Spyball vraagje

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Bij een motorsloper in de buurt kan ik een kaal Spyball alarm kopen. Dit is dus alleen het kastje met 1 afstandsbediening. Dit samen voor 100euri. Ik moet dus nog een passende kabel erbij zoeken voor mijn Bandit 1200. Ik heb er dus verder geen codes, boekjes of wat dan ook bij, is di verstandig? Waar moet ik verder op letten,afgezien het alarm werkt?
 
Lijkt me niet want mocht de afstandsbediening er mee stoppen en je staat god weet waar zonder kaartje met de code voor je alarm dan ben je fooked. Tenzij iemand van de anwb of route mobiel de truuk met de paperclip weet, ik weet hem i.i.g. niet.
Wat die kabel kost weet ik niet, volgens mij is de spyball fabrikant failliet, maar dat kan natuurlijk ook een zaaiverhaal zijn.
 
spyball is rommel, en de importeur/fabrikant kon ik nergens meer te pakken krijgen (verhuist/verhuist en nog eens verhuist wegens faillisement).
Ik heb mijn spyball doorverbonden/kortgesloten. Ik zou het er gratis misschien opzetten maar....nee, ik zou het er gratis ook nie opzetten :+
 
Lijkt me niet want mocht de afstandsbediening er mee stoppen en je staat god weet waar zonder kaartje met de code voor je alarm dan ben je fooked. Tenzij iemand van de anwb of route mobiel de truuk met de paperclip weet, ik weet hem i.i.g. niet.
Wat die kabel kost weet ik niet, volgens mij is de spyball fabrikant failliet, maar dat kan natuurlijk ook een zaaiverhaal zijn.

tis een truuk met 2 hardkern draadjes en 4 stekkergaatjes van de grote aansluitstekker op de kast :P
 
spyball is rommel, en de importeur/fabrikant kon ik nergens meer te pakken krijgen (verhuist/verhuist en nog eens verhuist wegens faillisement).
Ik heb mijn spyball doorverbonden/kortgesloten. Ik zou het er gratis misschien opzetten maar....nee, ik zou het er gratis ook nie opzetten :+

Dat is een beetje kort door de bocht, op mijn motor zit inmiddels meer dan 2 jaar een spyball alarm en dat heeft al die tijd zonder problemen zijn werk gedaan.
En mocht ie het alarm gaan gebruiken om de verzekerings premie te drukken dan zal hij toch de boel officieel in moeten laten bouwen. Zonder geldig certificaat ben je namelijk nergens.
 
Het was meer om de kosten een beetje te drukken, want een complete installatie plus certificaat loopt aardig in de papieren...
 
Het was meer om de kosten een beetje te drukken, want een complete installatie plus certificaat loopt aardig in de papieren...

500eurie geloof ik... maar dan heb je wel 2 kastjes en garantie. Ik ben overigens erg tevreden over het systeem... :Y
 
spyball is rommel, en de importeur/fabrikant kon ik nergens meer te pakken krijgen (verhuist/verhuist en nog eens verhuist wegens faillisement).
Ik heb mijn spyball doorverbonden/kortgesloten. Ik zou het er gratis misschien opzetten maar....nee, ik zou het er gratis ook nie opzetten :+
Spyball is een van de betrouwbaarste alarmen en heb er nog nooit problemen mee gehad, ligt denk ik meer aan de installateur dan aan het product zelf als het niet goed gaat.

Maar @TS, lekker laten liggen, ietsje meer geld uitgeven en je hebt een goeie, plus dat ie door een erkend iemand ingebouwd moet worden anders geldt ie niet.
 
Het was meer om de kosten een beetje te drukken, want een complete installatie plus certificaat loopt aardig in de papieren...
Vergeet niet de garantie inderdaad en de installatie door een ervaren monteur.

Je zal maar ergens staan met een defectje in dat leuke alarm. :X Persoonlijk zou ik die 100 euro dan eerder in een goed kabelslot investeren ipv. een gaar alarm met de bijkomende ellende.
 
Spyball is een van de betrouwbaarste alarmen en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ah...daarom zijn ze failliet gegaan denk ik :P té betrouwbaar

Laat ik het zo zeggen; als je 1 keer midden in de nacht wakker wordt met een alarm dat niet meer uitgaat totdat je de hele kast uit je fiets gerukt hebt, dan ben je voorgoed genezen :+
 
Ah...daarom zijn ze failliet gegaan denk ik :P té betrouwbaar

Laat ik het zo zeggen; als je 1 keer midden in de nacht wakker wordt met een alarm dat niet meer uitgaat totdat je de hele kast uit je fiets gerukt hebt, dan ben je voorgoed genezen :+
't blijft italiaans, waarom zijn Aprilia, Ducati, Moto Guzzi, Piaggio en nog een hoop meer failliet gegaan de afgelopen tien tot 20 jaar? Juist, slechte bedrijfsvoering.

Spyball wordt gewoon het meest aangeraden en is het betrouwbaarst. Maar als je het niet goed plaatst of installeert kan alles storingen geven.
 
Okay, een alarm op je motor: tis de vraag of het helpt.
Maar op mijn fiets zattie al toen ik hem overnam en ik moet zeggen hij werkt feilloos en maakt zonodig echt een tering herrie.


Dusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
 
Terug
Bovenaan Onderaan