SRAD 600 "97

Rldr

MF'er
15 jan 2015
188
4
Tillywood
Hoi allemaal,

Ik heb een SRAD te koop aangeboden zien staan die mijn interesse gewekt heeft. Tegelijkertijd schrikt de lage vraagprijs me misschien wel af. De kilometerstand is bijna 60k en dat vind ik persoonlijk veel.

Waarom ik dit vraag: ik ken de motoren niet, heb me voorgenomen om in de winter een motor aan te schaffen maar dit lijkt to good to be true...
Vaak is het zo wanneer het zo lijkt dan is t ook zo

Is het te veel of kan ik beter eens gaan kijken en luisteren ?
 
Laatst bewerkt:
Srads leveren sowieso heel weinig op. Let wel of je gekke geluiden hoort van de nokkenaskettingspanner. Liefst moet die vervangen zijn..
 
dat de SRAD's vrij probleemvrij zijn zag ik op internet ook voorbij komen inderdaadd.

mij klinkt 60k gewoon erg veel voor een motorfiets, ik kan me indenken dat de toleranties zeker op het supersport gebied niet al te hoog zijn en dat is m.i. onderhoudsgevoeliger en misschien dus ook slijtage gevoeliger.

een lage prijs voor een SRAD vind ik eigenlijk alles < 1500 euro ..
 
bijzonder weer....
Geen info geven, wel al je mening hebben, en hier vragen wat we ervan vinden.

Hoezo kan een prijs te laag zijn voor een 18 jaar oude SRAD (aka de tampon)? Is ie dan €500 ofzo?
Hoezo is 60k veel? >> Gemiddeld 3000 km per jaar is heel normaal voor Nederlandse motoren.

zou sowieso voor een 750 gaan btw
 
1997 is bijna twintig jaar geleden. Dus gemiddeld rond 3000 km / jaar. Dat is toch niet veel? Ik wil de markt niet bederven, maar meer dan 1500 euro voor zo'n oude motor vind ik veel.

Maar misschien is echt alle waar naar z'n prijs ;)
 
Het is lastig te zeggen zonder meer info.

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken toen ik opzoek ging naar een srad 600.
Ik ben ze tegen gekomen van min 1100 tot max 2300 pariculier.
En van min 1950 tot max 3500 bij de dealer.
Daar vind je ze steeds minder deze worden, is mij vertelt bij inruil aan de handel door verkocht. Inruil waarde is tussen de 750 en 900 afhankelijk van wat je aanschaft.

Ik heb de mijne particulier gekocht voor 1450 met lichte schade maar met volledige onderhouds historie. Iets waar ik meer waarde aan hecht dan een mooie glimmerd zonder historie.
 
Wat toetsoep zegt: lastig zonder meer info :P

Heb voor mijn SRAD 4 jaar geleden 1250 betaald. Stond 33k op. Heb er probleemloos 10k bij gereden.

Kilometer stand van 60k zou ik me bij een motor van 20 jaar niet al te druk om maken. Beter zo dan een motor van 20 jaar met maar 15k op je teller denk ik
 
bedankt allemaal voor de reacties, het is voor mij eventueel mijn eerste motor die ik ga aanschaffen dus daar zit wat onzekerheid.

ik snap dat het natuurlijk lastig beoordelen is en ik vraag ook niet om een expertise bericht want dat is helaas onmogelijk en dat begrijp ik ook. maar goed er zijn ongetwijfeld types of motoren die wel opvallende gebreken voortonen :)
 
Neem even iemand mee die goed naar de technische staat kan kijken, kan je een reeël kostenplaatje schenken :Y
 
dat de SRAD's vrij probleemvrij zijn zag ik op internet ook voorbij komen inderdaadd.

mij klinkt 60k gewoon erg veel voor een motorfiets, ik kan me indenken dat de toleranties zeker op het supersport gebied niet al te hoog zijn en dat is m.i. onderhoudsgevoeliger en misschien dus ook slijtage gevoeliger.

een lage prijs voor een SRAD vind ik eigenlijk alles < 1500 euro ..

Onderbuik praat. Waar halen mensen deze onzin toch vandaan?

Bij normaal onderhoud zal er amper slijtage zijn bij 60k. , ze zijn dan net ingereden. Liever een goed onderhouden nette motor met 80k op de klok dan een exemplaar zonder onderhoud met 30k

Km stand van een R1 :Z
11745723_903312633060238_9136080231934971138_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan