SRAD of SRAD

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Weer een topic mbt het kiezen van een motor :)
Ik zeg er maar meteen bij dat ik niet op korte termijn over ga tot aanschaf maar de voorpret is ook niet verkeerd ;)
Mede nav http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2891 (dit topic) heb ik besloten dat ik een SRAD wil ipv een ouder model.

Ik wil een andere motor omdat ik bescherming wil tegen de wind + ik wil een zooi meer vermogen, qua prestaties ben ik wel een keer uitgekeken op mijn Bandit.

Probleem is alleen dat ik nu begin te twijfelen tussen een GSX-R 600 en 750.
Als ik kijk naar de specs. van een 600 dan zie ik dat die meer dan 100 pk aan boord heeft.
Zit er qua rijeigenschappen nog veel verschil tussen een 600 en een 750?
Het gewicht van een 600 is volgens mij niet veel lager dan bij de 750.
Rijdt een 600 net zo als een 750 maar dan met wat minder vermogen of stuurt hij een stuk beter?
In dat geval is de 600 misschien een goede optie.

Als het niet veel uitmaakt (rijeigenschappen), ga ik denk ik voor de 750, ondanks dat de 600 een stukkie goedkoper is.

Als ik ff kijk naar prijzen (marktplaats.nl dus particulier).
GSX-R 750 -> vanaf 6000 euro
GSX-R 600 -> vanaf 5500 euro
+ wat mij ook nog wel wat lijkt:
R6 -> vanaf 8000 euro :(


Enniewees: iemand hier iets zinnigs over te zeggen? Reacties als: ik heb een 600 en hij bevalt uitstekend zijn welkom maar ik vraag mij vooral af wat het verschil is in rijeigenschappen, en ja, ik ben van plan om een keer een testrit te gaan maken op beide. *D

[edit]
oh ja, ik heb het hier over het model '96/'97
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Duderuud had een GSX-R 750...

De nieuwe 600's schijnen al gewaagd te zijn aan de oudere 750's... dus ik zou me niet op dat verschil blindstaren...

EDIT: nu we allemaal toch JohnV aan het ophemelen zijn... 8-)

Als je hem ziet "bochten" met de 600 besef je dat je beter je geld in circuittrainingen kan stoppen dan in 150cc extra... })
 
Laatst bewerkt:
Precies, Johnv gaat als de brandweer. Maar dan in het geel. En Fabian weet de weg ook wel te vinden met z'n 600.
 
loop naar een dealer, ga op allebij rijden, zoek de fijnste uit.

Denk persoonlijk dat er niet super veel verschil inzit qua snelheid, maar wel met het bochten werk door het gewicht.

Neem ook aan dat de 750 net ietsie groter is, waardoor jij misschien wel net lekkerder zit. Of nie natuurlijk...

Testen dus...

Greetzzr!
 
Ik ben overgestapt van een 600 op een 750 (allebei bouwjaar '98) en naar mijn idee merk je vooral het verschil in vermogen. Sturen doen ze allebei erg goed. De 600 zal wel een kg lichter zijn, maar daar merkte ik weinig van. Ik heb ook wel eens op een ZX-7R gereden, maar daar kon ik wel echt bij merken dat ie minder goed de bocht door wilde. Maar tussen de Gixxers wat dat betreft dus weinig verschil. IMHO
 
Dank u dank u voor het ophemelen :+

Maar een 600 cc is meer als zat om (erg) leuk mee te rijden.

Voor spelen, zoals wheely's is een 750 natuurlijk makkelijker, maar met een 600 gaat het ook.

Alleen iets lastiger.

Heb deze nu bijna 3 jaar en hij verveelt me nog niet, zegt genoeg lijkt me :) :)
 
Op maandag 08 april 2002 14:08 schreef HELLdesker het volgende:
Als ik Johnv zie raggen met die 600 is dat MEER dan genoeg... Kies de 600 dus :P


:? :? :?

misc.php


:? :? :?
 
Precies, Johnv gaat als de brandweer. Maar dan in het geel. En Fabian weet de weg ook wel te vinden met z'n 600.

hmmm dank je *D (moet me niet teveel eer gunnen hoor, k heb nog een lange weg te gaan :P )

wat ik hoor is dat de 750 vooral een wat fijner koppelverloop heeft...qua rijeigenschappen schijnt het niet veel te schelen....k heb alleen nog niemand gehoord over het verschil tussen de normale voorvork van de 600 en de Up-Side-Down van de 750 :?
 
De 750 heeft (veel) meer te vertellen, is stukken sterker, en trekt onderin beter.

Verder vrijwel gelijk...
 
Dit is de band van een GSX-R750 waarmee ik een testrit gereden heb. Stond 600 km op de teller dacht ik. Dus de band is vrij nieuw, orgineel ook nog. En zat een glimrand op van een centimeter of 2. Na een klein ritje lukte mij het al om dit er van te maken (En das eigenlijk best bijzonder voor mij, want zo plat leg ik ze nooit...):

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2150/7d494bf0913f143250b1f859fbfb5a32 (750.jpg)​
 
Ik heb de 600 een week mee gehad op vakantie en dat ding rijdt SUPER en de 750 heb ik ook al een aantal keer mogen lenen van mijn broertje en dat rijdt net zo SUPER.

Dat de 750 wat sterker is en een mooi vorkje heeft ( voor en achter) mag duidelijk zijn maar met de 600 is ook gemeen hard te vegen }) :}

De € die je uitspaart kan je natuurlijk aan een mooi donker ruitje / pijpje uitgeven.

Ik zou gaan voor de 750 omdat ik wil leren wheeelien op vermogen zonder veel moeite ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan