ST1100 EZS Span

Ja, die vraag kon niet uitblijven natuurlijk _O-


Deze zijn iig beter te onderhouden als op de bmw, en er zit al staal voor en naar de zijspan bak.
Verder remt hij hard zat (stuk harder dan de bmw).
 
bij jager in Hoogeveen zou ik wel iemand meenemen met verstand van zaken.

Heb al meerdere keren verhalen gehoord over een kat in de zak daar door teruggedraaide km standen, verdoezelde schades en achterstallig onderhoud...
En die wetenschap in combinatie met een Guzzi...

Je bent niet de enige, lees de colums van Erik van Lent motorkeuringen (die daar niet meer mag komen...) maar eens op na.
 
Bedankt allemaal, ik krijg de radio niet werkend iemand een idee hoe dat zou kunnen.
het is een jvc (en ik weet niet hoe het aangesloten zit, uiteindelijk met standaard stekkers).
Als ik er een cd in doe dan kan ik hem ejecten, als ik op eject druk zonder cd dan komt er in beeld no cd. Maar na een paar seconden gaat hij uit, en is niet tot "aan" te bewegen.
Volgens de handleiding zou de source knop ook de radio aan zetten dit gaat ook niet.
het is een jvc radio.

Dit gedrag vertoont hij met motor uit, op kontakt en met motor aan.
Er zit achter het frontje een reset knopje deze heb ik ingedrukt, dan hoor je het motortje van de cd spelen draaien om een cd uit te werpen maar verder niks.

Verder wilde ik hem aan een druppel lader hangen op een 12v aansluiting, deze lijkt aangesloten. maar mijn optimate zegt.... niet op de kaart. hoe kan ik het snelst testten of deze 12v aansluiting wel werkt (nee ik heb niet een opladertje ofzo voor in de auto.).
 
Klopt hoor, ik heb besloten dat ik dit keer geen overhaaste beslissingen moet maken, anders maar wat langer sparen. Deze rijdt prima en een andere kan later ook nog.
Dat is niet zo goed gelukt.
Als je rechtsboven op het driehoekje klikt kan je de mods vragen om de topictitel aan te passen.

Radio's weet ik niets van, maar je 12 volt aansluiting is normaal gesproken gezekerd. Je kunt er gewoon een lampje of voltmeter in om te testen.
 
Dat is niet zo goed gelukt.
Als je rechtsboven op het driehoekje klikt kan je de mods vragen om de topictitel aan te passen.

Radio's weet ik niets van, maar je 12 volt aansluiting is normaal gesproken gezekerd. Je kunt er gewoon een lampje of voltmeter in om te testen.

Ach weet ik niet, ik vond het meteen beter rijden, en het is ook wel het formaat motor wat beter bij me past, verder voldoet hij aan alle wensen die ik momenteel heb. Wanneer ik hem heel hou kan ik hier een hele tijd plezier van hebben. Vooral het extra vermogen bevalt me heel goed.

Hoe controleer ik of de stuurdemper goed is? (deze is niet verstelbaar ofzo).
En hoe weet je of je voorvork goed afgesteld staat?
 
gezien het verleden misschien beter een deskundig iemand naar laten kijken. kun je meteen een stukje rijden

Ik snap dat je dat zegt, en vindt ook dat je daarin enigsinds gelijk hebt, ik heb echter de afgelopen maanden veel geleerd en kan sommige dingen nu met vertrouwen die ik daarvoor niet durfde.

Dat over de stuurdemper vroeg ik omdat het me op viel dat in korte (trage) bochten het stuur wat heen en weer slaat, dit is prima op te vangen maar daarom zou ik graag weten of ik de huidige stuurdemper kan controleren (ik dacht ook dat het ligt aan de breedte van de voorband). De demper maakt een slurpend (waterpomp geluid)

Dat van de voorvering vroeg ik omdat ze gewoon default staan, verder geen reden.
 
Laatst bewerkt:
Die stuurdemper klinkt inderdaad lek. De voorvork/vering zou ik niets aan doen als je nergens last van hebt.
 
Die stuurdemper klinkt inderdaad lek. De voorvork/vering zou ik niets aan doen als je nergens last van hebt.

Ja dat had ik wel gedacht, ik dacht hoe moet ik dat fiksen... totdat ik zag dat ik voor 3 tientjes een gloed nieuw exemplaar heb. Dus die maar even bestellen. :+
Vering nee absoluut nergens last van dus dan laten wel lekker zo.

Ik wel wel al gemerkt dat ik bij die bmw verwend was met het extra lood bij het zijspan wiel ;)
 
Dank, de kinderen zijn er ook erg content mee.
"gaan we op de snelweg, dan gaan we lekker hard!"

Opeens tijdens het rijden deed de radio het wel, best apart.
Na de rit nog stationair deed hij het nog.
Maar na het bezoekje deed hij het bij het startten niet, maar na 3 km rijden weer wel.
Apart.
 
Dank, de kinderen zijn er ook erg content mee.
"gaan we op de snelweg, dan gaan we lekker hard!"

Opeens tijdens het rijden deed de radio het wel, best apart.
Na de rit nog stationair deed hij het nog.
Maar na het bezoekje deed hij het bij het startten niet, maar na 3 km rijden weer wel.
Apart.

De batterij voor het geheugen van de radio is leeg denk ik. Vroeger hadden sommige radios dat ipv een constante en een geschakelde 12 volt aansluiting. Nu zal na een klein poosje onderspanning van de geschakelde 12v de batterij wel zoveel spanning hebben dat ie het toch wel weer gaat doen.
 
Ah, okay ik blijf het volgen.

DUs ik kom thuis en denk, ik voel me technisch en trek dat achterwiel er even uit om te kijken hoe het staat met de smering e.d.

Nu kom ik dus het volgende tegen
dit is het wiel compleet
w0iz2p.jpg


toen voelde ik speling en blijkt dat je de cardankoppeling er zo vanaf kan pakken
rkxa3l.jpg


nu zie je dat rechtsonder en links de gaten wat hoger zijn, hoort dit zo?

Als ik hem terugplaats (maakt niet uit hoe) blijft er altijd een naad over (zwarte lijn) en dus ook (wiebelen) speling.

iqcx12.jpg


graag jullie ideen erover. ;)

Het goede nieuws is dat elke bout die ik los moest draaien gevet was en niks droog stond. :}
 
Laatst bewerkt:
ja dat zag ik, maar die speling erop dus dat 2 bussen (in het wiel) hoger staan dan de 3 andere?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij maakt dat niks uit.
Ik zou zeggen dat die hele meenemer axiaal vrij moet kunnen bewegen
Anders zet je spanning op de cardan
 
ok prima, dan zet ik de boel weer in elkaar na hier een daar een lik staburags en kopervet te hebben geplaatst.

Nog even een spatlap verlenging maken, zodat de designfout van honda (de achterband gooit vuil op de achterbrug en roest uiteindelijk door) gecompenseerd wordt. en dan kan de boel weer dicht.

Stuurdemper is onderweg komt helaas pas dinsdag, en dan nog even kijken wat zich achter het zijspan wiel bevindt.
 
Kan je de ongelijke bussen niet op gelijke hoogte persen?
Anders kan je met vul ringen de zaak uitvullen.

Dat je de meenemer er zo uit kan pakken, lijkt me normaal, maar het wiebelen lijkt me geen goede zaak.
Hoe je het ook monteert; let de komende tijd op metaaldeeltjes tgv eventuele slijtage in de omgeving van de drager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan