus ik hoop voor je dat je veel snelwegen kan pakken (en vergeet je fiets niet zo spoedig mogelijk af te spoelen vanwege die zoute hap!).
 
jep, bekend probleem, alleen heb ik er NOG meer problemen mee gehad.
Op een namiddag was ik met een paar MF\'ers bij PPP aan het knallen, uiteraard ff een bakkie gedaan bij de BP, rijden we weg, nog voor het eerste stoplicht laat ik het gas los en slaat m\'n motor af, met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Ik naar de kant, blijkt dat m\'n alarmlichten allevier continu branden en niet meer uitgaan....heel vaag, naar wat kutten gebeurde er niks, aftstandbediening reageerde ook nie meer, ge-reset...ook niks. Toen maar de wegenwacht erbij (stond bij BP een bakkie te doen :) ) en die haalde gewoon een pool los, toen was me alarm dus dood, deed helemaal niks meer. Ikke safe bellen, kom maar hiernaartoe, dan kijken we wel. Bleek achteraf dus een bekend probleem met spyballs, want ze hebben er een gloednieuwe ingezet, en inmiddels hebben ze er ALWEEER een nieuwe in gezet. ook hoorde ik van de monteurs dat ze regelmatig spyball alarmen moeten vervangen. slechte zaak dus....

(misschien dat we via de vereniging een klacht in kunnen dienen ofzo, misschien haalt dat wat uit)
 
bedankt unstable, hier heb ik wat aan! Morgen maar fff naar Motoport dan, weten ze misschien toch meer.

Tenminste, als ik niet op mijn smoel ga vanavond!
 
Met me eerste alarm ook wel problemen gekend, echter was Red Alert.
Met nieuwe al een paar jaar zonder problemen.
Daarom bouw ik ook lekker zelf me alarm in, weet ik ook hoe ik hem binnen 5 min kan loskoppelen en doorrijden, HIHIHI.

Maar heb je nog wel je alarm uitgezet?
Bij mijn Red Alert werken de handzenders niet meer als je alarm 24 uur uitstaat, dit is om je accu te sparen, je alarm schakelt dan helemaal uit en heeft dus niet meer in de gaten dat je handzenders signalen sturen.
Dan moet je eerst weer je contact aan zetten en dan werkt alles weer zoals het hoort.
 
Met me eerste alarm ook wel problemen gekend, echter was Red Alert.
Met nieuwe al een paar jaar zonder problemen.
Daarom bouw ik ook lekker zelf me alarm in, weet ik ook hoe ik hem binnen 5 min kan loskoppelen en doorrijden, HIHIHI.

Maar heb je nog wel je alarm uitgezet?
Bij mijn Red Alert werken de handzenders niet meer als je alarm 24 uur uitstaat, dit is om je accu te sparen, je alarm schakelt dan helemaal uit en heeft dus niet meer in de gaten dat je handzenders signalen sturen.
Dan moet je eerst weer je contact aan zetten en dan werkt alles weer zoals het hoort.

sleepfunctie pas na 5 dagen. Ja, uitgezet via code. Ik rijd nog steeds, dus het werkt verder wel......alleen kan ik het alarm niet meer bedienen met mijn handzenders.
 
Ja, ik heb zelf geen ervaring met Spyball.

Weet wel dat het ondingen zijn, want iedereen met zo\'n ding zit altijd te klote met die twee knopjes en niemand weet precies hoe het werkt.
Waarschijnlijk moeten ze allemaal eens aandachtig hun handleiding gaan lezen, maar dat zal jij nu wel gedaan hebben, TOCH????

Ik weet wel dat je bij sommige de afstandsbediening kan uitschakelen, maar hoe??

SUCCES
 
Ik snap uberhaupt niet waarom er altijd zoveel problemen zijn met alarmen voor motoren, met autoalarmen zijn toch \"bijna\" nooit problemen? zo\'n ding moet dan toch ook vrij normaal voor de motor te prepareren zijn? Rij je een motor van dik 30 mille, zetten ze er een alarm in wat kan \"vastlopen\"....tlijkt wel software!!
 
Ik snap uberhaupt niet waarom er altijd zoveel problemen zijn met alarmen voor motoren, met autoalarmen zijn toch \"bijna\" nooit problemen? zo\'n ding moet dan toch ook vrij normaal voor de motor te prepareren zijn? Rij je een motor van dik 30 mille, zetten ze er een alarm in wat kan \"vastlopen\"....tlijkt wel software!!

Je moet eens weten hoeveel problemen me broer heeft gehad met zijn startonderbreker, heeft wel 5 keer ergens gestaan dat dat klote ding het niet deed. Elke keer maar weer een nieuwe en zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan