Goeiedag,
Al enige tijd kijk ik mee op dit forum en zie mooie projecten voorbij komen, waar ik van leer of door geïnspireerd raak. Aangezien ik met een nieuw bouwsel bezig ben hoop ik hiermee wellicht voor iemand hetzelfde te kunnen betekenen. En natuurlijk ook om hulp te vragen.
Nadat ik vorig jaar mijn eerste motor (CB750f2) heb verbouwd, rij ik daar alweer een tijdje op rond. Er zijn nog wel een aantal dingen die ik wil veranderen/ aanpassen maar omdat dit ook mijn dagelijkse vervoer is heb besloten eerst een ander project op te pakken.
Als project heb ik in tegenstelling tot de cb750 gekozen voor een lichte, wendbare motor met een eenvoudige 1 cilinder. Het doel is een tracker/scrambler achtig apparaat te bouwen.
Een stadsfiets waar ik zo nu en dan ook een beetje mee door de blubber kan
Uiteindelijk uitgekomen bij een SR250, van zichzelf qua looks niet echt mijn smaak, maar de bedoeling is ook dat daar weinig van over blijft. Vond hem voor een goede prijs en daarbij een nagenoeg complete motor in onderdelen.
Hoe ik hem kocht.
Schets met wat ik voor ogen heb
Allereerst kaal gestript
Voordat ik hem had, had ik al besloten dat ik hem een andere tank wilde geven, om hem qua looks een ander gevoel te geven.
Zo een brommer tankje paste natuurlijk voor geen meter. dus kon aan de slag.
Al enige tijd kijk ik mee op dit forum en zie mooie projecten voorbij komen, waar ik van leer of door geïnspireerd raak. Aangezien ik met een nieuw bouwsel bezig ben hoop ik hiermee wellicht voor iemand hetzelfde te kunnen betekenen. En natuurlijk ook om hulp te vragen.
Nadat ik vorig jaar mijn eerste motor (CB750f2) heb verbouwd, rij ik daar alweer een tijdje op rond. Er zijn nog wel een aantal dingen die ik wil veranderen/ aanpassen maar omdat dit ook mijn dagelijkse vervoer is heb besloten eerst een ander project op te pakken.
Als project heb ik in tegenstelling tot de cb750 gekozen voor een lichte, wendbare motor met een eenvoudige 1 cilinder. Het doel is een tracker/scrambler achtig apparaat te bouwen.
Een stadsfiets waar ik zo nu en dan ook een beetje mee door de blubber kan
Uiteindelijk uitgekomen bij een SR250, van zichzelf qua looks niet echt mijn smaak, maar de bedoeling is ook dat daar weinig van over blijft. Vond hem voor een goede prijs en daarbij een nagenoeg complete motor in onderdelen.
Hoe ik hem kocht.
Schets met wat ik voor ogen heb
Allereerst kaal gestript
Voordat ik hem had, had ik al besloten dat ik hem een andere tank wilde geven, om hem qua looks een ander gevoel te geven.
Zo een brommer tankje paste natuurlijk voor geen meter. dus kon aan de slag.
Laatst bewerkt: