Spyball werkt niet

T-ice

Die hard MF'er
29 okt 2002
737
0
Lelystad
Sorry dat ik een nieuw topic open, maar ik kom er niet uit met google, omdat de zoekfuctie niet werkt.

Beste medeforumers, ik loop al een tijdje met hetzelfde probleem....SPYball

Het punt is, mijn motor heeft een tijdje stil gestaan zonder accu. Nu heb ik de accu weer aangesloten en even op de accu van de auto gezet, LED van alarm knipperde snel, 1 x op de knop gedrukt en gestart....Ging prima, na eerst een beetje onrustig lopen was alles perfect. Heb em toen een tijdje stationair laten lopen AAN de auto accu en toen maar weer uitgezet omdat ik mijn pak ging aandoen.

Daarna begon de ellende...toen ik de sleutel weer op contact zette, ging de alarm LED niet branden, het enige wat ik hoor als ik de start knop indruk is een tikje/klikje in de buurt van de accu. Ik heb alle dingen gedaan die in m'n SPYball boekje staan maar het lijkt alsof er een startonderbreking op blijft staan. De accuspanning is ok lijkt me, want hij staat nu op de auto accu aangesloten.

Het alarm gaat ook niet loeien, maar het LEDje gaat wel branden en langzaam knipperen als ik de sleutel uit het contact haal,maar stop direct als ik de sleutel weer OP contact zet.

Wie kan me helpen want ik weet het echt niet meer!!!
;( ;( ;(
 
Even nog wat aanvullende info.

Ik heb nog wat verder zitten lezen en het moet volgens mij ECHT aan het alarm liggen....

Ik hoor het startrelais wel zachtjes tikken, maar daar blijft het bij.
 
Ja,geloof ik! Maar hoe gaat dit in z'n werk? KAn je hem gemakkelijk er tussen uit halen, of is dit een heel technisch karwei? En kan het daarna ook wel weer worden gehermonteerd???

Daarnaast heeft het volgens mij ook gevolgen voor mijn verzekeringspremie als het alarm er af is.
 
gewoon alarm er afhalen. is vaker een probleem :Y

Voor je deze optie gaat gebruiken, zou ik ff het volgende proberen;
een hardware reset....
Koppel de plus - en de min-pool van je accu ff los,
vervolgens de accuklemmen EVENTJES tegen elkaar aan houden. Dit zorgt ervoor dat de eventuele reststroom in het elec. systeem er snel uit gaat.
Eventueel MET DE ACCUPOLEN LOS motor op contact, en rempedaal bedienen.
Mocht er reststroom zijn, dan gaat dit via de remlamp eruit. (niet zichtbaar)

Na 5 minuten het spulletje aansluiten en het beste ervan hopen..... :}

Suc6, grtz Glenn
 
Ja,geloof ik! Maar hoe gaat dit in z'n werk? KAn je hem gemakkelijk er tussen uit halen, of is dit een heel technisch karwei? En kan het daarna ook wel weer worden gehermonteerd???

Daarnaast heeft het volgens mij ook gevolgen voor mijn verzekeringspremie als het alarm er af is.
maar nu met alarm doet hij het niet dus heeft verzekeren ook geen zin
alarm er afhalen ben ik zelf niet mee bekend
 
Nou, als je noodaccu ook leeg is dan kan je alarm enkele instellingen 'kwijt' zijn lijkt me

Dit klopt niet helemaal.
De noodaccu zorgt ervoor, dat als er met de stroomvoorziening wordt geknoeid
(als het alarm 'op scherp' staat), dat de sirene voldoende stroom heeft dat ie meerdere malen kan loeien en dat de startonderbreking in werking blijft.
 
Dit klopt niet helemaal.
De noodaccu zorgt ervoor, dat als er met de stroomvoorziening wordt geknoeid
(als het alarm 'op scherp' staat), dat de sirene voldoende stroom heeft dat ie meerdere malen kan loeien en dat de startonderbreking in werking blijft.


Ja daar is ie idd voor, tegen misbruik
 
OK dat zou kunnen, maar als ik em op de accu van de auto aansluit dan moet ie toch zeker wel genoeg stroom hebben?

En die stekkers? ga wel ff kijken, maar ik hou je op de hoogte
 
ja, was al langsgewest. Zij zeiden dat ik het zelf kon resetten met het boekje erbij....NOT

Maar tis lastig om m'n motor naar de dealer toe te krijgen als ie niet rijdt.
 
ja, was al langsgewest. Zij zeiden dat ik het zelf kon resetten met het boekje erbij....NOT

Maar tis lastig om m'n motor naar de dealer toe te krijgen als ie niet rijdt.

dan haal je de startonderbreker ertussen uit. meestal zijn hier wel voorbereidingen voor gemaakt, bijv met omwisselbare stekkers.

hoofdzekering van het alarm loshalen en je kunt weer rijden.
 
dan haal je de startonderbreker ertussen uit. meestal zijn hier wel voorbereidingen voor gemaakt, bijv met omwisselbare stekkers.

hoofdzekering van het alarm loshalen en je kunt weer rijden.

Dat met die stekkers is zeker niet zo, als het een SCM goed gekeurd alarm is,
anders wordt het voor de dieven wel heel makkelijk......


@ T-ice : Al verder gekomen met het alarm ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan