Spyball storingen

jgsr

Die hard MF'er
18 jun 2003
251
0
Vandaag in ene het volgende probleem, na het weg zetten van de motor het alarm ingeschakeld, echter na een tijdje hoor ik de sirene.. dus ik weer terug naar de motor, alarm uitgeschakeld.

Zoals gebruikelijk een bliep signaal ter attentie dat er iets mis is.. echter blijf ik dit dus houden, op het moment dat ik het alarm inschakel blijft de led aan en waar die normaal uit zou gaan en knipperen geeft het alarm piep tonen (wel meer dan 10).. .wat kan dit zijn?

Ik heb nergens aan gezeten dus het lijkt me sterk dat er een sensor los zit ofzo.. de handleiding word ik niet veel wijzer van.
 
Zelf ook diverse storingen gehad, bewegingssensor werkte niet etc.
Hele kastje vervangen (op kosten van m'n dealer *D ), de importeur was ook door m'n dealer niet of nauwelijks te bereiken en weigerde elke medewerking :( :( (wel ongeveer 3 jaar geleden).
 
Hmmzz.. maar had je dezelfde syptomen? want in principe kan ik het alarm in en uitschakelen, de startonderbreker uitschakelen werkt ook goed.. Alleen inschakeld blijven dat wil nu niet helemaal (althans.. dat ding piept als een gek)
 
Nee, jou symptomen had ik niet, maar ik denk niet dat je delen kunt vervangen o.i.d.

Klikt ongeloofwaardig, maar heb je de batterij van de afstandsbediening al door een nieuwe vervangen ? Een bijna lege batterij geeft soms hele vreemde resultaten, alsof niet alle signalen volledig en korrekt worden verzonden.
 
Vandaag in ene het volgende probleem, na het weg zetten van de motor het alarm ingeschakeld, echter na een tijdje hoor ik de sirene.. dus ik weer terug naar de motor, alarm uitgeschakeld.

Zoals gebruikelijk een bliep signaal ter attentie dat er iets mis is.. echter blijf ik dit dus houden, op het moment dat ik het alarm inschakel blijft de led aan en waar die normaal uit zou gaan en knipperen geeft het alarm piep tonen (wel meer dan 10).. .wat kan dit zijn?

Ik heb nergens aan gezeten dus het lijkt me sterk dat er een sensor los zit ofzo.. de handleiding word ik niet veel wijzer van.

Mijn spy-ball bliept niet :)

knopje drukken. knipper-lichten 1 sec aan. Rood ledje 45 sec aan en dan gaat i knipperen.

eraf: knippers ff aan.
 
Iets soortgelijks gehad.... Met alarm erop af en toe af gaan, zonder reden. Af en toe niet uit willen (erg vervelend).

Motor was net een maand oud of zo, terug naar dealer. Stuurden me eerst met een kluitje in het riet met de mededeling dat het batterijtje wel leeg zou zijn... Niet dus... Opnieuw naar dealer en nu concludeerden ze dat het "dealer-mode" stekkertje gecorrodeerd was. Na schoonmaken was het probleem verdwenen.

Laatst probleem gehad dat het hele alarm niet meer functioneerde (reageerde niet meer). Ding uit elkaar getrokken en het kastje bleek niet meer waterdicht te zijn en met de laatste wasbeurt vol water komen te zitten. Drooggemaakt en kassie weer goed in mekaar gezet (waterdicht), zenders geprogrammeerd en klaar is Klara. Alles werkt nu weer 100%

Volgens mij zijn nagenoeg 100% van de problemen met deze dingen te herleiden tot slecht aansluitwerk en vocht.....
 
ok vocht daar kan ik in komen.. dat ga ik dan maar is controleren
Baal er wel van, want het alarm lijkt verder prima te werken, de startonderbreker kan ik prima uitschakelen. Pas als ik het alarm wil inschakelen dan heeft ie kuren
 
"Dealer mode" stekkertje is een loos stekkertje ergens halverwege de kabelboom, als het een beetje meezit netjes afgedopt, waarmee het alarm zover gekregen kan worden dat het zich ietwat anders gedraagt. Die andere gedragingen zijn dan alarmzendertjes programmeren etc.


Kwestie van kortsluiten en volgens de handleiding je ding doen en dan kortsluiting weer weghalen.... Iesse siemple....


Ik heb de handleiding wel ergens, maar hij moet hier ook ergens op het motorforum rondhangen..... Kwil um wel meelen, moek un adres hebben....


Grr
 
Bedankt, ik snap wat je bedoelt, bij mij zit ie op het eind van de kabelboom. De handleiding heb ik nog wel, in ieder geval bedankt voor het aanbod.
Groeten, Sebo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan