stalen remleiding

ReneSM

Die hard MF'er
9 nov 2004
477
18
omg. Breda
bij wat voor soort zaak moet ik zijn om stalen remleidingen te laten maken?
zijn er motorzaken die dit doen of speciaalzaken?

of weet iemand er toevallig eentje in de omgeving roosendaal/breda?

En waar moet je ongeveer op rekenen dat dit kort?
 
Ik denk dat de meeste motorzaken ze wel kunnen maken/leveren dus kijk eens in de buurt bij de lokale brommerboer.
Je kan eens een paar telefoontjes plegen voor de prijsverschillen maar reken daar ook evt. verzendkosten of brandsrofkosten bij voor het verzenden/ophalen.
 
stalen remleiding kun je heel makkelijk zelf maken.. Dan ben je voor een setje (dubbel voor, enkel achter) ongeveer 70-80E kwijt.. Je koopt gewoon de stalen remleiding per meter (zowat iedere motorzaak heeft het wel hoor..) dat knip je op maar, en dan met een knelkoppelingsysteem (bekend van waterleidingen) kun je de banjo's erop zetten. Echt heel handig en werkt super! (de banjo's en alle opschroefspullen zijn het duurste...)
 
misschien klinkt t offtopic, maar ga je die leiding gebruiken voor een handbrake?dit omdat ik van mijn broertje hoorde dat je een aluminium busje hiervoor van m hebt gekocht. zo ja, waarom neem je een handbrake op je motor?
 
Waarom wil je ze maken. Voor bijna alle merken en types zijn ze kant en klaar te verkrijgen. En als je ze wil laten maken zou ik het aan je dealer vragen. Zij weten wel welk bedrijf dit kan en MAG. Je zit tegenwoordig met je productaansprakelijkheid dus niet iedere dealer of bedrijf mag zomaar remleidingen maken.
 
Hij gaat het waarschijnlijk gebruiken voor een handrem. Als ik jou was zou ik gewoon www.martijnsmotorkleding.nl bellen, die heeft hier ervaring mee en levert goed en snel. Leg eerst een rubber slangetje/touwtje zoals je remleiding komt te liggen en meet hiervan de lengte op. Let ook op het type banjo wat je eraan moet hebben!
 
let er ook op of je de vervangende slang met banjo wel door/langs de slanggeleiders kunt krijgen zonder veel uit te bouwen.
een oude knip je zo weg, maar een nieuwe............
 
Inderdaad gewoon bij goodridge in Delft bestellen.
Die maken ze helemaal voor je op maat, met alles er op en eraan.
moet je wel precies doorgeven wat je wilt hebben, anders beter een zaakje opzoeken.
Maar ja die moeten ook verdienen, dus "lees" duurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan