spyball vraagje

matrex-online

MF veteraan
5 jul 2005
5.259
0
Alkmaar
Op de motorfiets die ik laatst aangeschaft heb zit een spyball alarm. (kastje met 2 groene knopjes). Nu moet ik de verzekeringspapieren invullen en nu weet ik niet van welke klasse het alarm is...

Ik heb geen certificaat erbij gekregen want de vorige eigenaar had die ook niet erbij gekregen toen hij hem kocht.

Kun je dat nog laten checken of ie door een erkende installateur geinstalleerd is? Want als dat zo is dan zou ik misschien een nieuw certificaat kunnen aanvragen als dat zo is. Dat certificaat zorgt weer voor korting op mijn verzekering. :) :)

thx
 
zonder certificaat heb je er voor je verzekering niets aan helaas, die willen namelijk graag een kopie.(mag niet ouder dan 1 of 2 jaar zijn). Spyball is trouwens failliet, dus oftie nog gekeurd kan worden ....geen idee
Korting krijg je meestal niet, het is gewoon een vereiste als je hem tegen diefstal wilt verzekeren. Ik heb hem er zelf afgegooid, ik vond het een onding dat vaak zomaar begon te toeteren (midden in de nacht enzo :( )
 
zonder certificaat heb je er voor je verzekering niets aan helaas, die willen namelijk graag een kopie.

:^

Bovendien moet je het alarm jaarlijks laten keuren/testen door een erkend dealer. Als je dit niet doet, verliest het alarm z'n certificaat.
 
Zeikerd :P
Heb bijna 3 jaar een Spyball gehad op mijn Fazer en heb er nooit problemen mee gehad :)

heb hem er een half jaar op gehad en 3 x gezeik, aangezien ik vrij vlot aan een doorverbindschema kwam om hem uit te zetten, vermoed ik dat er geregeld gezeik mee is :P .....ding ging zomaar aan de tuuter :( ...dan moet je dus echt de hele module loskoppelen voor ie stopt...is leuk als je in een woonwijk woont :( , plots allemaal buurmannen in me tuin :P
 
Mijne ging ook telkens af, bleek condensator ontploft te zijn:

Gele dingetje, rechts boven de batterij (groene cylinder vooraan)
Alarm.JPG


Alarm doet t nu weer goed (alleen dode backup batterij), maar ik krijg hem natuurlijk nooit meer gecertificeerd, ook al maak ik dat backup circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan