Stalen remleidingen

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Aangezien mijn motor toch binnenmoet voor een groot onderhoud, twijfel ik erover om stalen remleidingen te laten plaatsen. Maar is het de moeite van het geld wel waard ?
- half jaar oude T-Cat (heeft dus al goede remmen (Yamaha), en het rubber is niet verstorven)
- ik rij zelden op circuit
- woon/werk verkeer dus ook veel regenrijden (is er meer kans om mezelf onderuit te remmen ?)
- rubberen remleidingen moeten elke 3 jaar of zo vervangen worden, is dat ook zo bij stalen remleidingen ?
 
M.i. alleen van belang als je meerdere keren HARD achter elkaar remt en dan je rem "sponzig" voelt worden!
Je remgevoel wordt ook wel wat beter en het ziet leuk uit :?
Maar echt nodig is het IMHO alleen op circuit! :]
 
ik ben ook op zoek naar leuk setje ik wordt gek van die klote rubberen leidingen....

volgens mij meb je met staal veel meer gevoel dan die elastische rubberen leidingen...
 
Ze hebben mij dus 150 gulden gekost en een uurtje of 2 werk. Als je weet hoe het moet kan het sneller.

Maar ik ben echt zeer tevreden met de stalen remleidingen, zoals je ook in de andere topic hebt kunnen lezen. Ook voor het gewone rijden merk je het verschil. Elke mm dat ik de remhandel nu intrek heeft zijn effect.

Gewoon doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan