stalen remleidingen

wkt

MF'er
18 apr 2002
222
0
Amersfoort
Ik ben bezig om mijn remleidingen te vervangen voor stalen. Nu is mijn vraag moet je de dikkere leidingen die naar het remvloeistofresevoir lopen ook vervangen voor stalen leidingen? Of maakt dit niet uit :?
 
dat is dus juist mijn vraag, bij mijn motor loopt dus een dikkere leiding naar het resevoir. Want is het zo dat als je deze niet vervangt de andere leidingen van staal weinig nut hebben?
 
Als ik je goed begrijp gaat het om de leiding van je rempomp naar je reservoir.
Zo ja: die hoef je niet je vervangen. Je rempomp drukt namelijk de vloeistof naar buiten via je remleiding (logisch), maar op dat moment is de doorgang naar je reservoir afgesloten. Als je nu je hendel weer loslaat, wordt een eventueel tekort in je cilinder (door bijv. remblokslijtage) aangezogen uit je reservoir.

Kortom, dat kleine slangetje wordt hooguit door zuiging belast, en heeft zeker niets met je remkracht te maken. 8-)
 
Als ik je goed begrijp gaat het om de leiding van je rempomp naar je reservoir.
Zo ja: die hoef je niet je vervangen. Je rempomp drukt namelijk de vloeistof naar buiten via je remleiding (logisch), maar op dat moment is de doorgang naar je reservoir afgesloten. Als je nu je hendel weer loslaat, wordt een eventueel tekort in je cilinder (door bijv. remblokslijtage) aangezogen uit je reservoir.

Kortom, dat kleine slangetje wordt hooguit door zuiging belast, en heeft zeker niets met je remkracht te maken. 8-)

Als het goed is dan wordt de druk voor je rem opgebouwd in de hendel op het stuur. Daar zit een prompje in. Voor wat betreft de voorzijde moet je dus alles vervangen. Anders heeft het geen nut..

Aan de achterzijde moet je ff goed kijken waar de druk wordt opgebouwd. Wat Deltabox zegt kan wel, maar controleer dat. Als er ergens nog een gewone leiding zit die onder druk komt te staan, wordt het effect van die stalen remleidingen teniet gedaan.. :+
 
Je kunt het als volgt controleren:
1) maak je reservoir open
2) bouw voorzichtig druk op (niet morsen, uiteraard)
3) als de vloeisof er niet uit spuit, zit je goed :+

Ter info: bij mijn vorige Honda's kon ik de vloeistof bijvullen zonder deksel op het reservoir (lijkt me ook logisch...)
 
Je kunt het als volgt controleren:
1) maak je reservoir open
2) bouw voorzichtig druk op (niet morsen, uiteraard)
3) als de vloeisof er niet uit spuit, zit je goed :+

Ter info: bij mijn vorige Honda's kon ik de vloeistof bijvullen zonder deksel op het reservoir (lijkt me ook logisch...)

en als je toch remvloeistof morst, ff veel water eroverheen gooien.
anders houdt je geen lak over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan