Stallen motorfiets in (krappe) schuur

ing_BRW

Rookie
5 okt 2016
14
1
Onlangs ben ik verhuist en is het oppervlak van de schuur t.o.v. het vorige huis gehalveerd. Als ik mijn FZ6 in de schuur wil stallen dan is dat nu een helse klus.
De deuropening zit namelijk in het midden en als ik de motor er recht inrijd blokkeert hij de deuropening voor de fietsen.

Hoe het stallen nu gaat:
Ik duw de motor schuin erin met het voorwiel in de hoek van de schuur. Vervolgens til ik de kont op en zet zo de motor parallel aan de muur.
Het voorwiel druk ik zo strak mogelijk tegen de muur en zet de motor op de middenbok (op de side-stand beperkt hij namelijk alsnog de deuropening).
Door de middenbok komt de motor iets naar achteren, op 3 cm na staat hij nu met het achterwiel tegen de andere muur.

Ik ben nu zoekende naar minder intensieve mogelijkheden. Enig nadeel is dat de vloer is voorzien van stoeptegels en dat bijvoorbeeld een Abba-stand niet zal rollen (en door de dorpel niet door de deuropening kan). De motor past met ingeklapte spiegels zelf maar net door de deuropening, ook die is smaller ten opzichte van de vorige woning.

Mijn idee was om een soort van bedslide te maken zoals je weleens bij pick-up trucks ziet.
Dan rijd ik de motor er recht in, zet hem op de middenbok en druk hem zijwaarts tegen de muur. Heeft iemand een adresje waar ik hiervoor een soort van heavy duty ladegeleiders kan kopen? Of heeft iemand andere alternatieven/ideeën?
 
Superongunstige schuur, hier had je eerder aan moeten denken.

Je lade is een idee, anders kun je de deur uitbreken (dubbele plaatsen), vloer vervangen (beton storten) en dat soort fratsen. Maar; als het een prioriteit voor je is om goede stalling voor je motor te hebben had je iets meer op je strepen moeten staan bij de vrouw.
 
2 stukken u profiel, en oprijplaat kopen daar 4 wieltjes onder die je in het u profiel laat lopen, rijdt de motor op de omgekeerde oprijplaat, en schuif hem op het u profiel naar de zijkant, kun je hem strak tegen de muur zetten zonder moeite, hoe harder de wieltjes des te makkelijker gaat het
 
Motor mover, middenbok mover, verschillende namen voor hetzelfde ding.
Eventueel haal je de tegels uit de schuur en stort je er een betonvloertje (rijdt de mover wat makkelijker)
 
Het is bij ons ook verre van ideaal, onze schuur is 2 meter bij 2.10 meter. Dus mijn motor past exact in de lengte.
We hebben de muur uitgebroken en dubbele deuren geplaatst. Ik zal niet zeggen dat het nu ruim is (met 2 motoren en 2 fietsen) maar het lukt prima om hem erin te zetten.
 
Of pleur die fietsen naar buiten.})
Fietsen horen niet in een schuur maar in de gracht. Zolang het niet gemotoriseerd is heb je het niet nodig. Weg ermee

Betonvloertje over de tegels heen zou mooi zijn zolang je opstand van je schuur maar niet te gek veel hoger word dan de steeg. Indien je de stoeptegels eruit trekt moet je wel ff folie leggen voordat je de wapening en beton stort. Anders trekt de vocht te snel uit je beton en scheurt hij.
 
Ik zat met hetzelfde probleem.
Leuk huisje gekocht met een veel te klein klote schuurtje met een deur in het midden.;(
IMG_20170824_160558.jpg
De helft van dit bouwseltje behoorde bij mijn huis.
Kan je helemaal niets mee als je een motor hebt.
 
Prioriteiten stellen mensen ;p

Dat ik ooit ging winkelen voor een huis, zat er een huis bij de werkplaats/garage :)
( nee geen grap, bij het bezichtigen eerst naar achteren gelopen om te kijken of de opgegeven maten klopte, en
of de inrit bruikbaar was )

Toen naar binnen gelopen om te kijken hoe de rest van de hut was.



Maar.. eigen huis...
Gewoon naar smaak / ruimte / budget wat neerzetten.
Waarom jaren gaan modderen en ergeren tot je het een keer echt zat bent en het -goed- doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan