SS ingeruild voor SM!!

poeh,

ik zou ook hééééél graag zoiets erbij willen hebben maar zijn die dingen niet erg duur in onderhoud ? met m'n rs250 erbij zou dat een (te) dure zaak worden vrees ik,
hoewel ik ook wel zou uitsparen in boetes, hou m'n hart al vast voor wat mijn brievenbus zal geven deze week
 
spijt komt pas later, een SS blijft trekken...........hetvermogen zal je ooit heel erg gaan missen................maar veel s6 met je bike..........
 
spijt komt pas later, een SS blijft trekken...........hetvermogen zal je ooit heel erg gaan missen................maar veel s6 met je bike..........

Heb je ooit sm gereden? Alleen op top mis je, verder helemaal niks. Gewicht en tandwielverhouding maken het verlies in pk'tjes helemaal goed.
 
Pas wel op, je kan wel harder door een bocht, maar dat scheelt maar heel weinig.

:^

Laatst ff een paar mooie bochtjes gepakt met een maat van me. Ik flink hard/plat er doorheen, en ik denk maat zoek gereden. Kijk ik in de spiegel, zit ie gewoon nog strak achter me (met een XR600R, en geeneens een SM!) :X
 
poeh,

ik zou ook hééééél graag zoiets erbij willen hebben maar zijn die dingen niet erg duur in onderhoud ? met m'n rs250 erbij zou dat een (te) dure zaak worden vrees ik,
hoewel ik ook wel zou uitsparen in boetes, hou m'n hart al vast voor wat mijn brievenbus zal geven deze week



Wil ik eigenlijk ook wel weten ja... Om de hoeveel km moet zo'n gemiddelde SM nu eens flink onder handen genomen worden door de monteur :? Ben bang dat het met 1000k per maand flink in de papieren gaat lopen.
 
Wil ik eigenlijk ook wel weten ja... Om de hoeveel km moet zo'n gemiddelde SM nu eens flink onder handen genomen worden door de monteur :? Ben bang dat het met 1000k per maand flink in de papieren gaat lopen.


Ik verwissel olie om de 500 km (gaat maar -+ anderhalve liter in). Beurtje bij 1000km en 5000km, 10.000km etc.

Daarbij maak je op een SM gewoonweg minder snel KM's als op een SS, omdat het op lagere snelheden al tof is 8-)
 
Laatst bewerkt:
poeh,

ik zou ook hééééél graag zoiets erbij willen hebben maar zijn die dingen niet erg duur in onderhoud ? met m'n rs250 erbij zou dat een (te) dure zaak worden vrees ik,
hoewel ik ook wel zou uitsparen in boetes, hou m'n hart al vast voor wat mijn brievenbus zal geven deze week

rs250 wegdoen dus O-)
 
Ik verwissel olie om de 500k km (gaat maar -+ anderhalve liter in). Beurtje bij 1000km en 5000km, 10.000km etc.

Daarbij maak je op een SM gewoonweg minder snel KM's als op een SS, omdat het op lagere snelheden al tof is 8-)



Om de 500.000 km olie verwisselen! Dat klinkt interessant *D ;)

Hmmm... blijf toch nog even twijfelen (wil eigenlijk m'n huidige motoren niet kwijt, 3 wordt wat veel :P )
 
rs250 wegdoen dus O-)


hahah, tja dat wordt nog echt een probleem, mijn hart zou breken (i mean it ! )

maar @ mensen die zeggen "beurtje om de 1000 / 5000 km"
knn jullie dat precieser omschrijven ? en belangrijker ! doe je dat dan zelf ????
dan wordt het weer interessant natuurlijk :Y

ja het blijft echt borrelen om een fiets erbij te kopen, de RS gaat NIET weg!
nooit meer, hahahahahaaa he's mine forever :]
 
hahah, tja dat wordt nog echt een probleem, mijn hart zou breken (i mean it ! )

maar @ mensen die zeggen "beurtje om de 1000 / 5000 km"
knn jullie dat precieser omschrijven ? en belangrijker ! doe je dat dan zelf ????
dan wordt het weer interessant natuurlijk :Y

ja het blijft echt borrelen om een fiets erbij te kopen, de RS gaat NIET weg!
nooit meer, hahahahahaaa he's mine forever :]

heb er wat keren op gereden, neef van een vriendin heeft er een..

ik viel nog net niet in slaap op dat ding }) :z
 
maar @ mensen die zeggen "beurtje om de 1000 / 5000 km"
knn jullie dat precieser omschrijven ? en belangrijker ! doe je dat dan zelf ????
dan wordt het weer interessant natuurlijk :Y

Oliewissel uiteraard zelf, dat kan iedereen. Grote beurt laat ik um wel wegbrengen, maar dat hoeft dus niet zo vaak (wel om de 5k km)
 
heb er wat keren op gereden, neef van een vriendin heeft er een..

ik viel nog net niet in slaap op dat ding }) :z

stond die 25kw of zo _O-

nu ja, 300 per uur op een recht stuk leer ik mijn moeder ook ;)

edit : oei ktm ? hmmm, mss echt wel op zoiets stappen, dus je kan ECHT rapper door de bocht met zoiets, ook hogesnelheid bochten ? :? :z
 
Laatst bewerkt:
stond die 25kw of zo _O-

nu ja, 300 per uur op een recht stuk leer ik mijn moeder ook ;)

edit : oei ktm ? hmmm, mss echt wel op zoiets stappen, dus je kan ECHT rapper door de bocht met zoiets, ook hogesnelheid bochten ? :? :z

sterker nog, er zaten 2 keer 160 cc polini cilinders op als ik het goed heb..

en ja met me ktm knal ik idd véél harder door de bochten, en wat betreft "hogesnelheidsbochten" tjah ik zoek ze niet op, maar met me 5.5 duims achtervelg en een lange vertanding knal ik idd ook met 180 gemakkelijk door een snelweg bocht, alleen is dat niet echt het gebied voor een sm he :)
 
'k vind ze zo fragiel!. Ik zou juist het "bullige",stevige gevoel van een ss missen.
Ze zijn wel mooi en 'k geloof best dat ze 100x harder door de bocht gaan, maar het zijn net opgevoerde brommers O-)
 
'k vind ze zo fragiel!. Ik zou juist het "bullige",stevige gevoel van een ss missen.
Ze zijn wel mooi en 'k geloof best dat ze 100x harder door de bocht gaan, maar het zijn net opgevoerde brommers O-)

gaf mijn brommer toen de tijd maar zo'n 1 pitter geluid :9~

er gaan geen 4 schattige zuigertjes op en neer, nee 1 grote emmer welliswaar :]
 
Met een SM kun je helaas maar iets harder door de bocht dan met een SS.

De wrijvingskracht van de banden is gelijk en tegengesteld gericht aan de massa van het voertuig inclusief berijder maal de snelheid in het kwadraat gedeeld door de straal van de bocht.

Het gewicht van een SM is iets lager dan van een SS.

Het zwaartepunt van een SM inclusief rijder ligt iets hoger dan bij een SS.
Hierdoor is de benodigde hellingshoek in een bocht iets minder dan bij een SS.
Dit is echter niet van invloed op de krachten die op de banden uitgeoefend worden.

De banden van een SM zijn vaak iets smaller dan van een SS.
Het lichtere stuurgedrag dat hier het gevolg van is, is echter niet van invloed op de mogelijke bochtensnelheid.

Als je nu merkt dat je met een SM (veel) sneller door een bocht gaat dan iemand met een SS, moet je er aan denken dat je dan dichter tegen de limiet aan zit dan de ander.

Als je met een lagere snelheid (SM) een bocht aanremt, is het gemakkelijker de bocht te beoordelen om er zo snel mogelijk doorheen te gaan.

Ik heb zelf een XR600 gehad, en als je daar banden met een beetje grip op zet, heb je inderdaad de neiging om "op jacht" te gaan naar SS'en.
Bij zo'n spelletje moet je je wel realiseren dat jij degene bent die de risico's neemt.

Zo, ik hoop dat het een beetje duidelijk is. O-)
 
welja,

smallere banden, lichter gewicht, ... tzijn zo maar voordelen die een RS250 ook heeft
ksnap echt niet hoe je je kunt vervelen op zoiets ? je kunt echt loeihard door de bocht gaan zonder dat hij nog maar een krimp geeft

het enige wat ik denk dat meer kicken is, is dat je wiel meer of toch makkelijker kunt (opzij)zetten, de hééél weinige keren dat het gebeurd bij mij gaat het ook wel erg makkelijk...maar zo controleloos , ik doe eigenlijk niks om het te herstellen (buiten wat druk zetten op met mijn buitenste pootje) , zoals ik zeg, zonder dat het een krimp heeft
en waarbij je dan met een SM echt volledig aan het spelen bent met je voorwiel etc ...

of bedoel je echt saai in optrekken ? onlangs een SM gezien die nieuwe van ktm, 650
(ne zwarte dan nog ! die snelle), nuja, ik had echt niet de indruk dat hij me kon eraf trekken.. ik zeg wel, indruk , maar als je ze hoort loeien, dan zitten ze toch op het gas..
nuja, snelheid op recht stuk mis ik mss wel, maar bij sm toch ook dus daar ligt het al niet aan he ?
 
gaaf hoor,...

toch blijft mij een SM toch ook behoorlijk trekken dus er moet ooit weer een sm bijkomen maar dan als 2e motor, niet meer zo extreem als me vorige sm, een honda cr500 maar voor mezelf zit ik aan een drz400 te denken, moet je ook heerlijk mee kunnen raggen.wat minder power maar wel heel leuk.
maar op de ktm zal je inderdaad wel meer fun hebben tijdens het rijden denk ik })
 
Heb altijd SS gereden, heb een 620 gehad en momenteel nog steeds een 520 erbij. ook weer een ZX10R gekocht, het is allemaal mooi, maar ik vind een SS toch leuker.

Sommige bochten kan je met een SM absoluut VEEL harder nemen, zonder meer risico te nemen.
Echter zal je op vrijwel alle wegen uiteindelijk toch langzamer zijn dan een SS, helaas bestaan er ook rechte stukjes, en de winst behaalt in een bocht heb je maar kort plezier van, heel kort. Vergeet niet dat goed een bocht uitkomen op een SS absoluut een sport is, en dan ben je de SM snel voorbij

Leukste van mijn SM was toch echt het lage gewicht, 119 kg met volle tank, en daar zit het grote voordeel.

Veiliger voor Koos Spee ben je absoluut niet, je rijdt nu op andere wegen.
En momenteel niet zo veel tijd meer als vroeger om te rijden, dus de 520 SM gaat weg, en de Jaarkaart voor de Ring ligt hier op de kast :)

Als laatste, de SM is leuk, maar minder spannend, de zx10r is veel uitdagender.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan