spyballalarm

marcoroos1965

Rookie
24 aug 2008
6
0
Beuningen
Ik heb op mijn ducati 996 een spyballalarm zitten.
Alleen ik heb een inbouwschema in het zwart-wit, en nu wil ik een schakelaar toevoegen aan het alarm onder de zitting. Daar is een apparte aansluiting voor op het alarm.
Weet toevallig iemand welke kleur de draad is die daarvoor wordt gebruikt.
En is er misschien iemand die zo goed wil zijn om mijn een inbouwschema toe te stuten waar alle kleuren op staan. Vriendelijk bedankt

Duc Rider
 
Ik heb op mijn ducati 996 een spyballalarm zitten.
Alleen ik heb een inbouwschema in het zwart-wit, en nu wil ik een schakelaar toevoegen aan het alarm onder de zitting. Daar is een apparte aansluiting voor op het alarm.
Weet toevallig iemand welke kleur de draad is die daarvoor wordt gebruikt.
En is er misschien iemand die zo goed wil zijn om mijn een inbouwschema toe te stuten waar alle kleuren op staan. Vriendelijk bedankt

Duc Rider

Een spyball alarm gebruikt zwarte draden met nummers erop. Zodra die geinstalleerd is worden de nummers verwijderd.. dat is tegen diefstal om het niet makkelijk te maken welke ze moeten hebben.

Maar dat was alweer een jaar of 5 geleden dat ik ze gezien heb. msischien is nu anders?
 
Ik heb op mijn ducati 996 een spyballalarm zitten.
Alleen ik heb een inbouwschema in het zwart-wit, en nu wil ik een schakelaar toevoegen aan het alarm onder de zitting. Daar is een apparte aansluiting voor op het alarm.
Weet toevallig iemand welke kleur de draad is die daarvoor wordt gebruikt.
En is er misschien iemand die zo goed wil zijn om mijn een inbouwschema toe te stuten waar alle kleuren op staan. Vriendelijk bedankt

Duc Rider

NEE

Die aansluiting is om je allarm te (laten) resetten als het nodig is. Stel je voor ik ga een motor jatten, haal de buddie er af en zie de draden met kleuren, met een schema omzeil ik het allarm. ;( dat heb je dan.
 
Ik heb op mijn ducati 996 een spyballalarm zitten.
Alleen ik heb een inbouwschema in het zwart-wit, en nu wil ik een schakelaar toevoegen aan het alarm onder de zitting. Daar is een apparte aansluiting voor op het alarm.
Weet toevallig iemand welke kleur de draad is die daarvoor wordt gebruikt.
En is er misschien iemand die zo goed wil zijn om mijn een inbouwschema toe te stuten waar alle kleuren op staan. Vriendelijk bedankt

Duc Rider

Programmeren van een nieuwe handzender (alleen bij uw Spyball dealer!) Het alarmsysteem is standaard uitgerust met 2 gecodeerde handzenders. Indien één handzender niet meer werkt of verloren is, kunt u een nieuwe handzender (SP-170) programmeren d.m.v. de volgende procedure: plaats de kleine zwarte konnektor/jumper (zie aansluit toebehoren) op de 2 draden nr. 11- 13, zet het alarmsysteem uit met de nog werkende handzender, druk binnen 20 seconden op knop nr. 1 van dezelfde handzender (dit wordt bevestigd door het 1x branden van de LED en knipperlichten), druk nu op knop nr. 1 van de nieuwe handzender (ook dit wordt bevestigd door het 1x branden van de LED en knipperlichten). Verwijder de zwarte konnektor: de nieuwe handzender is nu geprogrammeerd. Indien deze niet verwijderd is, werkt het systeem niet!!
Programmeren van twee nieuwe handzenders Plaats de kleine zwarte konnektor/jumper (zie aansluit toebehoren) op de 2 draden nr. 11-13. Schakel het systeem uit via de noodprocedure (zie pag. 6). Druk binnen 20 seconden op knop nr. 1 van de eerste handzender (dit wordt bevestigd door het 1x branden van de LED en knipperlichten), druk nu op knop nr. 1 van de tweede handzender (ook dit wordt bevestigd door het 1x branden van de LED en knipperlichten). Verwijder de zwarte konnektor: de nieuwe handzenders zijn nu geprogrammeerd. Indien deze niet verwijderd is, werkt het systeem niet!!
Controleer of beide handzenders werken. Om beveiligingstechnische redenen kan het alarmsysteem door slechts 2 handzenders bediend worden. Indien een verloren handzender wordt teruggevonden, zal deze dus niet meer werken, mits u zelf al een nieuwe handzender geprogrammeerd heeft-


Het zou natuurlijk kunnen dat ze alles met zwarte tape hebben afgeplakt. Ik zal morgen avond even bij mij kijken en ze tot de connector terug tracen. Wellicht dat ik je de posities kan geven waar ze op zitten. :Y
 
Avonds peeps,

Ik heb zojuist even mn bekabeling doorzocht en kom tot de conclusie dat 11 en 13 op meer punten zijn door verbonden. Kan jammer genoeg niet mijn connector van mn alarm af plukken omdat ze deze verzegeld hebben met een soort kit achtige rommel.

Al met al een hope tape los geplukt (plakker de plak) maar geen resultaatc :(

Eind september moet mn fiets toch naar de dealer voor een beurtje en vraag het dan wel even. Wellicht dat ze het zo kunnen aanwijzen. Of zelfs even een kabel er bij kunnen pakken. Wat ik me echter af vraag is of de pin layout het zelfde is als op de Duc van jou. Dat is dus nog even de vraag.
 
ik heb zelf net een spyball alarm geinstalleerd en heb de schema's volgens mij nog thuis liggen. ben morgen pas thuis maar zal dan even kijken of ik je kan helpen. Een vriendin van mij repareerd die dingen dus die kan me eventueel ook assisteren. Ik laat het je zo snel mogelijk weten/zien.

Zoals al is genoemd zijn de draden allemaal zwart en voorzien van een cijfer dus het kan puzzelen worden maar ik zal hier rekening mee proberen te houden.

groet,
Richard
 
daar zat ik dus ook aan te denken.....maar is dat niet een beetje diefstalgevoelig dan weer??? Ik zal denk ik wel gewoon de layout geven vwb de draden die nodig zijn voor de zadelschakelaar.
Vink zelf wel zo prettig aangezien ze al 1 motor van me hebben weggehaald. Als ik de hele layout geef heeft het voor de spy-ball fabriek ook geen nut meer alle draden zwart te maken.
;) *D

edit: alles onder voorbehoud...eerst nog kijken of ik wel aan die info kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou inderdaad niet alle gegevens op het forum zetten, ik weet dat het draadnr 13 en 14 moet zijn geloof ik. Als ik maar weet welke kleurcode dat is op de connector, als dat kan zou dat heel fijn zijn, alvast bedankt voor de moeite
 
ja :o sorry dat het ff wat langer duurde...had nog geen tijd gehad tot dusver de handleiding te zoeken.

De schakelaardraad die je moet hebben is draad nr 4....De kleur blauw staat er ook bij.

Ik heb ff een scannetje gemaakt. Deze lijkt me niet onveilig om te posten want die kun je zo krijgen bij een nieuw alarmpje.

alhoewel om moeilijkheden en discussies te voorkomen zal ik hem een beetje photoshoppen.


Heb je hier genoeg aan?? of moet ik idd nog even contact opzoeken met die vriendin van mij.

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de genome moeite,
Alleen als ik de nr 4 draad doormeet staat er constant stroom op, dan kan het toch niet bedoeld zijn voor een schakelaar, want het is een massa schakelaar.
Weet jij dat toevallig of dat dan toch goed is :]
 
hmmm zou je niet verwachten nee...dat daar dus spanning op staat.
Ik zal die vriendin morgen eens bellen. Zit zelf nog steeds te twijfelen of ik die switch ga installeren dus is altijd handig om te weten. Ik laat je zo snel mogelijk meer weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan