Stalen remleidingen Full lay-out of O-lay out?

Tyler890R

Die hard MF'er
13 feb 2017
426
130
Oirschot
Was opzoek naar stalen remleidingen voor mijn motor en nu kan ik kiezen tussen 2 verschillende opties. Ik zelf kan me zo geen verschil in werking oid bedenken.
Misschien weet iemand hier wat beter/gunstiger is? Zo ja waarom dan?

O-lay out--------------------------------------------------------------------Full
1578490928057.png
1578490961897.png
 
Full is makkelijker ontluchten dan O. En je hebt het theoretisch verschil dat O meer beperkingen heeft in flow van de remvloeistof, maar dat zou ik negeren. Puur voor het gemak (en omdat ik een remleiding over het wiel heen bijzonder lelijk vind) zou ik voor Full gaan.

Nog beter is om even te kijken wat origineel is.
 
Inderdaad is full makkelijker ontluchten, als ik iets bouw doe ik het ook zo. Je moet wel ff kijken of je aan je rempomp een dubbele banjo bout kwijt kunt. Bij sommige fietsen is de ruimte weleens beperkt of er zit een inschroefwartel, dan is de afdichting anders.
 
Origineel zit er een T-stuk bij de eerste remklauw

Dat van het ontluchten is een goede ja, ik ga is kijken of er een dubbele banjo op de rempomp past en dan zal het waarschijnlijk de full worden
Maar heb intussen ook al ergens gelezen dat bij de Full beide leidingen net zo lang zijn. En dit dan ooit trekt of wringt maar ja dat is dan altijd in stilstand neem ik aan verder komt je stuur (bijna) nooit tegen de uitslagen aan..
 
Maar heb intussen ook al ergens gelezen dat bij de Full beide leidingen net zo lang zijn. En dit dan ooit trekt of wringt maar ja dat is dan altijd in stilstand neem ik aan verder komt je stuur (bijna) nooit tegen de uitslagen aan..

Als dat geval zou zijn dan hebben ze te korte leidingen geleverd......met de voorvork volledig uitgeveerd zouden ze nooit op spanning mogen staan.
 
Inderdaad is full makkelijker ontluchten, als ik iets bouw doe ik het ook zo. Je moet wel ff kijken of je aan je rempomp een dubbele banjo bout kwijt kunt. Bij sommige fietsen is de ruimte weleens beperkt of er zit een inschroefwartel, dan is de afdichting anders.
Dat is zeer persoonlijk.. ik vind 1 leiding naar beneden mooier dan 2..
 
Origineel zit er een T-stuk bij de eerste remklauw

Dat van het ontluchten is een goede ja, ik ga is kijken of er een dubbele banjo op de rempomp past en dan zal het waarschijnlijk de full worden
Maar heb intussen ook al ergens gelezen dat bij de Full beide leidingen net zo lang zijn. En dit dan ooit trekt of wringt maar ja dat is dan altijd in stilstand neem ik aan verder komt je stuur (bijna) nooit tegen de uitslagen aan..

Je kan ook een splitter op de kroonplaat zetten met een 3 delige setup; leiding van pomp naar splitter en van daar naar elke klauw 1.

Keuze voor 2 leidingen boven 3 is vaak een centen kwestie :)
 
Kan me voorstellen dat er bij de O wat lucht boven het spatbord kan blijven zitten.

3 Delige setup wordt voor mijn Cbr600rr nergens aangeboden, dan zou ik het zelf op moeten meten en bestellen dat is ook een optie. T-stuk wat er nu op zit heeft geen schroef of banjo koppelingen. Dus die kan ik ook niet hergebruiken.

Denk dat ik gewoon voor de full ga, de ruimte is er. Setje kost 79, set met T-stuk kost 140. Centen kwestie he 😋
 
Kan me voorstellen dat er bij de O wat lucht boven het spatbord kan blijven zitten.

3 Delige setup wordt voor mijn Cbr600rr nergens aangeboden, dan zou ik het zelf op moeten meten en bestellen dat is ook een optie. T-stuk wat er nu op zit heeft geen schroef of banjo koppelingen. Dus die kan ik ook niet hergebruiken.

Denk dat ik gewoon voor de full ga, de ruimte is er. Setje kost 79, set met T-stuk kost 140. Centen kwestie he 😋
Tip , neem voor de bovenste banjo er een met ontluchtings nippel werkt makkelijker.
 
Koop een merk waarvan je de banjo's kan verdraaien ten opzichte van de leiding,anders heb je vaak dat je leiding getorst wordt en ergens tegenaan gaat schuren.
Bij HEL kan dat in elk geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan