Staalflex Remleidingen

justme

MF'er
23 feb 2004
39
0
noord holland
Ik wil op mijn Bandit 600 nieuwe staalflex remleidingen hebben.(Ik moet namelijk mijn hoofdrem cylinder reviseren, afdichtrubber aan de buitenkant is kapot, dus kan ik net zo goed de leidingen (uit '96) voor de volledigheid ook vervangen)

Maakt het merk nog iets uit? Ik kwam op het forum al een paar keer goodridge tegen.
 
als je alles altijd goed monteert en het is nog nooit fout gegaan...dan is het gewoon goed :+

Hoi,
Ik maak me geen zorgen over de montage, meer over de verbinding tussen de banjo en de slang. De drukken kunnen best hoog oplopen. Ik wil best experimenteren, maar met m'n remmen liever niet.
Misschien ben ik wel te voorzichtig...
 
beetje spanning is nooit weg... ;)

maar dat bedoelde ik ook..die verbindingen. Als hij het altijd op de zelfde manier verbindt, en er zijn nog nooit problemen mee geweest.

Misschien zijn die lukas leidingen wel zwakker geworden door die hoge drukken waarmee ze testen...zijn ze alsnog gevaarlijker ;)
 
Tja, iedereen bepaalt dat uiteraard zélf, maar ik zou m'n ziel en zaligheid toch liever niet vertrouwen aan een paar zelf in elkaar geknutselde leidingen.

Uiteraard zullen er mensen zijn die dat net zo vakkundig doen als de fabriek dat doet, maar hoe kan ik dat nu zeker weten????? Je moet er toch niet aan denken dat je er onderweg achter komt dat de aansluiting toch niet zo drukbestendig was...... :X
 
Sorry voor de wat trage reactie op de drukbestendigheid van de aansluitingen.
Natuurlijk is het zo dat je moet weten waar je mee bezig bent als je remleidingen zelf maakt (of laat maken). Maar heel moeilijk is het niet, eerder een kwestie van zorgvuldig werken. Echt afpersen doe ik niet, domweg omdat ik daar de equipment niet voor heb. Maar wel is het zo dat na de montage en het ontluchten ook ik het gehele systeem een nacht op druk laat staan dmv een tie-wrap. Mocht er dan iets niet in orde zijn dan merk je dat gelijk. Ik rij zelf al jaren zonder problemen op meerdere motoren waarvan ik zelf de rem- en koppelingsleiding heb gemaakt. Bovendien ken ik een aantal chopper- en specialbouwers die alleen maar met deze leiding werken en die laten heus niets aan het toeval over. De gehele constructie is dusdanig dat als je het goed en nauwkeurig in elkaar zet, er niets geks mee kan gebeuren. Voor de racerij schijnt het echter niet gebruikt te mogen worden. Ikzelf vind het een groot voordeel dat je zelf kunt bepalen hoe lang de leiding wordt en hoe deze komt te liggen. Heel vaak zie je dat af fabiek de leidingen en bekabeling er maar in wordt "gesmeten" en als je dat wilt veranderen is deze vaak net te kort, of juist te lang.
 
.... Ikzelf vind het een groot voordeel dat je zelf kunt bepalen hoe lang de leiding wordt en hoe deze komt te liggen. Heel vaak zie je dat af fabiek de leidingen en bekabeling er maar in wordt "gesmeten" en als je dat wilt veranderen is deze vaak net te kort, of juist te lang....

Kleine toevoeging: als Motorbazaar lever ik niet alleen sets met de standaardmaten, maar ook +10 cm voor b.v. een superbikestuur of +25 cm voor een Hayabusa met verlengde achtervork. Of maatwerk geheel naar eigen wens, het kan allemaal en nog wel zonder meerkosten.

Maar omdat de meeste leidingen wat lastig te meten zijn als ze nog op de fiets zitten is het vaak wel het makkelijkste om voor een standaard motor een standaard set te bestellen. En mocht het om welke reden dan ook niet goed passen, dan lossen we dat altijd op!

Groetjes, Noud
 
vlgs mij is de reden waarom er niet geraced wordt met zelf gekluste remleidingen, omdat er geen kwaliteitscontrole (en dus geen garantie) is.

Remmen krijgen een druk van 200bar voor hun kiezen. Moet er niet aan denken dat je plotseling de druk kwijtraakt aan de voorrem bij het ingaan van een bocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan