SR250 lekt olie

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
hallo , sinds kort lekt mijn yamaha sr250 olie ergens vanboven op de cilinder terhoogte van de kleppen deksels, waar het precies vandaan komt
moeilijk te zeggen...
klinkt mss vreemd maar waar de toerentellerkabel zit(ter hoogte kleppendeksel)is altijd een plasje olie in, wring ik een beetje met de kabel komt er olie vrij...
iemand ervaring mee? ik had gedacht aan een pakking maar zie ik daar alleen lager op de cilinder?
ik wil mij eerst informeren voor ik hier iets aan doe of desnoods kameraad opzoek met meer ervaring

mvg dries
 
ik heb de toerentellerkabel er ff uitgehaald en opgekuist, toertje gedaan en kon het nieuwe oliespoor volgen vanaf waar de toerentellerkabel uit het blok komt...
in afwachting voor een nieuwe rubber afdichting heb ik er een beetje vloeibare pakking opgedaan
das opzich niet erg denk ik, vreesde al beetje voor lekke koppakking en valse lucht enz...
 
*even een oftopic vraag

De sr250 zal niet de meest grote motor zijn, maar vanaf welke lengte de motor gewoon "te klein"? Zelf ben ik 1.85

Ik ben van plan om er een aan te schaffen (bobber project).
 
ik ben 1,80 normaal postuur en zit er prima op, lange ritten wel last van pijnlijk zitvlak en passagier kan je vergeten maar das voor een bobber niet nodig... oja bij mij zit er tamelijk hoog stuur op.
foto staat bij brikken en klassiekers -zijn er nog sr500 rijders- bobbers zat in die topic
voor de rest yamaha kwaliteit en makkelijke techniek
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan