stalen remleidingen

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Ik denk erover om de R6 van stalen remleidingen te voorzien (alleen voor). De remmen werken prima, maar ik heb liever wat krachtigere gevoel er bij. Ze voelen een beetje week aan. (aan de remvloeistof, of lucht in de remleiding ligt het niet) Op de CBR had ik het zelfde gevoel, wat ik er ook aan deed, het voelde voor mij niet krachtig genoeg.

Heeft iemand ervaring met stalen remleidingen, en is het gevoel wat je bij het remmen hebt zoveel beter??

Wat kost zoiets ongeveer?? (Ik schat rond de f200,-)

Wie weet een goed (internet)adres om ze te kopen??

Ik wil ze zelf monteren, waarop moet ik letten??

Hoe krijg ik de oude leidingen goed leeg?

Moet het vullen van de leidingen anders dan wanneer je de remvloestof vervangt? (omdat de remleidingen dan nog leeg zijn)

Alvast bedankt.
 
Omdat Maximum dat vindt ;)

Er zijn btw veel verschillende soorten SBS blokken Rob Zombie heeft ze ook, maar ze lijken wel altijd ff warm te moeten worden, ik reed een keer op de TL en dacht fuckkkkk dat ding remt helemaal niet, paar kilometer verder alles perfect......tja wat moet je er van vinden?
 
Hmmm remmen die warm moeten worden. niet leuk. Maar of het bij deze blokjes ook zo werkt? nog te weinig kmeters mee gemaakt.

Vorige blokjes hebben 13000km gereden. Vrij snel op, of valt het mee?
 
Kheb op mijn FZR ook SBS blokken, remmen perfect. Maar ik maak er geen stoppies mee en dat doet Max wel aan de lopende band. Trouwens Max adviseert wel leuk Nissin, maar laat er zelf mooi originele Yamaha blokjes onder zetten... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan