Stallen motorfiets in (krappe) schuur

ing_BRW

Rookie
5 okt 2016
14
1
Onlangs ben ik verhuist en is het oppervlak van de schuur t.o.v. het vorige huis gehalveerd. Als ik mijn FZ6 in de schuur wil stallen dan is dat nu een helse klus.
De deuropening zit namelijk in het midden en als ik de motor er recht inrijd blokkeert hij de deuropening voor de fietsen.

Hoe het stallen nu gaat:
Ik duw de motor schuin erin met het voorwiel in de hoek van de schuur. Vervolgens til ik de kont op en zet zo de motor parallel aan de muur.
Het voorwiel druk ik zo strak mogelijk tegen de muur en zet de motor op de middenbok (op de side-stand beperkt hij namelijk alsnog de deuropening).
Door de middenbok komt de motor iets naar achteren, op 3 cm na staat hij nu met het achterwiel tegen de andere muur.

Ik ben nu zoekende naar minder intensieve mogelijkheden. Enig nadeel is dat de vloer is voorzien van stoeptegels en dat bijvoorbeeld een Abba-stand niet zal rollen (en door de dorpel niet door de deuropening kan). De motor past met ingeklapte spiegels zelf maar net door de deuropening, ook die is smaller ten opzichte van de vorige woning.

Mijn idee was om een soort van bedslide te maken zoals je weleens bij pick-up trucks ziet.
Dan rijd ik de motor er recht in, zet hem op de middenbok en druk hem zijwaarts tegen de muur. Heeft iemand een adresje waar ik hiervoor een soort van heavy duty ladegeleiders kan kopen? Of heeft iemand andere alternatieven/ideeën?
 
Hier hetzelfde probleem, deur op een lastige plek, als de motor binnen staat, staat hij behoorlijk in de weg. Plus het feit dat elke keer als ik hem binnen zou zetten de kans groot is op lak beschadiging, aangezien de deur smal is.

Ik heb er voor gekozen om hem onder de carport, tegen de muur aan te zetten, met een goede hoes erover.

Ik weet niet of je er ruimte voor hebt, maar je zou evt een afdak, of houten kist op wielen kunnen maken die je over de motor heen rijd, heb ik hier wel vaker voorbij zien komen...
 
Motor in de woonruimte.
Vrouw niet tevreden?
Vrouw in het tuinhok of andere zoeken.
Leuk al die stoere praat, maar zo gaat het bij jullie thuis ook niet. Enige realistische is vooraf aangeven dat het een prioriteit voor je is en daar domweg niet vanaf wijken. Ook als er aanpassingen nodig zijn om het vervolgens wel acceptabel te hebben gaat dat gewoon in overleg.

Als er geen fatsoenlijke garage bij een eventueel huis voor ons zat, was het domweg onbespreekbaar. Een schuurtje aanpassen was a priori niet goed genoeg. Zo had zij ook wat eisen en dan kom je er vanzelf wel uit.
 
Wij zijn inderdaad ook verhuisd naar een huis met een garage zodat de motor in de garage kan en de auto op eigen terrein geparkeerd kan worden.
Twee vliegen in een klap, zij een grotere tuin en ik een garage. :)

Wat heb je aan een huis die niet voldoet aan de wensen....
 
Ik heb je oplossing gevonden , even op google gekeken :
Rollende Motorschuur

Komt zelfs vanop dit forum , +1 voor de bouwer hiervan ( Kiwi) , ziet er zeer netjes & praktisch uit.


Of je zet een dubbele deur erin, of je bouwt gewoon zoiets tegen je bestaande schuur enkel voor de motor.
 
Gister heeft TS een bericht de wereld in geslingerd (wo 11.35)en toen was zijn interesse direct al weer voorbij. (laatst: wo 11.37)'(

Kennelijk was het probleem niet heel erg vreselijk.
Of heeft TS mss zijn motor al verkocht:?
Verder advies lijkt dan ook niet meer nodig. :X
 
M'n Monster heb ik destijds eerst opgemeten voordat ik het ding kocht, met een setje hoog en smal gemonteerde uitlaten en een smal stuurtje paste het precies door de brandgang en de doorgang het schuurtje in.
De Honda die we een tijdje geleden hebben gekocht had met geen mogelijkheid gepast daar.
 
Zelf doen of uitbesteden, nieuwe deuren en kozijn of MP,maakt nogal wat uit

Is zelf goed te doen hoor, als je de deur maakt in een muur waar de dakbalken niet opliggen, kun je haast niets fout doen.
Slijptol in de muur (wel f ftekenen) overbodige stenen eruit, wel voorzichtig, dus niet met de schouder de hele stapel ineens.
In de kopse kant kozijn ankerszetten of kozijn erin en door hout dan in steen met slagpluggen, deurtjes afhangen en aan het bier
 
Leuk al die stoere praat, maar zo gaat het bij jullie thuis ook niet. Enige realistische is vooraf aangeven dat het een prioriteit voor je is en daar domweg niet vanaf wijken. Ook als er aanpassingen nodig zijn om het vervolgens wel acceptabel te hebben gaat dat gewoon in overleg.

Als er geen fatsoenlijke garage bij een eventueel huis voor ons zat, was het domweg onbespreekbaar. Een schuurtje aanpassen was a priori niet goed genoeg. Zo had zij ook wat eisen en dan kom je er vanzelf wel uit.
1383894

O jawel. Moet je er wel tegen kunnen dat ze hem als kerstboom gebruiken.
 
Zelf doen of uitbesteden, nieuwe deuren en kozijn of MP,maakt nogal wat uit

Is zelf goed te doen hoor, als je de deur maakt in een muur waar de dakbalken niet opliggen, kun je haast niets fout doen.
Slijptol in de muur (wel f ftekenen) overbodige stenen eruit, wel voorzichtig, dus niet met de schouder de hele stapel ineens.
In de kopse kant kozijn ankerszetten of kozijn erin en door hout dan in steen met slagpluggen, deurtjes afhangen en aan het bier

Deuren kun je tegenwoordig ook gemonteerd in een kozijn kopen, is niet eens heel veel duurder.
Afhangen is iets waar je wel wat ervaring voor moet hebben om het goed te doen.
 
Ik had een vergelijkbaar probleem toen ik ging verhuizen.

Ik heb de schuur daarom laten uitbouwen. Het oude deel staat er nog evenals de oude deur, Deze wordt echter niet gebruikt (dichtgetimmerd van de binnenkant), maar voor de lichtinval laten zitten.

De zijwand is er tussenuit gehaald en er is een vergelijkbaar deel tegenaan gebouwd. Je ziet dat het 2 verschillende schuren zijn, maar dat boeit mij niet. Ik kan het verven, maar daar heb ik geen zin in. Het hout is geïmpregneerd dus ik geloof het wel.
Dit nieuwe deel heeft een dubbele deur in het midden (voor mij juist handig).

Heeft mij ongeveer 1000 euro gekost. Dat is veel geld, maar het ging gepaard met een verhuizing wat altijd weer geld kost.

Ik heb het op werkspot gezet. Dit heb ik (foto's) en verwoord wat ik zou willen. 2 jaar laten nog steeds tevreden mee. Alleen zelf de ventilatie verbeterd afgelopen winter.
Zo'n vakman kan ook met goede ideeën komen op het moment dat je het samen bekijkt en bespreekt. In mijn geval kwam hij met hele goede ideeën waardoor het mij zo'n 2000 euro minder gekost heeft (geen bouwpakket gekocht, maar het hem zelf laten bouwen). Ook het idee om er een afdakje te maken zodat de deuren ook open kunnen staan als het regent was een briljant idee.

Werkspot is gratis dus zeker de moeite waard!

Mijn schuur is wel van hout en niet van steen. Wellicht dat dit veel verschil maakt wat betreft de kosten.
 
Allemachtig, wat een hoop reacties en bruikbare tips. :}

Het huis laten schieten in een turbulente woningmarkt zoals deze was geen optie (oh ja, we moesten wel in de grote stad blijven). Dat ik een kleinere schuur ging krijgen dan in mijn vorige huis was een onvermijdbaar feit. Maar dat het zo'n drama kon worden had ik niet verwacht, en dan moet je even handelen naar de situatie.

De tip om de motor achterwaarts de schuur in te rijden ga ik zeker een keer testen. Helaas zit ik dan wel met de zijstandaard tegen de muur, de andere muur is geen optie i.v.m. een 30 cm brede uitsparing/goot in de vloer. Het lijkt wel een trog voor de varkens.

Ook zag ik laatst bij mij in de buurt iemand die een soort van dubbele deur in de schuur had, die bestaat uit een volwaardige deur van 93 cm en een weg klapbaar tweede deurtje van 30 cm. Dat is wel het overwegen waard om de doorgang te verbeteren.

Ongeacht welke richting ik de schuur ga uitbreiden gaat dat ten koste van de mogelijkheden om in de zon te zitten. Terrasdelen met zon zijn nogal schaars in de tuin. Omdat het een stenenschuur betreft vraagt dat ook een pittige financiële investering, en momenteel heeft een nieuwe badkamer een hogere prioriteit, dus ga ik even de goedkopere opties afwegen die op kortere termijn een tussenoplossing bieden.

Het verrijdbaar motorschuurtje gaat mijn verzekering helaas niet mee akkoord. Dat noemen ze de nachtclausule, hij dient 's nachts binnen te staan in een bouwwerk. Het verrijdbaar motorschuurtje is volgens mijn verzekering geen bouwwerk als in de zin van onroerend goed (aardvast). Wordt hij dan 's nachts gestolen dan heeft mijn verzekering alle recht om niet uit te keren.

De Motormover durf ik nog niet aan te beginnen i.v.m. de betontegels. Daar zal hij eerder in de naden blijven klemmen. Maar als ik de vloer toch aanpak vanwege de 'trog' dan is dat wel een optie voor bovenaan de lijst.

Voor nu dank ik iedereen voor de liefdevolle reacties en aangedragen ideeën. Hier kan ik zeker wat mee.
Zodra ik wat verbeteringslagen heb gemaakt zal ik het zeker even delen voor de mensen die ook met een krappe schuur zitten.
 
Ik heb een mover met grote soft wieltjes. Evenals mijn paddock stands.

Deze heb ik destijds gekocht omdat ik ook bang was voor de tegels in de tuin. Het werkt perfect, maar zo'n mover is niets voor mij. Ik moet elke dag rijden en na 2 dagen zag ik al dat ik beter gewoon een paar keer kon gaan steken dus dat is wat ik inmiddels doe.

Ik had de mover gekocht om vanuit de steeg de tuin in te kunnen komen. Sindsdien gebruik ik het ding niet meer. Bij interesse mag je een pm sturen.

Zo 1 is het, maar dan met andere wieltjes. Dit lijken mij geen goede wieltjes voor tegels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan