Spyball verwijderd CBR1000RR 2004 > Motor start niet.

JustinJJ

Rookie
1 sep 2017
4
2
Beste MF’ers,

Ik ben bezig om mijn Spyball alarm te verwijderen. Ik heb het kastje en de spyball draden verwijderd. Ik loop alleen tegen problemen aan omdat de motor niet start en ik niet weet wat ik met bepaalde draden aan moet.

Op de foto links boven was de oranje gele draad onderbroken door het spyball alarm (startmotor onderbreking). Het is me duidelijk dat deze aan elkaar horen en heb ze inmiddels gesoldeerd.

De draden rechts onder zaten ook op de spyball aangesloten (wit-zwart, blauw, groen, rood-groen). Ik heb overal lopen zoeken maar heb geen idee waar ik deze weer op aan moet sluiten. Ook uit het wiring diagram van de haynes manual word ik niet veel wijzer. Hebben jullie een idee waarop deze aangesloten moeten worden?

De motor start namelijk niet.. Ik las ook dat spyball twee startonderbrekingen heeft. Ik heb echter alleen de onderbreking gevonden bij de oranje gele draad. Enig idee waar de tweede startonderbreking zou kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • IMG_7402.jpeg
    IMG_7402.jpeg
    240,4 KB · Weergaven: 5
  • 454FC897-8C97-45CE-B715-07FADA67B491.jpeg
    454FC897-8C97-45CE-B715-07FADA67B491.jpeg
    288,1 KB · Weergaven: 7
Beste MF’ers,

Ik ben bezig om mijn Spyball alarm te verwijderen. Ik heb het kastje en de spyball draden verwijderd. Ik loop alleen tegen problemen aan omdat de motor niet start en ik niet weet wat ik met bepaalde draden aan moet.

Op de foto links boven was de oranje gele draad onderbroken door het spyball alarm (startmotor onderbreking). Het is me duidelijk dat deze aan elkaar horen en heb ze inmiddels gesoldeerd.

De draden rechts onder zaten ook op de spyball aangesloten (wit-zwart, blauw, groen, rood-groen). Ik heb overal lopen zoeken maar heb geen idee waar ik deze weer op aan moet sluiten. Ook uit het wiring diagram van de haynes manual word ik niet veel wijzer. Hebben jullie een idee waarop deze aangesloten moeten worden?

De motor start namelijk niet.. Ik las ook dat spyball twee startonderbrekingen heeft. Ik heb echter alleen de onderbreking gevonden bij de oranje gele draad. Enig idee waar de tweede startonderbreking zou kunnen zijn?
bij de ontsteking of injectie.

draait de startmotor nu?
 
Oranje en lichtblauw associeer ik met de knipperlichten. Zo is het bij mijn beide Africa Twins (1991 en 2018) en de spyball stuurt deze ook aan bij een alarm.

Maar nu krijgen we een meningsverschil want ik zie geen wit-zwart of rood-groen. Kun jij betere foto's maken? Of met een punttang even je rood-groene draad beetpakken?

Ik zie wel Rood-geel. Dat is bij mijn Honda een geschakelde plus ten behoeve van "opties".

Misschien had jouw CBR ook zo'n "optie" stekker en is deze er af geknipt om de verbindingen te solderen conform de eisen van de verzekering?
 

Bijlagen

  • 16918684111476705703822778358735.jpg
    16918684111476705703822778358735.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan