stalen remleidingen twisten.?

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Ik heb voor mijn honda nighthawk 650 stalen remleidingen besteld en moest daarvoor de exacte maten opgeven. Vandaag kwamen de leidingen binnen en de maat is precies goed. Nu zie ik wel dat de linker en de rechter leiding exact het zelfde zijn terwijl de een het spiegel beeld zou moeten zijn...toch? ik wil ze morgen gaan monteren maar als ik de leidingen nu even probeer te twisten ( dus draaien in de juiste stand) merk ik dat dat heel erg moeizaam gaat en ze daardoor de neiging hebben om te krullen. de banjos's zijn allen licht gebogen zoals het orgineel maar in mijn geval buigen de banjo's van de linker (of de rechter) nu de verkeerde kant op.
Hoort dit zo en buigt het allemaal wel mee of is er iets mis? :?
 
Dat gaat niet met stalen leidingen. Die zijn van staal en die kun je dus niet verdraaien of forceren. Ze zullen wel een foutje hebben gemaakt bij de fabricant. Dat gebeurt erg vaak met die dingen.
 
Misschien een domme vraag maar waarom ben je er zo van overtuigd dat ze in spiegelbeeld moeten zijn?

Ik heb ook stalen remleidingen op mijn blade en die zijn ook gewoon hetzelfde ,alleen is de linker leiding iets langer.
 
Laatst bewerkt:
je moet de slang bij de kopp. van de banjo vastpakken met een tang, een schroevendiaaer oid door de banjo en dan in de gewenste houding draaien. in jouw geval dus 180 graden.

Heb dit heel voorzichtig geprobeerd en inderdaad ze draaien vrij makkelijk. :Y Dus probleem opgelost thanks!! :}
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk sponziger. ;)


Haha, hoi @Dave, tijdje niet gecommuniceerd.
Waar het mij omgaat is dat een nighthawk nu niet de meest voor de handliggende fiets is om te investeren in stalen leidingen. De klauwen zullen ongetwijfeld hun werk doen, maar het is niet top of the bill. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar het effect.
 
Haha, hoi @Dave, tijdje niet gecommuniceerd.
Waar het mij omgaat is dat een nighthawk nu niet de meest voor de handliggende fiets is om te investeren in stalen leidingen. De klauwen zullen ongetwijfeld hun werk doen, maar het is niet top of the bill. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar het effect.

Tja, rubberen leidingen moeten om de zoveel jaar vervangen worden en stalen niet ,dus daar bespaart ie al als ie de fiets nog lang heeft.
Maar om er echt een beter doseerbare rem mee te verkrijgen zoals bij een SS zal hier inderdaad wel niet aan de orde zijn.
 
Haha, hoi @Dave, tijdje niet gecommuniceerd.
Waar het mij omgaat is dat een nighthawk nu niet de meest voor de handliggende fiets is om te investeren in stalen leidingen. De klauwen zullen ongetwijfeld hun werk doen, maar het is niet top of the bill. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar het effect.

Heb voor mijn supersport GS500E uit '91 ;) _O- ook een stalen remleiding opgehaald vanmiddag. Moest bij mij toch vervangen worden (ook een andere klauw / schijf / blokken). kostte me maar 42 euro. (maar 1 klauw / leiding).
Denk dat ik het verschil niet zou merken. Maar in mijn geval, wat zal nou het prijsverschil zijn...?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige maand op men diversion900, 10 jaar oude rubberen remleidingen vervangen door staalflexen. Hij remt er NIET beter door (ook nie slechter) maar de drukopbouw bij het remmen gaat wel veel gelijkmatiger en dat geeft net een iets beter gevoel.
Is staalflex nodig? Niet op een middenklasse fiets nee, maar als je dan toch rubberen leidingen moet vervangen, dan kan er zowel een paar eurootjes bij om staalflexen te steken ...
 
Tenzij je echt versleten remleidingen hebt merk je niets van staalflex leidingen. Het verschil wat je voelt is over het algemeen het feit dat je met nieuwe leidingen ook nieuwe remvloeistof hebt.

De meesten vervangen hun remvloeistof veelste weinig. Veel mensen kijken naar de kleur: als het nog helder is, zal het nog wel goed zijn. Maar remvloeistof moet je echt elk jaar verversen. Doe je dat niet, dan presteren je remmen gewoon ondermaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan