Goedendag allen,
Ik zit in een fase, dat ik naar een ander motor aan het uitkijken ben.
Op dit moment rij ik op een Yamaha XVS 1100 classic. Geweldige machine om te pimpen en kleine toertochtjes te rijden. Maar ik begin te merken dat het lichamelijk wat moeilijker wordt.
En aangezien ik nog wel wat langere tochten wil gaan maken ben ik dus op zoek naar een toerbuffel.
Mijn oog is gevallen op de Honda ST1300 en de Yamaha FJR 1300.
Vandaag heb ik al een testrit gemaakt op een ST1300 en daar werd ik al erg blij van. Wat een verschil met de Dragstar. Tuurlijk niet dat mooie geluid als de Cassic, maar de zit is wel een stuk beter. De Honda heeft 52.000km gelopen en is van 2004. Volgens mij is het een import, want de eerste tenaamstelling in NL was in 2008. Verder zitten er geen papieren bij.....
Wel zou hij een beurt krijgen en 6mnd garantie. Ik wil ook nog een testrit maken op een FJR 1300 om te kijken wat het verschil tussen beide is.
Persoonlijk vind ik de kuip van de Honda wat mooier, maar de FJR oogt wat "frisser".
Ik weet verder dat er een fullface helm in de koffer van de FJR past. Bij de Honda heb ik het even snel geprobeerd, maar daarbij kreeg ik het deksel niet dicht. Dat zou wel jammer zijn.
Misschien zijn er hier mensen die mij een paar tips kunnen geven waar ik op kan of moet letten.
P.S mijn Dragstar staat te koop
Ik zit in een fase, dat ik naar een ander motor aan het uitkijken ben.
Op dit moment rij ik op een Yamaha XVS 1100 classic. Geweldige machine om te pimpen en kleine toertochtjes te rijden. Maar ik begin te merken dat het lichamelijk wat moeilijker wordt.
En aangezien ik nog wel wat langere tochten wil gaan maken ben ik dus op zoek naar een toerbuffel.
Mijn oog is gevallen op de Honda ST1300 en de Yamaha FJR 1300.
Vandaag heb ik al een testrit gemaakt op een ST1300 en daar werd ik al erg blij van. Wat een verschil met de Dragstar. Tuurlijk niet dat mooie geluid als de Cassic, maar de zit is wel een stuk beter. De Honda heeft 52.000km gelopen en is van 2004. Volgens mij is het een import, want de eerste tenaamstelling in NL was in 2008. Verder zitten er geen papieren bij.....
Wel zou hij een beurt krijgen en 6mnd garantie. Ik wil ook nog een testrit maken op een FJR 1300 om te kijken wat het verschil tussen beide is.
Persoonlijk vind ik de kuip van de Honda wat mooier, maar de FJR oogt wat "frisser".
Ik weet verder dat er een fullface helm in de koffer van de FJR past. Bij de Honda heb ik het even snel geprobeerd, maar daarbij kreeg ik het deksel niet dicht. Dat zou wel jammer zijn.
Misschien zijn er hier mensen die mij een paar tips kunnen geven waar ik op kan of moet letten.
P.S mijn Dragstar staat te koop