St1100 Plotseling afslaan motor boven de 120 Km/u

anton-st1100

Rookie
16 mei 2004
1
0
Hoogland
Als ik op de snelweg rij wil het wel eens gebeuren dat de motor spontaan uit gaat, ik kan hem vervolgens het contact uitzetten en weer aan en gewoon weer starten. Als ie afgeslagen is geeft het 'dashboard' helemaal niets meer aan. Laatst een keertje vpower getankt toen deed ie het niet tank bijna leeg, euro 95 er in en het probleem is er weer. kan het aan de brandstof liggen??

Controleer ook eens of je accu-polen wel goed vast zitten. Ik had zelf met een GS500e dat ie soms spontaan uit viel, dan trilde het teveel en raakte een accukabeltje los van de accupool.... kon er 1,2,3 niet achter komen, tot ik thuis kwam en het zadel eraf haalde... maar het kunnen nog zoveel andere dingen zijn..

:^

of een andere kortsluiting in je electrische circuit.Een van de aansluitingen van mijn -zelfgemaakte- 12 volts stekkerdoos maakte blijkbaar kortsluiting met een framebuis |( en dat gaf hetzelfde effect als wat jij beschrijft...

Heb het ook gehad met mijn oude GPX....gebeurde altijd als de motor warm was gereden. Bleek uiteindelijk om een kapot contact te gaan in de CDI unit..bij warmte of door trillingen ging het contactje los met als gevolg afslaan...

Ik heb wel eens in het blad van de Pan club nederland gelezen dat die problemen wel vaker voor komen. Dit kan aan het alarm liggen die de start onderbreker inschakeld (+ ontsteking onderbreekt). Als je lid bent van die club kun je het zo opvragen bij hun welke stappen je moet doorlopen om bij het probleem te komen. Suc6 in iedergeval.

Terug
Bovenaan Onderaan