Staat er al een écht nieuwe TomTom op de planning?

Eventueel is dat nog een optie, op een oude afdanktelefoon zonder sim :-).
Ik heb m'n oude telefoon die nog prima up to date is en geen fancy camera's heeft die stuk trillen enzo voorzien van een duo-sim.
Dat werkt ook best en kost je eenmalig x-bedrag voor een duosim.
 
Na…..a is weggevallen.
Met het weekeindje handbal naar Sauerland reed de ene auto voorop. Na 1 1/2 uur wilde auto 2 wel eens voorop planken. De reistijd op het scherm in de achterste auto liep alleen maar op, maar de leidende auto was niet te stoppen en plankte maar vandaan.
Weer een uur later kwam de gedachte dat de reistijd toch wel vrij lang was, en dat de achterliggende auto weleens gelijk kon hebben en dat men naar de verkeerde plaats met dezelfde naam kachelde.

Ipv na een 2 1/2 uur, arriveerde men na een uur of 4-5 in Sauerland op de plaats van bestemming.
 
Met het weekeindje handbal naar Sauerland reed de ene auto voorop. Na 1 1/2 uur wilde auto 2 wel eens voorop planken. De reistijd op het scherm in de achterste auto liep alleen maar op, maar de leidende auto was niet te stoppen en plankte maar vandaan.
Weer een uur later kwam de gedachte dat de reistijd toch wel vrij lang was, en dat de achterliggende auto weleens gelijk kon hebben en dat men naar de verkeerde plaats met dezelfde naam kachelde.
Hengelo….en ja toen ik daar werkte zijn we tijdens onze middagwandeling gevraagd naar een straat in Hengelo die er niet was.
 
Mijn vrouw heeft trouwens zo'n waardeloze tomtom autonavigatie.
Je kunt in het menu kiezen tussen de snelste weg, korste weg enz. Maar dat ding heeft een eigen wil en doet nergens wat opuit.
Alleen snelweg vermijden werkt wel goed.

Altijd is er ruzie met dat apparaat, die hele functie werkt al jaren niet. En het is ook geen low budget apparaat, dus daar ligt het ook niet aan.
Mijn Rider 5 motornavigatie doet dit perfect, de autonavigatie die recenter is, is brandhout.
 
Mijn vrouw heeft trouwens zo'n waardeloze tomtom autonavigatie.
Je kunt in het menu kiezen tussen de snelste weg, korste weg enz. Maar dat ding heeft een eigen wil en doet nergens wat opuit.
Alleen snelweg vermijden werkt wel goed.

Altijd is er ruzie met dat apparaat, die hele functie werkt al jaren niet. En het is ook geen low budget apparaat, dus daar ligt het ook niet aan.
Mijn Rider 5 motornavigatie doet dit perfect, de autonavigatie die recenter is, is brandhout.
De 550 werkt prima….kronkelroute en gaan, en onderweg soms zelf eigenwijs zijn….. :]

Enige probleem wat ik heb is dat mijn touchscreen vd Garmin 2820 van slag is, zal vuil zijn langs de schermranden zijn..:?

en van internet routes downloaden en narijden doe ik niet, is mij teveel werk.
 
De 550 werkt prima….kronkelroute en gaan, en onderweg soms zelf eigenwijs zijn….. :]

Enige probleem wat ik heb is dat mijn touchscreen vd Garmin 2820 van slag is, zal vuil zijn langs de schermranden zijn..:?

en van internet routes downloaden en narijden doe ik niet, is mij teveel werk.
Ik snap der geen bal van dat tomtom dit na 7 jaar nog niet heeft aangepast.
Je zou toch denken dat er klachten komen dat het totaal niet werkt!

Alhoewel..ik wilde 7 jaar geleden al vrage wat dit nu voor kutzooi is met die autonavigatie, maar die helpdesk van TomTom is zwaar klote.
Vandaar dat ehhhhh.....
 
De 550 werkt prima….kronkelroute en gaan, en onderweg soms zelf eigenwijs zijn….. :]

Enige probleem wat ik heb is dat mijn touchscreen vd Garmin 2820 van slag is, zal vuil zijn langs de schermranden zijn..:?

en van internet routes downloaden en narijden doe ik niet, is mij teveel werk.
De voorganger uit 2013 heb ik. Een hartstikke fijn apparaat dat alles goed doet.
Snelste route, korste route, kronkelroute.
Perfect, niets geen klachten. En elke keer als ik met de vrouw in de auto zit, begint dat gezeur weer.
Ik zeg ook altijd dat ze even moet kijken in het overzicht hoe de route loopt (en of het goed en logisch is) maar dat verrekt ze altijd.
Dus ik ga er ook geen energie insteken om de klote helpdesk te mailen wat dat nu is met dat kloteding, heeft geen nut en is toch alleen maar ergernis..
 
Haha, het beste is zelf laten uitzoeken….. _O-
Ja oké. Maar er zit ook echt een grote fout in de software.
Onbegrijpelijk dat die er na 7 jaar nog steeds inzit. Ik kan er met de pet niet bij.
Er zullen toch echt wel een aantal personen geklaagd hebben. En dan lijken het mij er meer dan 2 of 3.
 
Ja oké. Maar er zit ook echt een grote fout in de software.
Onbegrijpelijk dat die er na 7 jaar nog steeds inzit. Ik kan er met de pet niet bij.
Er zullen toch echt wel een aantal personen geklaagd hebben. En dan lijken het mij er meer dan 2 of 3.
Niet druk om maken, koop een TT550 en geniet….. 8-)

Ik moet de mijne na de SW update vd headset nog koppelen aan mijn mobiel/TT, alles is weer gereset en moet uitzoeken hoe dat alweer ging cq volgorde. Bluetooth is ook zo ‘heerlijk’ kuch betrouwbaar.
 
Niet druk om maken, koop een TT550 en geniet….. 8-)

Ik moet de mijne na de SW update vd headset nog koppelen aan mijn mobiel/TT, alles is weer gereset en moet uitzoeken hoe dat alweer ging cq volgorde. Bluetooth is ook zo ‘heerlijk’ kuch betrouwbaar.
Klopt, ik vind motornavigatie in de auto fijner dan autonavigatie.
En niet alleen omdat ik dat apparaat goed ken..

Is wel een goeie tip van jouw, koop gewoon een 550 voor het meissie in de auto..
 
Klopt, ik vind motornavigatie in de auto fijner dan autonavigatie.
En niet alleen omdat ik dat apparaat goed ken..

Is wel een goeie tip van jouw, koop gewoon een 550 voor het meissie in de auto..
Tweedehandse van iemand er niet mee om kon gaan…. _O-
 
Dan zal het net als integreren in auto’s veel klachten opleveren. Kaarten alleen via de dealer updaten voor veel geld.
Mijn vriendin stond laatst met haar Nissan Leaf bij de dealer voor een nieuwe route kaart.
Die van haar is uit 2017 (model 2018).
De nieuwste die ze hadden was 2019 voor €149,95. 8)7

Enkele maanden later is het updaten van de auto veranderd naar WiFi.
Net overgang 2018/2019.
Dus daarom heeft de dealer zelf geen kaarten meer. :)

Haar auto heeft die mogelijkheid net niet. :')
 
Laatst bewerkt:
Maak zelf ook gebruik van navigatie in de auto maar niet van Toyota zelf in mijn geval dan.
Gebruik Car play met verschillende navigatie systemen is altijd up to date met verkeersinformatie flitspaal en alles wat je nodig hebt om te navigeren.
Maar zou eens kijken of je de kaarten niet via de website van Nisan binnen kunt halen en via usb of SD kaart van de auto een update laten doen.
Bij verschillende auto’s kan dit ook zonder wifi.
Je zult die informatie bij Nisan vinden of anders op een forumsite over Nisan.
Op het forum van Toyota word er veel over gesproken en het updaten gebeurt dan met een usb stick
Ook hier moet je voor betalen wat ik zo af en toe hierover lees is dat toyota aanbiedingen heeft, dan kost een kaartupdate via de computer maar 119 euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan