Stalen remleidingen R6 2003

HookR6

Die hard MF'er
11 sep 2003
299
0
Rotterdam
Nu er van de winter weinig te beleven valt wil ik het één en ander aan de fiets gaan wijzigen. Stalen remleidingen staan als 1e op het lijstje dus als er mensen al ervaring mee hebben of er ideeen over hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt

8-)
 
Laatst bewerkt:
stalen remleidingen zetten niet uit als je hard remt dus alle kracht gaat meteen naar de remblokken.
Er zit echter ook een groot nadeel aan stalen remleidingen
Ze grijpen agressiever aan , en bij schrikreacties blokkeer je de boel dus eerder.
Ik heb op deze manier 3x een fiets onderuit geremd , elke keer met stalen remleidingen , en voor de circuitjongens zal het echt wel beter wezen, voor mij op de openbare weg wil ik ze nooit meer.
Het kan natuurlijk ook wat aan mezelf gelegen hebben, maar ik geef liever de techniek de schuld :+
 
stalen remleidingen zetten niet uit als je hard remt dus alle kracht gaat meteen naar de remblokken.
Er zit echter ook een groot nadeel aan stalen remleidingen
Ze grijpen agressiever aan , en bij schrikreacties blokkeer je de boel dus eerder.
Ik heb op deze manier 3x een fiets onderuit geremd , elke keer met stalen remleidingen , en voor de circuitjongens zal het echt wel beter wezen, voor mij op de openbare weg wil ik ze nooit meer.
Het kan natuurlijk ook wat aan mezelf gelegen hebben, maar ik geef liever de techniek de schuld :+
Kijk, nu hoor je eens een keer de andere kant van het verhaal.
 
is ook allemaal waar wat jullie zeggen.
ik vind de remmen bij een nieuwere r6 origineel heel erg goed.
warom veranderen wat goed is.
van de andere kant.
mijn motor heeft al zo`n 80.000km geloopen en is ook al een paar jaartjes ouder.
dus me remleidingen zijn ook niet meer de beste.
ik denk dus ,omdat de remdruk bij me ace wat minder is geworden, ik toch over ga naar staal ommantelde remleidingen.
 
Heb ooit stalen remleidingen laten zetten op een CBR 600.
Ga na de winter ook mijn R6 voorzien van stalen remleidingen.
Heb er ook mee in Duitsland gereden (bergen enz)!! :} Geweldig, je krijgt een veel directer gevoel.
Maar verwacht geen wonderen aangezien de remmen van een R6 al goed zijn.

Ik vind het zeer fijn wanneer remmen zeer agressief reageren maar goed dat is ieder voor zich.
 
De remmen van de 2003 r6 zijn wat mij betreft ook prima, maar dacht eigenlijk dat stalen remleidingen een nog betere feedback geven dan de standaard versie.

Blijkt uit jullie verhaal wel dat dat het geval is maar dat het voor op straat eigenlijk net een beetje te agressief is.
 
...
Blijkt uit jullie verhaal wel dat dat het geval is maar dat het voor op straat eigenlijk net een beetje te agressief is.
Gek.. Laat je niks wijs maken. Rijdt super. In het vervolg altijd mijn eerste mod (na de einddemper :) )
Doen!
 
Waarom zitten ze standaard er af fabriek niet meteen op?
Als het zoveel beter is , dan weten die Japanners dat toch ook?
Verder vind ik ze bij schrikreacties ook snel blokkeren, Ik vind ze ook wel beter/fijner aanvoelen en remmen, maar op de openbare weg wil ik ze om de genoemde redenen ook niet .
Wat iemand anders doet moet ie natuurlijk zelf weten.
 
Laatst bewerkt:
stalen remleidingen zetten niet uit als je hard remt dus alle kracht gaat meteen naar de remblokken.
Er zit echter ook een groot nadeel aan stalen remleidingen
Ze grijpen agressiever aan , en bij schrikreacties blokkeer je de boel dus eerder.
Ik heb op deze manier 3x een fiets onderuit geremd , elke keer met stalen remleidingen , en voor de circuitjongens zal het echt wel beter wezen, voor mij op de openbare weg wil ik ze nooit meer.
Het kan natuurlijk ook wat aan mezelf gelegen hebben, maar ik geef liever de techniek de schuld :+

ik denk dat je met gewone leidingen je motor ook wel onderuit geremd zou hebben. Ze geven echt niet ongeloofelijk veel meer remkracht, alleen meer gevoel.

Persoonlijk vindt ik stalen remleidingen top. Zet ze ook op elke motor van mezelf.
 
Is er misschien ergens een filmfragment op internet waarop een blokkerende rem te zien is? wil wel is weten hoe dat eruit ziet

Wil ergg graag stalenremleidingen, al zetten dit soort verhalen me wel aan het denken.. is het de moeite waard he.....
 
Ja er circuleerd een filmpje van een R6 met blokerend voorwiel tijdens een stoppie.ding maakt een salto voorover en landt bovenop de bestuurder
 
Terug
Bovenaan Onderaan