Spyball zuigt!

Ik heb nu zo'n anderhalf jaar een spyball gemonteerd en tot nog toe geen enkel probleem gehad. Het is wat lastig als het hard waait of als je de motor gaat wassen en het alarm eraf vergeet te halen maar verder geen problemen.
Lijkt me wel een aardig idee als iedereen eens vertelt wanneer hij het werkelijk gebruikt. En denkt dat het werkt, ook. Volgens mij komen daar varrasende conclusies uit..
 
Op dinsdag 29 oktober 2002 10:41 schreef Lemmy het volgende:Lijkt me wel een aardig idee als iedereen eens vertelt wanneer hij het werkelijk gebruikt. En denkt dat het werkt, ook. Volgens mij komen daar verrasende conclusies uit..

Ik heb er een alarm op laten zetten nadat er voor de tweede keer een motor gejat was (een CB-1 en een CBR600f). Als ze hem willen hebben dan lukt ze dat vast wel, toch geeft het een lekker gevoel als het alarm er op staat en ik mijn bedje in duik (hij staat gewoon buiten op straat)
 
Dus hoef je 'm nooit echt te gebruiken? Als je 'm maar hebt. En dan kan je dus wel mooi rondrijden zonder dat je motor er mee uitscheidt, omdat hij toch niet aanstaat! Lijkt me een hoop ellende schelen.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar dat idee heb ik wel ja. Ik denk niet dat ze kunnen controleren of hij aanstond.

Daarbij heb je natuurlijk nog het (valse?) gevoel van veiligheid. Zou n dief m laten staan vanwege het knipperende lichtje van het alarm?

Weetje, het is gewoon kut als je motor wordt gejat en het verzekeringsgeld weegt daar echt niet tegenop, maar het is wel beter dan geen verzekeringsgeld.
 
Dus hoef je 'm nooit echt te gebruiken? Als je 'm maar hebt. En dan kan je dus wel mooi rondrijden zonder dat je motor er mee uitscheidt, omdat hij toch niet aanstaat! Lijkt me een hoop ellende schelen.

mijn eerste twee motoren waren tweedehands en hadden alarm, stonden buiten, werden niet gejat

nieuwe motor gekocht, geen alarm want de verzekering vroeg er niet om :} maar die werd dus wel na 5 weken gejat...

volgende motor krijgt weer fijn alarm

en wanneer ik het gebruikte? altijd.
 
Msxx, dat is opzich positief nieuws! (Ja ok niet dat je motor gejat is natuurlijk, maar dat een alarm echt helpt.)
Ik had tot nu toe het idee dat dieven zich er niet door lieten tegenhouden.
 
Ik heb ook een spyball op m'n kawa, en is al twee keer vervangen.
Ik woon op de begaande grond van een flat en heb twee motoren, bijde met alarm voor de deur staan, die van malfuntion staat strak naast die van mij.
Alarm was twee dagen stuk, en gelijk hebben ze hem proberen mee te nemen, terwijl er een schijfremslot en een u-slot omhing.
helaas schade, al was het maar 6 euro, bevestiging van stikstof resevoir van de achterschokbreker was afgebroken. :(
Dus misschien dat zo'n klein knipperend lampje toch wel een beetje uitmaakt :?
 
Msxx, dat is opzich positief nieuws! (Ja ok niet dat je motor gejat is natuurlijk, maar dat een alarm echt helpt.)
Ik had tot nu toe het idee dat dieven zich er niet door lieten tegenhouden.

mjah ik weet hiet hoor

de eerste twee motoren waren erg mooi maar wel een paar jaar oud

motor die gejat is waarschijnlijk op bestelling gejat, was vijf weken oud

had het geholpen als er een alarm op zat? we'll never know... maar volgende keer toch maar laten monteren ..
 
mjah ik weet hiet hoor

de eerste twee motoren waren erg mooi maar wel een paar jaar oud

motor die gejat is waarschijnlijk op bestelling gejat, was vijf weken oud

had het geholpen als er een alarm op zat? we'll never know... maar volgende keer toch maar laten monteren ..

Heb je nog voor een grondanker gekeken?
 
Ik heb dus ook een spyball en ik heb er nog geen problemen mee gehad!
M'n broer wel maar dat kwam achteraf omdat ie niet goed geplaatst was en het water zo van het zadel de kast inliep... |(
Voor de rest heb ik mn alarm er altijd opstaan ook in de stad enzo, so what als er iemand tegenaanlooopt? Dan loeit ie maar ff... :9
Tevens scheelt het mij 300 PLeuro's verzekeringspremie per jaar en ik heb bij diefstal en bij schade bij een poging tot diefstal geen eigen risico meer. :}

En dan kan je dus wel mooi rondrijden zonder dat je motor er mee uitscheidt, omdat hij toch niet aanstaat! Lijkt me een hoop ellende schelen.

Deze vlieger gaat echter ook niet op...
Want zodra het alarm doorbrandt wordt de spanning van het relais (maakcontact)van de startonderbreker onderbroken waardoor deze in de ruststand terugvalt. Deze onderbreekt dus het startcircuit, waardoor ie niet meer start.
Tevens gebeurt er bij de relais van de brandstofopvoerpomp hetzelfde waardoor ie geen peut krijgt en dus na een paar km stilvalt!
Dit is om te voorkomen dat een eventuele dief de alarmkast eraftrekt en hem aanduwt en hem zo nog kan jatten... :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan