stalenremleidingen blackbirdje...

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ok dudez, ik heb de knoop doorgehakt, 12 juli komen er stalen remleidingen op mijn fiets, ik heb me nu door een heleboel mensen laten adviseren dat dit een goeie investering is...

dus laten we dat maar is doen.

in eerste instantie gaan we alleen de voorkant vervangen, achter blijft voorlopig nog even kunstof. (dit omdat de kosten anders uit de klauwen loopt...)

het nadeel is als je alles laat doen dubbel moet uitvoeren ivm. het dual brake system...en dan wordt het een prijzige zaak.

nu wordt het allemaal op maat geknipt enzo, en kost me €200,- (bij moto-maat) in amsterdam.

mooi dacht ik zo he? :)
 
Ik ben zeeer benieuwd naar je ervaringen als je het er op hebt zitten.

Als het echt scheelt qua feller remmen dan mot ik ze ook.(lijkt me logisch)

;) sja je ken nie achterblijvuh natuurlak ;)

trouwens ik heb vanmiddag nog een test gelezen van een gixxer600 die jij hebt...en daar vonden ze de remmen ook KUT!...dus...tis niet alleen op jou fiets...ze hebben er allemaal last van... :?
 
;) sja je ken nie achterblijvuh natuurlak ;)

trouwens ik heb vanmiddag nog een test gelezen van een gixxer600 die jij hebt...en daar vonden ze de remmen ook KUT!...dus...tis niet alleen op jou fiets...ze hebben er allemaal last van... :?
licht eerder aan de blokken als aan de leidingen, en dat was met circuit gebruik in de test.
 
Ikweethet. "maar toch wel ff sneller als welke 600 dan ook op assen 8-) 8-) 8-) en waarschijnlijk wel zeker sneller als bepaalde hypersports met 150 pk 8-)
oh dat geloof ik graag :)
t
ligt ook aan de rijder hoor die erop zit!
al heb je 200pk aan je krukkie es je nie ken stuuruh dan hout ut gouw op... :)
 
Ik snap het nog steeds niet.(door verklaringen
van mensen in verschillende topics)

Sommige zeggen dat je er harder mee remt (onzin
volgens mij).
Als ik probeer logisch na te denken (niet lachen)
dan kan ik maar tot een conclusie komen.
"Stalen" remleidingen geven een beter drukpunt,
omdat ze minder uitzetten. Dit komt door de stalen
of kevlar mantel die erom zit, want van binnen is
het teflon. Klopt dit of klopt dit niet (en waarom
niet natuurlijk dan).
 
Ik snap het nog steeds niet.(door verklaringen
van mensen in verschillende topics)

Sommige zeggen dat je er harder mee remt (onzin
volgens mij).
Als ik probeer logisch na te denken (niet lachen)
dan kan ik maar tot een conclusie komen.
"Stalen" remleidingen geven een beter drukpunt,
omdat ze minder uitzetten. Dit komt door de stalen
of kevlar mantel die erom zit, want van binnen is
het teflon. Klopt dit of klopt dit niet (en waarom
niet natuurlijk dan).

De originele leidingen zijn van rubber... Rubber rekt, helemaal als het er al een aantal jaren opzit... Met andere woorden, om harder te remmen moet je je hendel meer bewegen...

Met RVS leidingen is de binnenslang van teflon, dat is heel erg vormvast. Dus om harder te remmen hoef je alleen maar meer kracht uit te oefenen, in principe beweegt je hendel dan niet... (Doet ie wel, maar een HEEL stuk minder)

Dat RVS zit er alleen maar omheen als een stukje bescherming/versiering... Er zijn namelijk ook wel remleidingen van alleen Teflon...
 
Zal dan wel speciaal teflon zijn , want het
teflon wat ik ken rekt wel degelijk.
Kan me alleen voorstellen dat ze in het teflon
een draadstruktuur hebben aangebracht zodat het
lijkt dat het alleen maar teflon is.

En waarom dat teflon beschermen als het niet nodig
is.Voor de show, denk het niet.Bescherming ,
lijkt me ook sterk, want teflon is wel slijtvast en zeer hittebestendig.
 
Zal dan wel speciaal teflon zijn , want het
teflon wat ik ken rekt wel degelijk.
Kan me alleen voorstellen dat ze in het teflon
een draadstruktuur hebben aangebracht zodat het
lijkt dat het alleen maar teflon is.

En waarom dat teflon beschermen als het niet nodig
is.Voor de show, denk het niet.Bescherming ,
lijkt me ook sterk, want teflon is wel slijtvast en zeer hittebestendig.
Het mag wel slijtvast zijn, maar je snijdt er relatief makkelijk doorheen....
 
Snelle Luier ik moet je toch ff heluppu *D

Hou er rekening mee dat wanneer jij je voorremleidingen gaat vervangen óók je achterremleiding moet vervangen.

Voordat het waarom komt :P De remleidingen van dbs zijn namelijk (je weet het wel) met elkaar verbonden. Remmen met je handrem activeerd de 2 buitenste remcilinders van je voorschijf en de middelste van je achterschijf. Dit betekend wanneer je dus alleen de voorzijde van "stalen"(kunstof)leidingen voorziet dat je nog steeds de rek van je standaard leiding hebt naar je achterschijf. M.a.w. weinig voordeel.

B.t.w. kunstofleidingen van Bikedesign (Goodridge :9~ ) zijn én beter en beschadigen je lak-en aluminiumwerk niet. Deze leidingen en koppelingen zijn er in diverse kleuren :9~ .

Doe je voordeel ermee :} :} :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Snelle Luier ik moet je toch ff heluppu *D

Hou er rekening mee dat wanneer jij je voorremleidingen gaat vervangen óók je achterremleiding moet vervangen.

Voordat het waarom komt :P De remleidingen van dbs zijn namelijk (je weet het wel) met elkaar verbonden. Remmen met je handrem activeerd de 2 buitenste remcilinders van je voorschijf en de middelste van je achterschijf. Dit betekend wanneer je dus alleen de voorzijde van "stalen"(kunstof)leidingen voorziet dat je nog steeds de rek van je standaard leiding hebt naar je achterschijf. M.a.w. weinig voordeel.

B.t.w. kunstofleidingen van Bikedesign (Goodridge :9~ ) zijn én beter en beschadigen je lak-en aluminiumwerk niet. Deze leidingen en koppelingen zijn er in diverse kleuren :9~ .

Doe je voordeel ermee :} :} :} :} :} :}

Tsja, hij heeft gelijk...... ;)
 
ok wil de boel niet afzeiken en misschien heb ik het wel mis, maar na navraag en op advies van een vriend die testrijder is voor motoren heb ik van andere remleidingen afgezien.
reden is dat men mij heeft verteld dat het wel nut heeft op het circuit maar omdat je dan waarschijnlijk net een halve seconde later in de remmen kunt gaan voor een bocht maar voor op straat dit totaal geen nut heeft.
mocht iemand met een duidelijke uitleg komen waarom dit niet correct is dan hoor ik het graag want buiten dat ik het wel mooi staan vind denk ik er nog steeds over om ze aan te schaffen.
 
ok wil de boel niet afzeiken en misschien heb ik het wel mis, maar na navraag en op advies van een vriend die testrijder is voor motoren heb ik van andere remleidingen afgezien.
reden is dat men mij heeft verteld dat het wel nut heeft op het circuit maar omdat je dan waarschijnlijk net een halve seconde later in de remmen kunt gaan voor een bocht maar voor op straat dit totaal geen nut heeft.
mocht iemand met een duidelijke uitleg komen waarom dit niet correct is dan hoor ik het graag want buiten dat ik het wel mooi staan vind denk ik er nog steeds over om ze aan te schaffen.

Het contact met de handle is veel directer waardoor je ook minder kracht hoeft te zetten om dezelfde of meer remwerking te verkrijgen. De leidingen zetten namelijk ook veeeeel minder uit :} waardoor je minder drukverlies hebt/krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je trouwens (zoals hierboven beschreven) weinig voordeel hebt met DCBS als je alleen voor doet, maar ik denk ook dat de balans er een beetje uit is dan.

Ik ben benieuwd...
 
Snelle Luier ik moet je toch ff heluppu *D

Hou er rekening mee dat wanneer jij je voorremleidingen gaat vervangen óók je achterremleiding moet vervangen.

Voordat het waarom komt :P De remleidingen van dbs zijn namelijk (je weet het wel) met elkaar verbonden. Remmen met je handrem activeerd de 2 buitenste remcilinders van je voorschijf en de middelste van je achterschijf. Dit betekend wanneer je dus alleen de voorzijde van "stalen"(kunstof)leidingen voorziet dat je nog steeds de rek van je standaard leiding hebt naar je achterschijf. M.a.w. weinig voordeel.

B.t.w. kunstofleidingen van Bikedesign (Goodridge :9~ ) zijn én beter en beschadigen je lak-en aluminiumwerk niet. Deze leidingen en koppelingen zijn er in diverse kleuren :9~ .

Doe je voordeel ermee :} :} :} :} :} :}
he gix thanks voor je tip, ik zal er over nadenken. ik heb wel op een andere site gelezen dat voor en achter geen enkele zin heeft tov van het dcbs. en voor heb ik gewoon veel last van een harde remhendel bij 3x heemskerk-bazaar rijden.

als ik heel hard moet remmen hebben mijn remmen daar gewoon heel veel last van. ik heb nu op diverse andere fietsen ook die route gereden, en die remmen van die fietsen waren gewoon VEEL beter...kon veel later remmen (fireblade van randy en zx9r van mikeP).

sportief remmen met de blackbird valt gewoon HEEL erg tegen...ja 3x gaat het goed...en daarna zit er geen gevoel meer in...dan is het van knijp maar raak...

ik laat in eerste instantie toch eerst de voorkant doen want van voor naar achter werkt het dcbs niet zo heel veel (pakt achter alleen maar de kleinste remcilinder en om daar nou staal voor te monteren?

voor komt toch de meeste belasting op je remmen en helpt in mijn mening steelflex toch meer dan dat het nu is...(nu is gewoon prut).
 
Ik denk dat je trouwens (zoals hierboven beschreven) weinig voordeel hebt met DCBS als je alleen voor doet, maar ik denk ook dat de balans er een beetje uit is dan.

Ik ben benieuwd...
ik denk dat het wel meevalt. niet geschoten is altijd mis...we proberen het gewoon...
 
Op maandag 01 juli 2002 08:45 schreef Fastnappie het volgende:sportief remmen met de blackbird valt gewoon HEEL erg tegen...ja 3x gaat het goed...en daarna zit er geen gevoel meer in...dan is het van knijp maar raak...

Weet niet wat jij sportief remmen noemt en hoe snel die 3x achter elkaar zijn maar zou het misschien een beginnende vapor-lock kunnen zijn :? :?

Ik had namelijk laatst na 2 rondjes slalom (met achterrem erbij dus) mijn allereerste vapor-lock of hoe je dat ook mag schrijven. Denk eigenlijk niet dat het direct bij jou van toepassing is maar je weet het maar nooit :)
 
Op maandag 01 juli 2002 11:30 schreef Mar1tin het volgende:Niet voor het een oft ander hoor Nappie. Maar als je een echt goed remmende fiets wil hebben die dat doet wat jij ermee wil doen............denk ik toch echt dat je in de markt bent voor een ANDERE motor!
Tis niet anders :P

:^
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan