staande gehouden, 39 km te hard buiten bebouwde kom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat valt reuze mee, iedereen die om aandacht vraagt krijgt het, ook die crimineel.
Helaas voor ons is het nou eenmaal zo dat snelheidscontroles ook in het takenpakket zitten
En dat boetes hoog zijn in Nederland; ja en nee, het kan veel slechter maar we kijken bijv. graag naar Duitsland om te vergelijken.
Duitsers zijn iets gehoorzamer en minder eigenwijs dan Nederlanders, en ze betalen de boetes.
Waarom denk je dat Nederland een incassobureau kent voor boetes.....
Boetes voor snelheidsovertredingen in Dld zijn een lachertje vergeleken met NL. Alleen kennen ze daar een (straf)puntensysteem. Vandaar dat Duitsers wat "gehoorzamer" zijn. Vooral bij wegwerkzaamheden zie je dat Duitsers zich netjes aan de snelheid houden Daarbij mag je in Dld op de snelwegen jezelf behoorlijk uitleven, dus is de frustratie -die de gemiddelde NL-er vaak wel heeft- minder. Dus eigenlijk is het appels met peren vergelijken.

Plus dat het in NL een hééél stuk drukker is op de wegen. Dat i.c.m. cultuurverschil maakt het verschil. Ook ik vreet me op met die 100km/u, want hang dan nog teveel op het stuur i.p.v. lekker de rijwind tegen de borst. En erger me dus kapot aan die Volvo's, Tesla's, Audi's en daarachter hangende Skoda's (ik ook, ik ook!) die gewoon weer dik 120/130 weer gaan rijden. Want wees eerlijk: Pakkans is nihil en áls je dan geflitst of gelaserd bent dan is het je eigen schuld.
 
Met een beetje pech gaat je verzekering ook moeilijk doen
Mijn zaak was nog in behandeling,toen ik een auto moest verzekeren
Er werd bij het afsluiten gevraagd of mijn rijbewijs wel is ingevorderd was
De uitspraak was nog niet gedaan en ik vermelde dat ik mijn rijbewijs 3 1/2 week kwijt was geweest
De verzekering deed er verder niet moeilijk over,ik denk omdat ik al heel lang geen schade had gereden
 
Met een beetje pech gaat je verzekering ook moeilijk doen
Mijn zaak was nog in behandeling,toen ik een auto moest verzekeren
Er werd bij het afsluiten gevraagd of mijn rijbewijs wel is ingevorderd was
De uitspraak was nog niet gedaan en ik vermelde dat ik mijn rijbewijs 3 1/2 week kwijt was geweest
De verzekering deed er verder niet moeilijk over,ik denk omdat ik al heel lang geen schade had gereden
Daar ben ik toen ook tegenaan gelopen en dat kan je blijven achtervolgen tot 11jaar na de bekeuring,
afhankelijk van welke verzekeringsmaatschappij,verzekert krijg je het wel maar je gaat dan een veel hogere
premie betalen.
 
Ik heb 20 november vorig jaar te hard gereden,geklokt op 170km /uur met forse uitloop
Dan ga je na correctie 56 km te hard,ik heb gekozen voor telefonisch afhandelen.
Er staat voor 2 maanden ontzegging en €800 boete
Ik ben uiteindelijk 3 1/2 week mijn rijbewijs kwijt geweest en kreeg €670 bekeuring,de bekeuring heb ik nog altijd niet binnen,ze werken niet zo vlug bij het om
Niet iedereen is zo snel als jij meneer Rene
 
Daar ben ik toen ook tegenaan gelopen en dat kan je blijven achtervolgen tot 11jaar na de bekeuring,
afhankelijk van welke verzekeringsmaatschappij,verzekert krijg je het wel maar je gaat dan een veel hogere
premie betalen.
Je bent dan een "zondaar". Ze weten daar ook wat de pakkans is,..:]
;(
 
Ik rijd af en toe 100 km/u te hard op de Lekdijk, al bijna 40 jaar lang. Nooit een boete gehad.
Wat moet je doen om een boete te krijgen?
Op een zaterdag over het stukje rijden waar je hèlemaal niet mag komen….:+
 
Boetes voor snelheidsovertredingen in Dld zijn een lachertje vergeleken met NL. Alleen kennen ze daar een (straf)puntensysteem. Vandaar dat Duitsers wat "gehoorzamer" zijn. Vooral bij wegwerkzaamheden zie je dat Duitsers zich netjes aan de snelheid houden Daarbij mag je in Dld op de snelwegen jezelf behoorlijk uitleven, dus is de frustratie -die de gemiddelde NL-er vaak wel heeft- minder. Dus eigenlijk is het appels met peren vergelijken.

Plus dat het in NL een hééél stuk drukker is op de wegen. Dat i.c.m. cultuurverschil maakt het verschil. Ook ik vreet me op met die 100km/u, want hang dan nog teveel op het stuur i.p.v. lekker de rijwind tegen de borst. En erger me dus kapot aan die Volvo's, Tesla's, Audi's en daarachter hangende Skoda's (ik ook, ik ook!) die gewoon weer dik 120/130 weer gaan rijden. Want wees eerlijk: Pakkans is nihil en áls je dan geflitst of gelaserd bent dan is het je eigen schuld.
In de randstad is het uit de hand gelopen met lange achterbruggen met amper een uitlaatdemper MP3tjes met een blerpijp mooi gepoetste golfjes dikke AMGtjes die gasten hebben schijt aan heel veel,ik zie het dagelijks.
Dit heeft een inwerking op div regeltjes.
Laatst voor een stoplicht zie ik een klein groepje aankomen in spiegels jahoor gouden tanden lange achterbrug geluid op max: (ergens wel gaaf hoor) of ik ff met hun wilt sparren haha........ech niet neem het risico niet meer, vroeguh ja heel vroeguh wel.
 
In de randstad is het uit de hand gelopen met lange achterbruggen met amper een uitlaatdemper MP3tjes met een blerpijp mooi gepoetste golfjes dikke AMGtjes die gasten hebben schijt aan heel veel,ik zie het dagelijks.
Dit heeft een inwerking op div regeltjes.
Laatst voor een stoplicht zie ik een klein groepje aankomen in spiegels jahoor gouden tanden lange achterbrug geluid op max: (ergens wel gaaf hoor) of ik ff met hun wilt sparren haha........ech niet neem het risico niet meer, vroeguh ja heel vroeguh wel.
De wijkagent ziet zijn lieverdjes toch elke dag?
En die merkt niet dat er van die reerpijpen opzitten?

Of hoe werkt dat in de stad?
 
In de stad heb je allemaal wijken, one way in, one way out.
Mooier kan het toch niet? De weg afsluiten en razzia's houden. Zo'n pers erbij waar je de uitlaten of complete scootahs indonderd.

Gouden tijden kan de plietsie daar hebben 👍
 
In de stad heb je allemaal wijken, one way in, one way out.
Mooier kan het toch niet? De weg afsluiten en razzia's houden. Zo'n pers erbij waar je de uitlaten of complete scootahs indonderd.

Gouden tijden kan de plietsie daar hebben 👍
Die blijven liever uit de buurt van die gouden tandjes,vergis je niet in die lieden,vuurwapens is niet iets vreemds voor die knakkers.
 
Te hard rijden het kan ook anders; Borger in Drenthe dit jaar, met 170 km per uur waar het max 100 km is over de N34, over de middenstreep en een ongeval veroorzaken waarbij mede weggebruikers de dood vonden.
Doordat er dashcams uitgelezen konden worden kreeg men zicht op de situatie door de enorme ravage, dat was dat anders niet te doen.
Ik rij er bijna dagelijks en zie de meest maffe figuren. Zoals afgelopen donderdag een motorrijder die rechts in gaat halen. De auto voor hem reed 100 waar dat mag en kan. Inhalen op het scherpst van de snede, keren op de weg, etc.

Of het woonerf waar een oom met zijn nichtje zonder gordel 60 km reed, moest remmen en het kind van 12 door de voorruit ging. Ik heb daar als (ex) hulpverlener hulp verleend. Meisje heeft het gered verminkt vele operaties verder door een top chirurg in ons ziekenhuis en een oog moeten missen.

Uitleven in Duitsland is lastiger aan het worden, als je bij een ongeval betrokken raakt en je hebt te hard gereden dan ligt de schuldvraag bij jouw.
Dat is wat een Duitse collega mij vertelde.
En inderdaad het puntensysteem werkt daar wel.

Tegenwoordig doe ik “even” wat anders, ik trok alle shit en ellende niet meer die ik meegemaakt heb.
 
In de stad heb je allemaal wijken, one way in, one way out.
Mooier kan het toch niet? De weg afsluiten en razzia's houden. Zo'n pers erbij waar je de uitlaten of complete scootahs indonderd.

Gouden tijden kan de plietsie daar hebben 👍
meld je aan en steek je handjes uit de mouwen en ga helpen, of is het makkelijker met de handjes lekker warm ingestopt in de broekzak roepen waar er geknuppeld moet worden...
 
Te hard rijden het kan ook anders; Borger in Drenthe dit jaar, met 170 km per uur waar het max 100 km is over de N34, over de middenstreep en een ongeval veroorzaken waarbij mede weggebruikers de dood vonden.
Doordat er dashcams uitgelezen konden worden kreeg men zicht op de situatie door de enorme ravage, dat was dat anders niet te doen.
Ik rij er bijna dagelijks en zie de meest maffe figuren. Zoals afgelopen donderdag een motorrijder die rechts in gaat halen. De auto voor hem reed 100 waar dat mag en kan. Inhalen op het scherpst van de snede, keren op de weg, etc.

Of het woonerf waar een oom met zijn nichtje zonder gordel 60 km reed, moest remmen en het kind van 12 door de voorruit ging. Ik heb daar als (ex) hulpverlener hulp verleend. Meisje heeft het gered verminkt vele operaties verder door een top chirurg in ons ziekenhuis en een oog moeten missen.

Uitleven in Duitsland is lastiger aan het worden, als je bij een ongeval betrokken raakt en je hebt te hard gereden dan ligt de schuldvraag bij jouw.
Dat is wat een Duitse collega mij vertelde.
En inderdaad het puntensysteem werkt daar wel.

Tegenwoordig doe ik “even” wat anders, ik trok alle shit en ellende niet meer die ik meegemaakt heb.
Het is ook zo als je als Nederlander in Duitsland door jou schuld betrokken raakt bij een ongeluk wat
aan een te hoge snelheid te wijten is je verzekering alles op jou gaat verhalen,de redenatie is dat de verzekering ondanks dat je daar
wel voluit mag rijden dat onverantwoord vind,je ben dan een te hoog risico en dat willen ze niet verzekeren.
 
Te hard rijden het kan ook anders; Borger in Drenthe dit jaar, met 170 km per uur waar het max 100 km is over de N34, over de middenstreep en een ongeval veroorzaken waarbij mede weggebruikers de dood vonden.
Doordat er dashcams uitgelezen konden worden kreeg men zicht op de situatie door de enorme ravage, dat was dat anders niet te doen.
Ik rij er bijna dagelijks en zie de meest maffe figuren. Zoals afgelopen donderdag een motorrijder die rechts in gaat halen. De auto voor hem reed 100 waar dat mag en kan. Inhalen op het scherpst van de snede, keren op de weg, etc.

Of het woonerf waar een oom met zijn nichtje zonder gordel 60 km reed, moest remmen en het kind van 12 door de voorruit ging. Ik heb daar als (ex) hulpverlener hulp verleend. Meisje heeft het gered verminkt vele operaties verder door een top chirurg in ons ziekenhuis en een oog moeten missen.

Uitleven in Duitsland is lastiger aan het worden, als je bij een ongeval betrokken raakt en je hebt te hard gereden dan ligt de schuldvraag bij jouw.
Dat is wat een Duitse collega mij vertelde.
En inderdaad het puntensysteem werkt daar wel.

Tegenwoordig doe ik “even” wat anders, ik trok alle shit en ellende niet meer die ik meegemaakt heb.
Mijn zusje was als hulpverlener betrokken bij het helpen van de slachtoffers na een paar keren op de weg ongevallen in de buurt van Emmen, ze wordt nog steeds witheet als ze iemand ziet keren op de weg. Ze werkt op de ambu.
 
ik zet de langspeelplaat nog maar een keer op .... bbk 80max 123 gemeten =435 ex 9 kosten

Tot 30km/uur overschrijding is op de snelweg altijd goedkoper dan op een 80 weg. (Boete op basis van 30km overschrijding na correctie is bij max 80: €329 en op de snelweg kost diezelfde overschrijding: €302)
Waarom zou het boven de 30 overschrijding dan ineens even duur zijn op een 80 weg als op de snelweg?
 
meld je aan en steek je handjes uit de mouwen en ga helpen, of is het makkelijker met de handjes lekker warm ingestopt in de broekzak roepen waar er geknuppeld moet worden...
Dit gebeurde in het brommertijdperk altijd.
Eerst onderdelen in beslag nemen, later ging de complete Kreidler of Zündapp in de pers.

En daar werd ook niet geschoten, alleen af en toe een achtervolging langs de bekkewal.
 
Je bedoeld slachtoffers hulp bieden bij ongevallen?
Of lees ik je opmerking niet goed?
Nee, dat het niet leuk is voor de hulpverleners als het met hoge snelheden gebeurt.

Aangehouden door de politie in Duitsland en dan krijg je als afsluiting dat er een week daarvoor bij Bocholt ook weer een paar jongeren verongelukt zijn.
Was geen leuk werk :N
 
Dit gebeurde in het brommertijdperk altijd.
Eerst onderdelen in beslag nemen, later ging de complete Kreidler of Zündapp in de pers.

En daar werd ook niet geschoten, alleen af en toe een achtervolging langs de bekkewal.
Het zou ongetwijfeld we gebeurd zijn zo,n ding in de pers,maar de meeste kwamen in schalkwijk bij de brommersloop terecht,met een doorgeslepen frame en ontdaan van de cylinder en de carburateur.
En dan werd van daar uit de boel weer verkocht
 
Te hard rijden het kan ook anders; Borger in Drenthe dit jaar, met 170 km per uur waar het max 100 km is over de N34, over de middenstreep en een ongeval veroorzaken waarbij mede weggebruikers de dood vonden.
Jasper G. met een zwarte Seat Ibiza. Door de klap lagen het linker voorwiel en het motorblok een stuk verder.
Eigenlijk als je dat beeld ziet bij een auto weet je al dat het hard gegaan is.
Een goede jeugdvriend van me reed zich dood in België op de N49. In slaap gevallen achter het stuur en met 180 km/h op een lichtmast geklapt.
Zijn vader liet foto's zien van het wrak, het enige dat nog tot het casco behoorde waren de A,B en C stijlen, het rechterportier, twee achter portieren en een kofferklep. de neus lag inclusief paravan geheel ongeschonden 150 meter verder.
 
Het zou ongetwijfeld we gebeurd zojn zo,n ding in de pers,maar de meeste kwamen in schalkwijk bij de brommersloop terecht,met een doorgeslepen frame en ontdaan van de cylinder en de carburateur.
En dan werd van daar uit de boel weer verkocht
Mijn dappie stond 2:t keer op het politiekantoor.......1 keer zonder cilinder en gaskamer en pijppie duwend naar huis(uurtje) de andere keer niets gedemonteerd . Na een preek duwend😡 een straatje verder startte:} hij gewoon nog en naar huis gereden:].
Was er toen al een pers:?:?:?:?:?:?:?:?:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan