stalenremleidingen blackbirdje...

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
149
A.
ok dudez, ik heb de knoop doorgehakt, 12 juli komen er stalen remleidingen op mijn fiets, ik heb me nu door een heleboel mensen laten adviseren dat dit een goeie investering is...

dus laten we dat maar is doen.

in eerste instantie gaan we alleen de voorkant vervangen, achter blijft voorlopig nog even kunstof. (dit omdat de kosten anders uit de klauwen loopt...)

het nadeel is als je alles laat doen dubbel moet uitvoeren ivm. het dual brake system...en dan wordt het een prijzige zaak.

nu wordt het allemaal op maat geknipt enzo, en kost me €200,- (bij moto-maat) in amsterdam.

mooi dacht ik zo he? :)
 
Niet voor het een oft ander hoor Nappie. Maar als je een echt goed remmende fiets wil hebben die dat doet wat jij ermee wil doen............denk ik toch echt dat je in de markt bent voor een ANDERE motor!
Tis niet anders :P
ik denk dat je gelijk hebt....
een gixxer 1000 is in mijn optiek de beste opvolger... ;)
 
Idd, dus verkopen die hap en hiero ff kijken hè!

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/6315

;)
sja...ik ben al wezen kijken...
cas van macmotors wil er 13650 voor hebben..(terwijl gixxer1000 hem verkoopt voor 12900,-) daarbij komt ook nog is dat ie me blackbird er niet op wil inruilen omdat het een particuliere fiets is...dus...ja...dan ben je snel uitgeluld he?
 
Het contact met de handle is veel directer waardoor je ook minder kracht hoeft te zetten om dezelfde of meer remwerking te verkrijgen. De leidingen zetten namelijk ook veeeeel minder uit :} waardoor je minder drukverlies hebt/krijgt.

Verklaar dit eens logisch.
Bij drukverlies zijn je leidingen lek.
En de kracht die je moet zetten blijft gelijk, alleen hoef je je remhandle idd minder in te drukken, omdat de leidingen minder uitzetten.
Dat harder remmen lijkt alleen maar zo, omdat je meer controle hebt.
 
sja...ik ben al wezen kijken...
cas van macmotors wil er 13650 voor hebben..(terwijl gixxer1000 hem verkoopt voor 12900,-) daarbij komt ook nog is dat ie me blackbird er niet op wil inruilen omdat het een particuliere fiets is...dus...ja...dan ben je snel uitgeluld he?

Wat raar....

Lijkt me dat ie hem wel wil inruilen maar dat ie dan alleen een handelsprijs kan bieden op je BB en dat heeft dan echt geen nut.

"tip" koop gewoon een 600cc of die 750 als het maar een gixxer is en it will rock your world 8-)

Wat moet je nou met een fiets die heeeeeel erg hard rechtdoor kan. Bochten daar gaat het om 8-) en dat gaat net zo hard met een Super sport (lees motor en je weet genoeg)


naar wij dachten 8-)
 
Wat raar....

Lijkt me dat ie hem wel wil inruilen maar dat ie dan alleen een handelsprijs kan bieden op je BB en dat heeft dan echt geen nut.

"tip" koop gewoon een 600cc of die 750 als het maar een gixxer is en it will rock your world 8-)

Wat moet je nou met een fiets die heeeeeel erg hard rechtdoor kan. Bochten daar gaat het om 8-) en dat gaat net zo hard met een Super sport (lees motor en je weet genoeg)


naar wij dachten 8-)
hehehe..grapjurk...je rijdt me nog steeds niet los in de bochten...dus..wat dat aangaat... :) en ik kan hard rechtdoor... :}
 
Dus.... daar is niks an bochten is het mooiste wat er is. (als ik toch eens rennsports had.....)
als jij rennsports hebt...rij je me ook niet los op dat stukkie joh ;) hehehe...

moet ik je ook rechts over de vluchtstrook in halen... :) :) :) :) :) onee...daar was jij niet zo blij mee geloof ik ;)
 
zelfde fout..als mo op zijn gezichtje gaat...omdat ie schrikt...krijg je dezelde shit...

wat was jij toch heerlijk boos... :) goed hoor! :)

als je vaak met dezelfde mensen rijd dan ga ja elkaar vertrouwen .... en weet je wat de ander wel en niet kan .....

buitenom was idd ook wel link maar ja hij ging me eruit remmen en hij zat aan de binnenkant ..... bovendien ligt daar geen vuil 8-)
 
als je vaak met dezelfde mensen rijd dan ga ja elkaar vertrouwen .... en weet je wat de ander wel en niet kan .....

buitenom was idd ook wel link maar ja hij ging me eruit remmen en hij zat aan de binnenkant ..... bovendien ligt daar geen vuil 8-)
rennsports hebben ook grip tijdens vuil asfalt! ;)
maar evengoed...niet meer doen...dan is er niks aan de hand toch? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan