Lastige is natuurlijk dat je alleen de tank opening hebt om iets te doen. Extreem idee: in de lange weg open slijpen, binnenkant behandelen met roestomvormer, 2k benzinebestendige lak en weer dicht laten lassen. Hier op het forum zit iemand met gouden handjes wat dat lassen betreft. Heb ik ook een paar mnd geleden mijn tank laten herstellen, flink gedeukt langs meerdere kanten.
Verzinken langs de binnenkant geen idee. Ben ook wel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt en hoe je het zink dan aanbrengt via de vulopening?
De uitspraken: "Ik zou dit en ik zou dat" + "ik zou zeggen" zijn KLETSKOEK!
Jij gaat er niet in slagen hier 1 link neer te zetten waarbij bewijsbaar een binnenzijde van een brandstoftank succesvol is verzinkt.
(en de vragen of je dit zelf al eens gedaan hebt of concreet een voorbeeld kunt geven van een bedrijf die deze werkzaamheden uitvoert of iemand weet die dit gedaan heeft laat je óók onbeantwoord)
In een eerdere post stond, ik dacht, een vlaamsche post over t vertinnen met galvanische techniek.
Lijkt mij zeer plausibel en niet onmogelijk.
Met azijn.. suiker.. acculader.. en stukjes zink in een korfje van iets kunststof...
Ik heb al deze onderdelen muv stukjes zink.. dus nirt onmogelijk..
Oude acculader.. etc..
Mocht ik niet voor t eind van deze week op vakantie gaan.. ga ik dit waarschijnlijk eens proberen..
Zet t dan wel in een nieuwe post..
Maar wordt vervolgd...
Lastige is natuurlijk dat je alleen de tank opening hebt om iets te doen. Extreem idee: in de lange weg open slijpen, binnenkant behandelen met roestomvormer, 2k benzinebestendige lak en weer dicht laten lassen. Hier op het forum zit iemand met gouden handjes wat dat lassen betreft. Heb ik ook een paar mnd geleden mijn tank laten herstellen, flink gedeukt langs meerdere kanten.
Verzinken langs de binnenkant geen idee. Ben ook wel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt en hoe je het zink dan aanbrengt via de vulopening?
Ik zou,als ik jou was,er gewoon weer Tank-Cure inkiepen.
Heb er 12 jaar zonder problemen in een HD mee gereden. Nieuwe eigenaar rijdt er nog steeds mee.
Dus waarom moeilijk doen,als het makkelijk kan.
In een eerdere post stond, ik dacht, een vlaamsche post over t vertinnen met galvanische techniek.
Lijkt mij zeer plausibel en niet onmogelijk.
Met azijn.. suiker.. acculader.. en stukjes zink in een korfje van iets kunststof...
Ik heb al deze onderdelen muv stukjes zink.. dus nirt onmogelijk..
Oude acculader.. etc..
Mocht ik niet voor t eind van deze week op vakantie gaan.. ga ik dit waarschijnlijk eens proberen..
Zet t dan wel in een nieuwe post..
Maar wordt vervolgd...
Methanol is corrosive to aluminum, magnesium and zinc, and the presence of brass serves as a catalyst which speeds up the process. Ethanol is most corrosive to ferrous metals - those metals which contain iron, such as steel. This corrosion leaves behind salt deposits and a jelly like substance, both of which can clog filter screens (such as in some SU fuel pumps and SU carburetor float lids) and fuel filters.
je bedoelt een cementmolen om de binnenkant schoon te maken, of om de azijn in te flikkeren?
denk dat een 10 liter emmer ook volstaat..