Staitionair en carbs afstellen Suz.GS750

Gerard Kampen

Rookie
3 mrt 2002
12
0
Bovenkarspel
Wie weet de hoe je het volgende probleem verhelpt, de motor start en loopt en trekt nu goed,carbs gereinigd. nw.vlotternaalden,niveau vlotterniv. afgesteld, als je nu gas los laat loopt hij 2200 toeren en zakt dan langzaam naar 1000 toeren of slaat af wat is dit en hoe verhelp ik dit? en wie kan mij een foto of zo mailen over ontsteking afstellen en kan dit met een stroboscooplamp en hoe dan?alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Het langzaam teruglopen van 2200 naar 1000 toeren lijkt op valse lucht. Tussen je carburateurs en je cilinderkop lekt er iets. Meestal een scheurtje in het rubber of de aansluiting kop/inlaatspruitstuk.
 
Je machine loopt te arm bij stationair.

Dit kan inderdaad worden veroorzaakt door valse lucht.
Meestal komt deze valse lucht binnen tussen de rubber aansluitingen van je carburateurs en het blok.

Je kunt het testen door er op die plaatsen wat contaktspray of ander spul tegen aan te spuiten. Hierdoor zal de luchtspleet waardoor de valse lucht binnenkomt tijdelijk (seconden) afgedicht worden en er zal meer lucht via de carburateur aangezogen worden.
Hierdoor krijg je het juiste mengsel binnen dat ingesteld is met de carburateur en zal de motor sneller of langzamer gaan lopen.

Controleer ook even of er onder de bouten die de rubber aansluitingen tussen carb. en blok vastzetten metalen ringetjes zitten. Zitten deze er niet, dan is er grote kans dat er valse lucht aangezogen word. (Met een beetje pech kun je er een voelermaat 0.1mm tussen krijgen)

Als het dit niet is kun je gewoon de stationair mengsel schroeven van alle carbs wat dieper indraaien (1/2 slag) waardoor het mengsel wat rijker word.

Gr. Jeroen
 
Je machine loopt te arm bij stationair.

Als het dit niet is kun je gewoon de stationair mengsel schroeven van alle carbs wat dieper indraaien (1/2 slag) waardoor het mengsel wat rijker word.

Gr. Jeroen

Ik dacht dat je ze dan moest UIT draaien ipv
in :?

Quote: Factory Pro Caburetor Tuning Guidlines is voor Keihin CV carbs.
If the throttle is lightly blipped at idle, and the rpm hangs up before dropping to the set idle speed, and there is no intake leakage, the mixture screws are probably too lean, try 1/2 turns OUT, to richen te mixture.
 
Terug
Bovenaan Onderaan