staande gehouden

De enige agenten waar ik een hekel aan heb zijn die stadswachten. Dat zijn agenten zonder bevoegdheden...bezuinigingsagenten volgens mij

Maar echte agenten heb ik nooit last mee. Heb me op de fiets wel eens uit een boete "gelult" (zonder licht rijden). Meeste lijken wel ok hoor.

Soms heb je pech (zoals topicstarter) maar lijkt me toch echt wel sporadisch hoor. Vind het wel terecht dat de topicstarter begon te fluimen.... :)
 
Wie wil er meer blauw op straat? Geen idee.. maar politiek Nederland roept dat steeds.. ik heb het nooit gezegd.. maar ik weet wel wat ik wil.. dat het blauw WAT er is, consequenter en rechtvaardiger optreedt dan wat ze nu doen!

Een agent beledigen is niet correct en zou ook direct zonder pardon bekeurd moeten worden.. maar dat dit ingeburgerd is, is ook wederom aan gemiddeld Oom Agent te danken.. zo moeten ook daar de goeien onder de kwade lijden.
Dan neem ik Hilversum maar weer eens als voorbeeld, omdat ik daar de feiten van ken; Oom Agent komt op 'stap'-avonden eens polshoogte nemen in bepaalde gebieden, waar oprui-jeugd bezig is de boel te versjtieren.. vervolgens wordt er niemand mee naar het bureau genomen, maar wordt Oom Agent uitgescholden voor varken en hoerenzoon (veelal en helaas allochtone jeugd die dat doen).. Oom Agent zegt er 1 of misschien zelfs 2 keer wat van.. draait z'n rug naar deze jeugd en deze zelfde jeugd steekt massaal hun middelvinger op.. DOEI Oom Agent..

Zelfs ik heb er ooit werkelijk aan gedacht om mij aan te sluiten bij de blauwen.. maar ik ben bang dat ik dan teveel met de rubber stok ga zwaaien en dat er heel wat jeugd nachtjes vast komt te zitten op dat moment.. Graag zou ik dan ook in de Diamantbuurt te Amsterdam (waar een tante van mij om de hoek woont.. althans.. nóg wel, want ook zij heeft last van die jeugd daar.. nachtrust wordt om de haverklap verstoord en de Politie? Nergens te bekennen.. als ze belt, komen ze niet!) eens willen huishouden.. crimineelmeppen wordt het daar..
 
Het was niet de eerste keer dat ik een probleempje heb gehad met de politie nadat ik me aan de regels had gehouden:

Ik sla (in de buurt van de Matenesserbrug R'dam)rechtsaf, er loopt een voetganger rechtdoor en over een zebrapad (eigenlijk voetgangersoversteekplaats of kortweg VOP), dus die laat ik keurig voorgaan (voorrang verlenen kan alleen bij kruisende bestuurders voor de preciezen onder ons). De man in kwestie zet het op een drafje en struikelt. Ik sta inmiddels helemaal stil en ben best bereid om hem weer op de been te helpen. Op dat moment zie ik dat hij schielijk een aantal plastic zakjes met een afgemeten hoeveelheid wit poeder bijelkaar aan het grabbelen is. Leek me geen goed plan hem daarbij te helpen, was geen poedersuiker zo te zien.

Ik rij om de "zakenman" heen en vervolg mijn weg.

Op ongeveer honderd meter steken twee petten over en houden mij staande:
Doorrijden na een ongeval volgens broekmans! Eerst heb ik ze gevraagd de gevallen man achterna te gaan om even de inhoud van zijn zakken te controleren, deden ze niet. Ze vervolgens het hele voorval keurig uit de kleffe doeken gedaan, maar nee, ik was doorgereden na een ongeval, en daarmee basta.
Hemel en aarde bewogen om hen te laten vertellen wat ze nu eigenlijk gezien hadden, geen reactie. Ben naar de plek gelopen waar de agentjes waren ten tijde van het "ongeval". Vandaaruit geen direct zicht op plaats delict. Politiemennekes haarfijn uitgelegd dat ze niets meer en niets meer waren dan een stelletje klapgetuigen en dat ik met een verklaring op ambtseed van hun kant mijn reet zou afvegen en dat als ik er nog wat van zou horen ik hun pet over de oren zou trekken. Niets meer van gehoord.
 
Petje af voor jou,ik ben het met je eens dat ze wel eens rare dingen doen .
Maar zo zijn ze niet allemaal maar dat jij ze altijd tegen komt is wel erg uniek tenoemen.
:+ :}
 
Echt stoere taal hoor!
Wat is nou het moraal van het verhaal?
je hebt geen bon gehad, ze waren redelijk tegen je begrijp ik uit je verhaal,
ze hebben toch gewoon het recht om je te controleren? wat nou als iemand jou motor jat, en die wordt tijdens een simpele controle zoals bij jou het geval was even gecheckt? mooi meegenomen toch? of misschien heb je geen rijbewijs,ben je onder invloed enz enz dat kunnen ze toch van een afstand niet ruiken? wat is er nou mis met een simpele controle?? ik snap echt niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over zoiets!!
misschien heb je wel een baal wiet op je rug gebonden! vangen ze toch "weer is" een boef.
Wat ik bedoel te zeggen is dat aan de hand van een verkeerscontrole toch veel meer aan het licht kant komen! oke ik jou geval dit keer niet, maar ik vind het echt geen probleem om aan de kant te worden gezet (zolang ik geen prent krijg natuurlijk :P )
lang lang geleden ben ik is onder bedreiging van een vuurwapen van mijn brommer berooft, en die is terugevonden doordat agenten "zomaar" iemand aan de kant zetten, mooi toch! die gozer had het wapen zelfs bij zich!

Altijd hoor je mensen schreeuwen dat de politie dit niet goed doet, dat niet goed enz enz, tuurlijk zitten er eikels bij! dat heb je in elke sector!
maar ik ben er van overtuigd dat de meeste er 100% voor gaan en regelmatig hun leven op het spel zetten voor een ander!!
(ik noem maar even die agent in Enschede die een meisje uit en vuurlijn trok en nu nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, die man kan waarschijnlijk nooit meer een normaal leven opbouwen! maar daar hoor je zelden iemand over!!!)

maar ja genoeg nu! ik ga even de motor uitlaten! :] maar ik pak eerst nog even mijn rij- en kentekenbewijs, want ik zal maar net zo'n kut agent tegen komen die me zomaar aan de kant zet :+ .

ps. volgens mij was jij zo mak als een lammetje toen ze je aan te kant zette :X })


Zoals altijd....."De beste stuurlui staan aan wal" :r
 
Laatst bewerkt:
Bij een algemene controle ben ik zo mak als een lammetje.
Alcohol controle? prima! Voertuigcontrole? ok.

Word ik staande gehouden vanwege een foute waarneming van een agent word ik pissig. Als zo'n lamlul op ambdseed een proces verbaal opmaakt hang je big time. Als het tot een rechtszaak komt zal een rechter meestal een agent het voordeel van de twijfel geven.

Voorbeeldje: Na een aanrijding is aanvankelijk het verkeerde remspoor opgemeten. Op mijn aanraden hebben ze toen maar het spoor gemeten dat tot mijn lesauto leidde.
Alleen stond in het rapport wel het opgemeten remspoor dat weer wegliep van mijn lesauto op de situatieschets, maar niet in de berekeningen. Daaruit kon je herleiden dat de auto die mij raakte nog een gangetje had van minimaal 30 km/h na de impact.
Ook werd een verkeerde waarde ingevuld bij de remvertraging van de auto. Volgens het rapport reed de auto vermoedelijk meer dan 53 km/h. Met de gemeten waarde (en ook in hetzelfde rapport gebruikte waarde in grafiek en formulevoorbeeld) zou dat al 60km/h zijn geweest.
Let wel: de auto zou vermoedelijk in 13 meter van 53 naar 0 zijn geremd voor de impact aldus het rapport. Leg mij dan eens uit hoe mijn lesgolfje (bij het achterwiel geraakt) een draai van bijna 180 graden maakte en de andere auto nog een paar meter piepend doorschoof.

Volgens de berekeningen van een andere "externe deskundige" reed de auto minimaal 90 a 100 km/h (binnen de bebouwde kom komend uit een flauwe bocht, verborgen door de geparkeerde auto's vandaan, nooit zien aankomen dus)
Mijn bezwaarschriften werden weggehoond, dus heb ik het maar voor laten komen, dan maar strijdend ten onder.
Einde van het liedje: de officier van justitie geloofde mijn argumenten wel, maar vertrouwede toch meer de berekeningen van de politie.
De rechter vond mijn berekeningen wel heel aannemelijk, dus die boete van 350 ouderwetse guldens wegens het niet verlenen van voorrang (ik was tenslotte de juridische bestuurder en ik had op tijd moeten ingrijpen) heb ik niet hoeven te dokken.
 
Laatst bewerkt:
@ ech wel.

Ik begrijp je punt. Je hebt al heel wat meegemaakt op de weg en hier en daar is het vertrouwen en begrip voor blauw wat 'weggezakt'.

Het lijkt er inderdaad vaak op dat de makkelijke prooien eerder gepakt worden dan de echte probleem gevallen.

Ik vind het trouwens een vorm van uitlokking en ambtelijke willekeur dat ze je eerst gaan provoceren met een soort van bumper kleven en vervolgens je dan maar aan de kant zetten, met een rot smoes.
Het is dan inderdaad moeilijk om gewoon rustig te blijven.

Ik heb vaak het idee als er een agent c.q. politieauto in de buurt rijdt iedereen een beetje schijnheilig zich precies aan de regels houdt.
Maar dit toch vaak het beste is, omdat er helaas agenten tussen zitten die de regels wel heel star toepassen en bij overtreding gelijk gaan schrijven.
 
En als een leerling b.v. zei: KNIPPER-licht, STOP-licht, ZEBRA-pad
dan zei jij daar natuurlijk niets van.
Nee, jij zou zoiets niet doen, jij zou dan niet zeggen:
" Het is geen knipperlicht maar richtingaanwijzer. En het is een verkeerslicht en ik heb hier nog noooooooit een zebra zien lopen..."

Zoiets doen alleen maar hele irritante mensen...toch???
Een voetganger op een zebra dat is een bestuurder en die heeft dus voorrang van rechts op een gelijkwaardige kruising.
 
En hoe zit dat dan met een vliegtuig, schuin van achteren, van rechts, op een Y-splitsing, met Napoleon achter de stuurknuppel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan