Staat er al een écht nieuwe TomTom op de planning?

Heb deze vandaag op de iPhone gezet Magic Earth had al een video erover gezien en wou hem eens uit proberen video link
Magic Earth - Navi App Test
Magic Earth

Het programma op de iPhone is in het Nederlands je kunt kaarten downloaden en offline navigeren ook stemmen kun je in Nederlands erop zetten
De foto’s hieronder laat zien dat er een keer met 4G gereden wordt en de andere zonder internet of roaming. Het navigeren is goed als je een afslag mist vraagt hij jou om te draaien maar als je iets verder rijd vind hij een andere route. Het navigeren heb ik in de auto via CarPlay gedaan en ben echt onder de indruk het filmpje gaat hoofdzakelijk over navigeren op de motor welke voordelen en nadelen er zijn. Er zijn veel instellingen die je in de app kunt doen.

Niet vergeten flitspalen staan erop ook online. Met roaming krijg je snel verkeersinformatie wat zeker niet verkeert is. Dit alles voor zo lang gratis.
22075DC5-4CA4-4ECF-B57E-0F479DE41098.jpeg
7BB3B03E-DE78-44AB-A167-CC3FE6A15308.jpeg
 
Haha, alweer een complot erbij…..aan de HW platform wordt door de SW steeds hogere eisen gesteld. Want we willen meer functionaliteit….

ik heb heel vroeger de Z80 met mbv de handleiding ervan in machinetaal geprogrammeerd, snel, klein, en lekker eenvoudig maar monnikenwerk…later kwam de assembler erbij en toen ben ik ermee opgehouden.

en nu maak ik me niet druk, navi werkt zoals ik hem gebruik goed.
Echt Swetty, ik zweer het je 🤪 .

Nja, ik weet het ook niet.
Bij de accu vervangen omdat de oude gaar is, valt het wel op.
Dan gaat de tweede accu lang niet zo lang mee. Is maar even en dan is het weer hopeloos.
 
Op mijn iPhone 6 komt verder niets, behalve datgene wat er nu op staat, en verrek ik het om een andere te kopen. Zolang ik de bankzaken ermee kan doen, verificatie etc is hij goed genoeg.

nu.NL doet het al niet, en er zullen meerdere apps volgen…. :+
 
Haha, alweer een complot erbij…..aan de HW platform wordt door de SW steeds hogere eisen gesteld. Want we willen meer functionaliteit….

ik heb heel vroeger de Z80 met mbv de handleiding ervan in machinetaal geprogrammeerd, snel, klein, en lekker eenvoudig maar monnikenwerk…later kwam de assembler erbij en toen ben ik ermee opgehouden.

en nu maak ik me niet druk, navi werkt zoals ik hem gebruik goed.
Leuk Z80 ben ik ook me begonnen. Nu nog af en toe C++ op de PC en Arduino of STM32 projectjes.
 
Echt Swetty, ik zweer het je 🤪 .

Nja, ik weet het ook niet.
Bij de accu vervangen omdat de oude gaar is, valt het wel op.
Dan gaat de tweede accu lang niet zo lang mee. Is maar even en dan is het weer hopeloos.
Ik ben met allerlei zaken allang afgehaakt, laatste wat ik gekocht heb was een nieuwe iPad omdat bij de oude de thuisknop stukging…en de accu op raakte. Motoren ben ik allang afgehaakt, dingen gaan de rest van mijn leven mee…of ik hou zelf ermee op omdat ik of de Mrs het niet meer verantwoord vindt …._O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben juist zo blij dat ik in mijn auto nu ook TomTom kan gebruiken via het Android Auto scherm. Ondanks wat Android Auto kwaaltjes al 10x beter als Google Maps.


Ik mis alleen de belangrijke balk bij gebruik tomtom in android auto!
Dus ik draai ze allebei omdat het knopje voor mic inspreken adressen veel makkelijker is.
Doe ik iets fout?

Ontopic

Het tomtom rijder scherm is toch groot zat?
 
Ik moet er ook wel bij vertellen, dat ik dus met Maps.Google navigeer, maar ik daar nog geen motor vakantie's mee heb gereden, zelfs nog geen échte specifieke dagtripjes voor plezier.

Gisteren (en vandaag en morgen), werk ik in de buurt van Nijvel, en ik wilde een wat mooiere route naar huis. Toen ik mijn thuispunt aan klikte, en op "route" klikte, kreeg ik drie verschillende routes. De twee meest voor de hand liggende waren er een van 95km, voornamelijk snelweg, via Brussel. De tweede interessante, 78km, min of meer binnendoor, veel minder snelweg, en maar 8 minuten langer.

Ik koos die laatste. Maar tijdens het rijden kreeg ik twee keer de melding "er is een snellere route beschikbaar", en onderaan twee knoppen, "nee bedankt" en "accepteer", waarbij Maps uit zichzelf "accepteer" aanklikt als je niet binnen een bepaalde tijd zelf kiest. En net dát vind ik jammer.
Gelukkig zijn het grote knoppen, en als ik een beetje bezwete handen heb, in mijn zomerhandschoenen, kan ik klikken. Anders had ik effe moeten stoppen.

Iemand een idee of je dat kan instellen dat die "nee bedankt" kiest indien je niet reaggeert??

Verder kan je een route op maps ook min of meer manipuleren door met tussenpunten te werken. Maar bij aankomst aan elk tussenpunt moet je zélf op "doorgaan" klikken. Is dat eventueel ook aan te passen?

En de route kan uit maximaal 10 (tussen) punten bestaan, dus beperkt.

Zo zie je maar, (motor)specifieke GPS'en zullen nog steeds meer voordelen bieden, dat wel. Maar als ik zie wat een goed GPS systeem kost ... :X
Dan zou ik liever een of andere software, zelfs tegen betaling, op mijn phone zetten.

Persoonlijke keuzes allemaal natuurlijk ...
Ik deed dat vroeger ook met die smartphone en houdertje en kabeltjes.
Handschoenen uit pffff.

Heb sinds n jaar of wat n tomtom rijder en dat is geweldig!
En de routes die tomtom kronkelroute optie zijn echt leuk.

Ik heb wegen gezien die ik nooit had ontdekt.
Routes downloaden en draadloos naar je tomtom sturen.
Files, wegafsluitingen en flitsers (ook mobiele) waarschuwingen!

Oh ja, routepunten zijn soft, dus wanneer je een afslag of routepunt mist, leidt hij je gewoon verder.
Ook gewoon n route aanpassen als je n kronkelroute wil...gewoon n paar punten op t scherm erbij tikken.

onderweg ff kijken of er restaurants op je route liggen of in de buurt.
erheen rijden, uit zetten en wanneer je weer verder gaat, brengt de tomtom je weer naar je route.

Super apparaat
 
Laatst bewerkt:
Ik mis alleen de belangrijke balk bij gebruik tomtom in android auto!
Dus ik draai ze allebei omdat het knopje voor mic inspreken adressen veel makkelijker is.
Doe ik iets fout?

Ontopic

Het tomtom rijder scherm is toch groot zat?
Klopt de routebalk mist net als enkele ovelay items. Komt door beperkingen in de Android Auto API. Google maps schijnt zelf ook extra functies te gebruiken die voor andere bedrijven als TomTom niet beschikbaar zijn.

Zo is b.v. ook de lijst met bestemmingen erg kort in Android Auto.

Aan de routebalk wordt hard gewerkt door TomTom. Dus die verwacht ik in een volgende versie.
Tot die tijd laat ik mijn smartphone scherm meelopen.

Ik gebruik de GO App nu ook op de motor. Het 6.67 inch scherm met 1300 Nits (piek) is toch wel erg prettig. (Lay-out van GO App vraagt ook meer ruimte dan de Rider.)
 
Tnx ik was al bang dat ik iets niet goed deed.
Gebruik android auto pas 2 weken, maar telefoon gewoon ook aan.
Spotify is mooi, al heb ik natuurlijk al Bluetooth audio stremming


Wel n vraag opmerking over tomtom want dit irriteert me
Mydrive connect werkt alleen op Windows en ios

Ik snap niet dat ik de updates etcetera niet via Chrome kan. Ik heb namelijk nog n oude pc op Windows XP die ik alleen soms voor muziek mixen gebruik en tomtom updaten.
Net gedaan maar problematisch want PC opstarten duurt 15 minuten en toen liep die vast pfff.
Toch gelukt want die flitsers moet ik wel hebben

Ik zit wel iedere dag op android tablet en ben als de dood dat m'n pc de geest geeft, want wil geen pc meer kopen.
 
MyDrive connect heb je alleen nodig om een Rider 4x0 te updaten. Of en Rider 4x0/5x0 te herstellen.

Voor het maken en synchroniseren van routes is MyDrive.tom.tom.com. Die werkt in elke moderne browser dus ook met een Chromebook.
 
Ja dat is zo, echter is updaten van kaart en flitsers heel belangrijk en t vervelende is ook...je ziet pas of er updates zijn als je 'm op de pc aansluit.

Nog n vraagje.
Voor gesproken aanwijzingen en waarschuwingen flitsers etcetera, heb ik 'm verbonden met m'n Bluetooth audio headset icm ingebouwde speakers helm Nolan n com.
Echter heb ik ook m'n smartphone bij me (tethering voor tomtom rider) en ik gebruik in ear koptelefoon voor wind en meteen muziek.

Kunnen die aanwijzingen ook niet door m'n telefoon?
Waarschijnlijk is dat onhandig want dan gaat de muziek meteen zacht en dat vind ik irritant.
Bovendien heb ik 2 headsets sinds ik weer vrijgezel ben, dus opladen hoeft ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Nee, aanwijzingen is een losse Bluetooth HSP verbinding. (Kan ook A2DP zijn bij Rider 5x0)
Dat ondersteunen de meeste telefoons niet om te ontvangen en door te sturen.
(Wel ooit gedacht om hier een Android app voor te maken)
 
Ik reed gisteren achter een TomTomCar.
Wel raar dat die in B onder Poolse nummerplaat rijdt.
20210611_190649.jpg

20210611_190654.jpg
 
Klopt de routebalk mist net als enkele ovelay items. Komt door beperkingen in de Android Auto API. Google maps schijnt zelf ook extra functies te gebruiken die voor andere bedrijven als TomTom niet beschikbaar zijn.

Zo is b.v. ook de lijst met bestemmingen erg kort in Android Auto.

Aan de routebalk wordt hard gewerkt door TomTom. Dus die verwacht ik in een volgende versie.
Tot die tijd laat ik mijn smartphone scherm meelopen.

Dat is goed nieuws (routebalk in GO voor Android Auto).
Ben zelf aan het testen met Android Auto omdat het huidige TomTom Live services abonnement van mijn auto binnenkort afloopt.
Renault wil een hoop poen hebben voor verlenging (€50 per jaar) en ook het trackrecord van Renault wat betreft kaartupdates is bedroevend
Dus besloten om dan maar een kabeltje in te prikken.

2 maanden geleden begonnen met Sygic omdat die hun Android Auto interface voor elkaar hadden. Prima applicatie, wel minder mooie kaartweergave dan TomTom. En het zijn bovendien een stel uitnemers, prijsstructuren zijn totaal niet duidelijk voor je het aanschaft. Initiële aanschaf lijkt een goede deal (eenmalig 13,99) en als je dan Android Auto wil gebruiken even €39.99 bijlappen.

Dus blij als een klein kind dat TomTom (GO) de koppeling met Android Auto sinds vorige maand ook voor elkaar heeft.

Gratis alternatieven zoals Flitsmeister en TomTom Amigo ook geprobeerd, maar die missen net wat handige functionaliteiten die de betaalde versies wel hebben. O.a. een knop om in 1x in te stellen wat je wil horen (routebegeleiding / waarschuwingen / helemaal niets).
En offline kaarten aangevuld met online materiaal, als het netwerk uitvalt doet mijn navigatie het nog :+

Edit en weer ontopic :]:
Heb een Garmin Zumo 346 LMT-S boven mijn dashboard hangen.
Vind de ingewikkeldheid van een Garmin wel meevallen, track inladen en gaan met die banaan.

Ben ook jarenlang een verstokte Mapsource gebruiker gebleven, kon maar niet wennen aan routes tekenen in Basecamp.
Tegenwoordig maak ik ze in MyRoute-app: The #1 all-in-one route tool (MRA), track exporteren en door Basecamp halen.

Gebruik Basecamp dus om te controleren of er een goede route van gemaakt gewordt, heeft dezelfde kaartversie als de Zumo.
Eventueel de route naar wens aanpassen en er een nieuw spoor (track) van maken. Deze kan je uploaden naar de Zumo.
 
Laatst bewerkt:
En.... nog steeds geen nieuws? Of zijn ze bij TomTom gewoon helemaal gestopt met nieuwe motornavigatie?
 
Op het moment zijn ze bezig met een app zo te zien, TomTom GO Ride.
 
En.... nog steeds geen nieuws? Of zijn ze bij TomTom gewoon helemaal gestopt met nieuwe motornavigatie?
Er gaan sterke geruchten dat tomtom er gewoon mee stopt. Er word niets meer verdient aan navigatie toestellen, en zeker niet aan motornavigatie.
Garmin heeft nog andere bijverdiensten zoals horloges enz. Dat scheelt.
 
Ik kan het me vanuit TomTom wel voorstellen, maar ik zou het persoonlijk een groot gemis vinden. De software van TomTom (en dan vooral de balk aan de rechterkant) vind ik nog steeds fantastisch. En mijn telefoon (met alle afleiding en kapot trillende camera's) wil ik gewoon niet op mijn stuur.
 
Je kunt ook aan de ondersteuning merken dat er niets geïnvesteerd word. De helpdesk zit in India, en dat is een computer.
Een virtueel mannetje en vrouwtje.
 
Er gaan sterke geruchten dat tomtom er gewoon mee stopt. Er word niets meer verdient aan navigatie toestellen, en zeker niet aan motornavigatie.
Garmin heeft nog andere bijverdiensten zoals horloges enz. Dat scheelt.
Was te verwachten, mocht ik in de toekomst nog een nieuw navi nodig hebben, denk het niet, dan schakel ik over op een Garmin indien beschikbaar. _O-
 
Was te verwachten, mocht ik in de toekomst nog een nieuw navi nodig hebben, denk het niet, dan schakel ik over op een Garmin indien beschikbaar. _O-
De ondersteuning van Garmin is trouwens net zo beroerd als Tomtom.
Van beide kanten klaagt men dat de ondersteuning/helpdesk van de concurrentie veels beter is..
 
De ondersteuning van Garmin is trouwens net zo beroerd als Tomtom.
Heb ik nietnodig, red mezelf al prima…vanaf de streetpilot/mapsource al. Nooit problemen gehad, wel ‘onhebbelijken’ maar ik denk onderweg nog wel n…. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan