Stallingsclausules ... :(

Joekel

MF'er
12 dec 2002
38
0
Heemstede
Zijn er hier nog mensen met een motorverzekering waarbij
niet vereist wordt dat de motor, als ie niet gebruikt wordt,
binnen gestald moet worden, liefst nog met ART slot, grondanker
en SCM alarm ?

Die stallingsclausules zijn soms te erg :X

Vroeg me namelijk af of er uberhaupt wel verzekeringen zijn die
uitkeren als je motor gestolen wordt.

Immers staat er vaak dat de bewijslast bij de verzekerde ligt, maar hoe
moet je dat in godsnaam bewijzen dat je motor nagelvast verankerd was
op het moment van diefstal :?
 
ik heb niets van dat alles, ik mag doen en laten met die motor wat ik wil, WA plus verzekerd en getaxeerd.....bij Unive...
 
centraal beheer is mij tot nog toe ook niet tegengevallen

geen eisen qua stalling/sloten en gewoon diefstal schade uitgekeerd gekregen
 
Ik ook niet, verzekerd bij KNMV (die het weer ondergebracht hebben bij Londen Verzekeringen). Allrisk verzekerd en alleen stuurslot + extra ART gekeurd slot verplicht. Ligt wel aan het type motor, soms zijn 2 art-sloten verplicht maar daar is ook nog wel overheen te komen.
 
volgens mij is al dat geleuter over ART sloten en verankering alleen bij all-risk verzekeringen, ik heb er ook nog nooit last van gehad.
het is trouwens ook afhankelijk van waar je motor staat, bij veel verzekeringen betaal je meer premie als je in amsterdam woont dan wanneer ergens in de achterhoek ofzo. misschien zijn de eisen dan ook strenger.
 
Ik ben bij via de MAG verzekerd, mijn fazer is allrisk verzekerd met art slot maar zonder stallings of alarm geneuzel, bij deze nieuwwaarde was dat niet nodig.
 
Unive. mijn motor is allrisk verzekerd. ik geloof dat je een bepaald eigen risico hebt bij diefstal en dat zelf omlaag kunt brengen door een startonderbreker (standaard op mijn motor) en een alarm of goedgekeurd slot (ik heb een schijfremslot).

je hoeft je motor niet binnen te stallen (die van mij staat onder een carport. met een hele zware auto ervoor en een biels + schutting er achter. dus die gaat toch nergens heen)

unive verzekerd geloof ik max tot 13.000 euro :? dus als je nieuwe R1 gejat wordt hebbie een probleem.

maar unive is inderdaad snel/makkelijk met uitbetalen. mijn vader had telefonisch een allrisk verzekering afgesloten en dezelfde week nog legt ie zijn fiets neer. (zonder dus verzekeringspapieren ofzo in huis te hebben). de schade was bijna sneller geregeld dan hij de verzekeringspapieren getekend had :D
 
Laatst bewerkt:
bij enra verz. via motoport, :} geen enkel probleem als je maar een goed gekeurd slot hebt, en ze betalen snel uit bij mij 2x achter elkaar gebeurt, allebij de keren binnen 1 1/2 maand me geld terug!!!
 
Ik ben bij via de MAG verzekerd, mijn fazer is allrisk verzekerd met art slot maar zonder stallings of alarm geneuzel, bij deze nieuwwaarde was dat niet nodig.

Oke maar als ik dan de verzekeringsvoorwaarden van de MAG site haal dan lees
ik daarin vervolgens ....


Artikel 17
PREVENTIE

In aanvulling op de Algemene Voorwaarden
is diefstal van de motorfiets uitsluitend
verzekerd, indien deze is voorzien van een
werkvaardig en ingeschakeld SCM-
goedgekeurd beveiligingssysteem voor
motorrijwielen, alsmede is voorzien van een
ART-goedgekeurd tweewielerslot.
Bovendien dient bij niet-gebruik van de motorfiets
stalling plaats te vinden in
een afgesloten ruimte en de ART-goed-
gekeurde kabel/ketting verbonden te zijn
met een Heulock-grondanker.


:?

Hoezo geen stallings en/of alarm geneuzel ?

Of is artikel 17 slechts bij uitzondering geldig ? ( kon ik niet
terug vinden in voorwaarden )
 
centraal beheer is mij tot nog toe ook niet tegengevallen

geen eisen qua stalling/sloten en gewoon diefstal schade uitgekeerd gekregen
:^ zolang ze niet zeiken wil ik best wat meer betalen, als ik hoor wat voor ellende sommige mensen met hun verzekeringen voor problemen hebben...
 
Oke maar als ik dan de verzekeringsvoorwaarden van de MAG site haal dan lees
ik daarin vervolgens ....


Artikel 17
PREVENTIE

In aanvulling op de Algemene Voorwaarden
is diefstal van de motorfiets uitsluitend
verzekerd, indien deze is voorzien van een
werkvaardig en ingeschakeld SCM-
goedgekeurd beveiligingssysteem voor
motorrijwielen, alsmede is voorzien van een
ART-goedgekeurd tweewielerslot.
Bovendien dient bij niet-gebruik van de motorfiets
stalling plaats te vinden in
een afgesloten ruimte en de ART-goed-
gekeurde kabel/ketting verbonden te zijn
met een Heulock-grondanker.


:?

Hoezo geen stallings en/of alarm geneuzel ?

Of is artikel 17 slechts bij uitzondering geldig ? ( kon ik niet
terug vinden in voorwaarden )

Ik heb het nagevraagd (zat met dezelfde vraag) en dit was alleen boven een bepaald bedrag. De fazer zat daar nog onder. In mijn voorwaarde staat :

Diefstalpreventie :

Indien de motorfiets niet in een afgesloten ruimte wordt gestald, dient deze met een deugdelijk slot te worden beveiligd (ART goedgekeurd) bla bla bla Indien mogelijk eveneens met een vast object.

Bel/mail anders eens met Assurantie kantoor Wentzel 0341-251134mag@wentzel-verzekeringen.nl . Zij zijn de tussenpersoon voor de MAG
 
Terug
Bovenaan Onderaan