ST1300 remkracht

LBx

Rookie
20 nov 2020
3
1
Hoi,

Ik ben sinds een dag of 10 trotse bezitter van een Pan, na de nodige kms op een Deauville te hebben gereden.

Nu pak ik vandaag de Deauville weer eens (nt700), en het valt mij op dat deze een heel stuk beter remt dan de Pan. Volgens de meegeleverde rekeningen van de vorige eigenaar heeft de pan ca 1000km geleden nieuwe remblokken gekregen. Ik snap dat de Pan een stukje zwaarder is dan de Deauville, maar toch...
Klinkt iemand dit bekend in de oren?
 
Hoi,

Ik ben sinds een dag of 10 trotse bezitter van een Pan, na de nodige kms op een Deauville te hebben gereden.

Nu pak ik vandaag de Deauville weer eens (nt700), en het valt mij op dat deze een heel stuk beter remt dan de Pan. Volgens de meegeleverde rekeningen van de vorige eigenaar heeft de pan ca 1000km geleden nieuwe remblokken gekregen. Ik snap dat de Pan een stukje zwaarder is dan de Deauville, maar toch...
Klinkt iemand dit bekend in de oren?
ja, goedkope schijt remblokken
 
Moet niet kunnen. Een ST1300 kan gewoon redelijk hard kunnen remmen. Is het een ABS-versie met gekoppelde voor- en achterrem ?. Nieuwe remblokken erin met vuile zuigers helpt ook niet trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben sinds een dag of 10 trotse bezitter van een Pan, na de nodige kms op een Deauville te hebben gereden.

Nu pak ik vandaag de Deauville weer eens (nt700), en het valt mij op dat deze een heel stuk beter remt dan de Pan. Volgens de meegeleverde rekeningen van de vorige eigenaar heeft de pan ca 1000km geleden nieuwe remblokken gekregen. Ik snap dat de Pan een stukje zwaarder is dan de Deauville, maar toch...
Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Ik blijf hangen op dit woord, de ene motor remt dus voor jou beter dan de ander.
Pakt hij beter aan ? directer , hoef je minder kracht op het hendel uit te oefenen ?
Remt hij wel harder op het moment dat je ook harder knijpt ?

als het bekend in de oren moet klinken is het wel dat 3/4 vd motoren die ik binnen krijg allemaal kut remmen en het in de meeste gevallen gewoon onderhoud is, geen soepel lopend remhendel, oude remvloeistof, verrotte rempennen .
Ik laat de mensen die het willen zien , zien hoe je de remklauwen los kan halen en zo goed kan kijken hoe het er aan toe is en dat het belangrijk is om het niet te knoert vast terug te zetten, sommige kijken heel raar als de remboutjes al uitgerekt zijn...

en hoewel 1000 km best veel is zijn er ook mensen die in een dag heen en weer naar Parijs rijden, en ondanks het gecombineerd systeem heb je best kans dat ze dan nog niet ongeremd zijn , vooral niks uitsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: LBx
Hoi,

Ik ben sinds een dag of 10 trotse bezitter van een Pan, na de nodige kms op een Deauville te hebben gereden.

Nu pak ik vandaag de Deauville weer eens (nt700), en het valt mij op dat deze een heel stuk beter remt dan de Pan. Volgens de meegeleverde rekeningen van de vorige eigenaar heeft de pan ca 1000km geleden nieuwe remblokken gekregen. Ik snap dat de Pan een stukje zwaarder is dan de Deauville, maar toch...
Klinkt iemand dit bekend in de oren?
De remmen zijn gecombineerd, hij remt het best als je beide remmen gebruikt.
ja, goedkope schijt remblokken
Ik heb goede blokken gestoken onder mijn Pan ST1300 maar er zit een remdruk begrenzen in vermoed ik, of er is iets anders aan de hand.
Als je alleen met de voorrem remt kan je niet hard remmen.
Alleen als je beide remmen bedient en dan nog is het niet geweldig.
 
De remmen zijn gecombineerd, hij remt het best als je beide remmen gebruikt.

Ik heb goede blokken gestoken onder mijn Pan ST1300 maar er zit een remdruk begrenzen in vermoed ik, of er is iets anders aan de hand.
Als je alleen met de voorrem remt kan je niet hard remmen.
Alleen als je beide remmen bedient en dan nog is het niet geweldig.

Dan zit er duidelijk iets niet goed. Remdrukbegrenzing zit er op in de vorm van ABS, anders niet.
 
De remmen zijn gecombineerd, hij remt het best als je beide remmen gebruikt.

Ik heb goede blokken gestoken onder mijn Pan ST1300 maar er zit een remdruk begrenzen in vermoed ik, of er is iets anders aan de hand.
Als je alleen met de voorrem remt kan je niet hard remmen.
Alleen als je beide remmen bedient en dan nog is het niet geweldig.
Het is de bedoeling dat je altijd beide remmen gebruikt,doe je dat niet gebruik je met alleen de voorrem maar een derde van het
totale remvermogen,ook slijten dan de remblokken aan 1 kant voor veel sneller dan de andere kant,nog beter dan alleen de voorrem
te gebruiken is alleen de achterrem omdat je dan 2 derde van het remvermogen gebruikt,ik moest echt mijn remgewoonte(alleen voorrem)
afleren want ik bleef remblokken vervangen.
 
Ik blijf hangen op dit woord, de ene motor remt dus voor jou beter dan de ander.
Pakt hij beter aan ? directer , hoef je minder kracht op het hendel uit te oefenen ?
Remt hij wel harder op het moment dat je ook harder knijpt ?

als het bekend in de oren moet klinken is het wel dat 3/4 vd motoren die ik binnen krijg allemaal kut remmen en het in de meeste gevallen gewoon onderhoud is, geen soepel lopend remhendel, oude remvloeistof, verrotte rempennen .
Ik laat de mensen die het willen zien , zien hoe je de remklauwen los kan halen en zo goed kan kijken hoe het er aan toe is en dat het belangrijk is om het niet te knoert vast terug te zetten, sommige kijken heel raar als de remboutjes al uitgerekt zijn...

en hoewel 1000 km best veel is zijn er ook mensen die in een dag heen en weer naar Parijs rijden, en ondanks het gecombineerd systeem heb je best kans dat ze dan nog niet ongeremd zijn , vooral niks uitsluiten.

Ik ben oo de hoogte van het gecombineerde systeem en zo, heeft de Deau ook. Ding is dat individueel zowel voor als achter voor mijn gevoel beter aangrijpen op de Deau. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik van de Deau ook de klauw achter gereviseerd heb en het hele systeem ontlucht. Als de kinderbijslag er is moest ik mss de Pan ook maar onderhanden nemen 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan