SRAD 600 Streetfighter

matth3w

Die hard MF'er
12 jun 2006
269
10
Dokkum
Hallo allemaal.

Ik heb een tijdje geleden besloten van mijn SRAD 600 uit '97 een streetfighter te maken.
Iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb, laat staan zoveel sleutelen aan deze machine.

Een jaartje of 9 geleden heb ik de SRAD gekocht met schade (student was toen al gek op dat model), nieuwe onderdelen erop, laten spuiten en tadaa:
13foto.jpg


Super mooie fiets.
Tot na een dag (paar jaar later) circuit rijden, een vriend van mij een rotonde wat verkeerd nam en de kar waar mijn motor op stond, 90 graden gedraaid werd..
Redelijk kapot dus.
Weer opgeknapt (nu budget, als het maar reed) en vorig jaar een poging gedaan weer tot zijn mooie staat op de knappen.

Door drukte even begonnen en niet afgemaakt.
Tot ik bij de motorelfstedentocht al die motoren voorbij zag komen (en voor het eerst sinds jaren niet mee deed) nam ik het besluit de motor op te knappen. Maar dan als streetfighter!

Alvast wat onderdelen besteld; stuur, stuurverhogers, koplamp én dubbele uitlaatsysteem.

De SRAD heeft bijna 2 jaar in een hok gestaan, unfinished en gisteren naar buiten gehaald om te beginnen met het project.
IMAG0480.jpg


In dit topic zal ik iedereen (die het boeit) up-to-date houden met mijn vorderingen. :)
 
Laatst bewerkt:
Succes er mee!

Weet zelf niet zo goed wat ik van de SRAD moet vinden, de kuipen, tank en koplamp vind ik wel mooi, eigenlijk het hele voorste gedeelte.
Alleen de achterkant vind ik verschrikkelijk!
Die kont is veel te groot, en de vorm ben ik niet echt kapot van.
En de uitlaat is mijns inziens veel te lang. (een uitlaat moet ongeveer stoppen bij de achteras)

Maar ik ben nieuwsgierig wat je er van gaat maken!
 
10-06-2012 Begonnen met demonteren

Alles eraf wat niet nodig is én nieuwe uitlaat plaatsen.
Het is een dubbele uitlaat wat van een SRAD 750 komt, zonder iemand die me kon vertellen of het zou passen op een 600.

Maar eerst schoonmaken:
IMAG0491.jpg


Daarna de racekuipen maar verwijderd om zo onderweg wat meer inspiratie op te doen :P :
IMAG0493.jpg


Uiteindelijk gekeken of ik de kroonplaat nog los kon krijgen voor de stuurverhogers, wat gelukkig gelukt is.
Wat niet gelukt is, is het linker handvat van de clipon krijgen. Het stuurgewicht zit zo vast als een huis. Dit moet nog geflexed worden.
IMAG0542.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kon gisteren helaas niet flexen.. (flex kapot)
Dus maar begonnen met de uitlaat. Gezien deze van een 750 kwam, was ik heeeeel erg nieuwsgierig of het zou passen.
Zo niet, dan was ik een paar 100 euro lichter geweest en een boel gedoe erbij om het weer te verkopen.

Dus, aan de slag!
Inbusbout vast. Durf niet teveel kracht te zetten, dus alles maar in de WD40!
IMAG0552.jpg

Even geduld gehad en los *O*

Oude systeem er onderweg en nieuwe erop gezet en zonder enige aanpassing:
IMAG0554.jpg


Meteen de BOS titanium dempers erop gezet om te kijken hoe dat eruit zou zien:
*O*
IMAG0555.jpg
*O*

Door dit meevallertje meteen meer zin in het project gekregen en ga nu meer nadenken over het uiterlijk van de fiets.
Deze week het stuur plaatsen en de koplamp, dan weer kijken wat we gaan doen met het kontje, demper bevestigingen, etc.

Ergens deze week de volgende update :)
 
Laatst bewerkt:
Morgen zijn de stuurverhogers hopelijk binnen. :P
Dan wordt het eerste subproject het plaatsen van het stuur en toebehoren!
 
Nog even een update qua ontvangen onderdelen:

Stuurtje:
IMAG0472.jpg


Stuurverhogers:
IMAG0764.jpg


Spiegeltje:
IMAG0762.jpg


Deze week helaas geen tijd om te sleutelen -O-

Wel een pluspuntje: Ik ben er eindelijk over uit wat voor kontje er op gaat komen! *O*
Een R6 2007 kont het liefst, of eentje uit de jaren daarvoor. Is een beetje prijsafhankelijk :P
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaan die risers op de kroonplaat gemonteerd worden?
Ga je gaten boren of een andere kroonplaat bestellen??
 
Hoe gaan die risers op de kroonplaat gemonteerd worden?
Ga je gaten boren of een andere kroonplaat bestellen??

Deze worden geplaatst door gaten te boren :)
Dit omdat de eerste opzet van de motor wordt budget, omdat ik een project als dit nog nooit eerder gedaan heb en niet grof wil investeren in een flop :P

Als het voor mijn idee een succes wordt, dan ga ik langzamerhand bepaalde dingen upgraden zoals bv een kroonplaat incl verhogers etc :)
 
Strak plan :Y

Ik heb ook ergens iets gelezen dat mensen een plaatje aan de onderzijde van de kroonplaat zetten ivm extra stevigheid (weet niet of het nodig is hoor).

Ben wel benieuwd naar het eind resultaat (heb zelf ook een SRAD in de garage staan NL ;) )
 
Laatst bewerkt:
Strak plan :Y

Ik heb ook ergens iets gelezen dat mensen een plaatje aan de onderzijde van de kroonplaat zetten ivm extra stevigheid (weet niet of het nodig is hoor).

Ben wel benieuwd naar het eind resultaat (heb zelf ook een SRAD in de garage staan NL ;) )

Klopt, dat heb ik ook op veel plekken gelezen. Ga ik dus ook doen :)
Maar jouw SRAD is nog in goede staat of ben je ook bezig?
 
Gisteren weer even bezig kunnen gaan... 1 middag per week schiet niet op -O-
Maar het is niet anders :)

Meten is weten.. Heel veel gemeten en de stuurverhogers + stuur in positie getaped om vervolgens de gaten te boren.
IMAG0770.jpg


Gaten erin geboord, redelijk tevreden. Het is toch nog een beetje verschoven, maar een hardloper ziet het niet.
Er zaten geen moeren bij de verhogers en ik had ze ook niet meer liggen. Dus hebben we er maar draad in getapt om het iig vast te kunnen zetten.
IMAG0772.jpg


Wat allemaal in 1 keer goed ging *O*
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht :P
IMAG0773.jpg


Ik kon het natuurlijk niet laten het op de SRAD te plaatsen om te kijken of het allemaal wat staat en of de zithouding wat fijn is.
Op alle punten tevreden! :9~
IMAG0809.jpg


Nu op naar het volgende subproject: Handvaten e.d. erop, tegelijk met de kabelboom inkorten en verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dat heb ik ook op veel plekken gelezen. Ga ik dus ook doen :)
Maar jouw SRAD is nog in goede staat of ben je ook bezig?

Die van mij is (nog) orgi.
Zit nog een beetje op de wip of ik deze wil verbouwen of iets anders ga kopen.
Heb op zich ook een zwak voor een dikke twin......

Ga je naast de bouten van de risers ook nog borgen met een slotboutje?
Denk dat het schroefdraad in de kroonplaat niet voldoende is....
 
Die van mij is (nog) orgi.
Zit nog een beetje op de wip of ik deze wil verbouwen of iets anders ga kopen.
Heb op zich ook een zwak voor een dikke twin......

Ga je naast de bouten van de risers ook nog borgen met een slotboutje?
Denk dat het schroefdraad in de kroonplaat niet voldoende is....

Klopt, dit was ook alleen tijdelijk gezien ik toen de tijd geen moeren had ;)
Er komt nog een plaatje en moertjes onder :P


Dankje, maar kzag het net te laat ;)
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond (26-6-2012) nog heel even wat kunnen doen.
Handvaten ed. geplaatst en gekeken wat er met alle kabels moet gebeuren.

Allemaal voorspoedig, op de remleiding na. Die zit nu net iets te strak.
Daar zal ik een langere voor moeten halen.

Ziehier, het resultaat:
IMAG0815.jpg


Excuses voor de slechte kwaliteit, ik had em al binnen gezet en toen bedacht ik me nog dat ik een foto moest maken :P

Iemand die misschien weet waar ik remleidingen kan krijgen voor zo'n motor??
 
Laatst bewerkt:
SCHOP!

Ja, bijna 3 jaar later... Eindelijk weer tijd gevonden om de SRAD weer leven in te blazen!
Uit het hok gerold en ziehier het resultaat:
IMAG1441.jpg


Ik heb een tijdje een Honda XR 600 R gehad en totaal geen tijd gehad om me bezig te houden met de SRAD.
Nu is de Honda weg én ik heb weer tijd! De SRAD moet weer brullen!

Het gaat nu even niet om het mooie, als ie het maar weer doet :)
Ik hou jullie op de hoogte! Leuk om weer terug te zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan