Stand/kraampje t.b.v verkoop motorkunst; waar?

Jan67546

MF veteraan
22 mei 2010
7.409
7
niet van toepassing
Ik ben de laatste tijd erg bedreven in het tekenen van motoren en hun coureurs en wil hier erg graag mee verder. Op zich ben ik redelijk hard op weg om naam te maken in het wereldje van motor gerelateerde tekeningen/kunst, maar voor de verkoop van bijvoorbeeld prints moet ik denk ik toch bij evenementen aankloppen om daar met een stand/kraampje te gaan staan. In het echt dingen zien is toch altijd aantrekkelijker dan plaatjes op het internet :)

Maar, nu is de vraag, bij wat voor evenementen zou ik mijn tekeningen en prints kunnen aanbieden en zou er überhaupt genoeg animo voor zijn om het ook aantrekkelijk voor mezelf te maken? Ik ben nog redelijk nieuw en onervaren als het op promoten aankomt dus alle hulp is welkom.

Voorbeeldjes van mijn werk (potlood tekeningen);

1001569_795215857155911_387442417_n.jpg

1795932_795215400489290_1413130734_o.jpg

1980010_797202826957214_1318248750_o.jpg

1800275_786037164740447_1663796357_n.jpg

1556214_787098204634343_101635571_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! :)

Je kan ook bij motorzaken vragen of je daar iets op mag hangen met een prijs+contactinfo kaartje eronder.
 
Dat kan toch geen échte tekening zijn? Wat een talent zeg.

Heb verder geen flauw idee waar je terecht kan :+
 
Ik ben de laatste tijd erg bedreven in het tekenen van motoren en hun coureurs en wil hier erg graag mee verder. Op zich ben ik redelijk hard op weg om naam te maken in het wereldje van motor gerelateerde tekeningen/kunst, maar voor de verkoop van bijvoorbeeld prints moet ik denk ik toch bij evenementen aankloppen om daar met een stand/kraampje te gaan staan. In het echt dingen zien is toch altijd aantrekkelijker dan plaatjes op het internet :)

Maar, nu is de vraag, bij wat voor evenementen zou ik mijn tekeningen en prints kunnen aanbieden en zou er überhaupt genoeg animo voor zijn om het ook aantrekkelijk voor mezelf te maken? Ik ben nog redelijk nieuw en onervaren als het op promoten aankomt dus alle hulp is welkom.

Voorbeeldjes van mijn werk (potlood tekeningen);

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Vorig, en dit jaar stond er op de motorbeurs een wat oudere man die foto's overschilderde op doeken van 150x100cm , die er echt heel realistisch uitzagen.
Ik heb zijn kaartje gehad, maar ben die helaas kwijt.

Maar op motorbeurzen (Assen / Groningen / Utrecht) kun je het eventueel proberen. Daar zie je genoeg kunstenaars.
 
Echt geweldig man!!! Dit moet je zeer eenvoudig aan de man kunnen brengen als de prijs een beetje schappelijk is.

en wat ErwinL zegt. :)
 
Het eerste wat in mij op komt, een internetsite. Al zou het maar een hele eenvoudige site met enkel een paar tekeningen en contactinfo zijn, als je tegenwoordig niet op internet te vinden bent verlies je een hoop potentiële klanten! Als ik zoiets zoek zou ik met een google actie beginnen.

Daarnaast denk ik dat om te beginnen motorzaken inderdaad een hele goede optie zijn. Je zou met hun kunnen overleggen of je ergens een vitrinekast neer mag zetten met daarin jou werken en contact gegevens. Misschien een idee om ook een tekening er in te zetten welke half af is, dan hebben mensen ook door dat ze niet naar een foto kijken ;-)

Verder zou je op beurzen kunnen gaan staan, ik ben alleen bang dat hier hoge standplaats kosten aan zitten.
 
Het eerste wat in mij op komt, een internetsite. Al zou het maar een hele eenvoudige site met enkel een paar tekeningen en contactinfo zijn, als je tegenwoordig niet op internet te vinden bent verlies je een hoop potentiële klanten! Als ik zoiets zoek zou ik met een google actie beginnen.

Daarnaast denk ik dat om te beginnen motorzaken inderdaad een hele goede optie zijn. Je zou met hun kunnen overleggen of je ergens een vitrinekast neer mag zetten met daarin jou werken en contact gegevens. Misschien een idee om ook een tekening er in te zetten welke half af is, dan hebben mensen ook door dat ze niet naar een foto kijken ;-)

Verder zou je op beurzen kunnen gaan staan, ik ben alleen bang dat hier hoge standplaats kosten aan zitten.

Ik heb een Facebook pagina en een website zit er aan te komen. Op Facebook heb ik nu 'al' 660 likes en het is zeker een erg goed medium om exposure te krijgen, maar op een gegeven moment stagneert het.

En een tekening die half af is wil ik graag afmaken :+

(zoals onderstaande)

1977022_794589660551864_44231479_n.jpg
 
Echt geweldig man!!! Dit moet je zeer eenvoudig aan de man kunnen brengen als de prijs een beetje schappelijk is.

en wat ErwinL zegt. :)

Wat is schappelijk :P Ik vraag €50,- voor een gelimiteerde Giclee print met een oplage van 30 stuks. Deze zijn dan genummerd en gesigneerd en komen met een certificaat van echtheid. Het is het hoogst haalbare kwaliteit wat betreft kunstreproductie, en geloof me als ik zeg dat de winstmarge érg klein is van die €50,-. Een origineel waar ongeveer 40 tot 50 uur werk in zit gaat voor +- €300,- over de tafel.
 
Vorig, en dit jaar stond er op de motorbeurs een wat oudere man die foto's overschilderde op doeken van 150x100cm , die er echt heel realistisch uitzagen.
Ik heb zijn kaartje gehad, maar ben die helaas kwijt.

Maar op motorbeurzen (Assen / Groningen / Utrecht) kun je het eventueel proberen. Daar zie je genoeg kunstenaars.

Ik weet wie je bedoelt maar kan even niet op de naam komen.

Motorbeurs is volgens mij erg duur, vooral voor mij. Denk niet dat dat rendabel is voor mij.
 
Mooie tekeningen....

Zijn dit bestaande fotos die jij na tekend ? Of zijn dit echt eigen creaties ?
Nagetekende foto heb je nog steeds te maken met het auteursrecht van de fotograaf volgens mij, op het moment dat je dit op een commerciele manier aan de man gaat brengen, kan je daar nog wel eens tegen aan lopen.

Heb iig je pagina geliked,.. succes..
 
Laatst bewerkt:
Wat is schappelijk :P Ik vraag €50,- voor een gelimiteerde Giclee print met een oplage van 30 stuks. Deze zijn dan genummerd en gesigneerd en komen met een certificaat van echtheid. Het is het hoogst haalbare kwaliteit wat betreft kunstreproductie, en geloof me als ik zeg dat de winstmarge érg klein is van die €50,-. Een origineel waar ongeveer 40 tot 50 uur werk in zit gaat voor +- €300,- over de tafel.
Dat is toch ook een schappelijke prijs? Wat is het formaat eigenlijk en wat heb je tot nu toe? Misschien zijn braderieën nog een optie, maar ik zou niet weten hoe je daar tussen komt.
 
Mooie tekeningen....

Zijn dit bestaande fotos die jij na tekend ? Of zijn dit echt eigen creaties ?
Nagetekende foto heb je nog steeds te maken met het auteursrecht van de fotograaf volgens mij, op het moment dat je dit op een commerciele manier aan de man gaat brengen, kan je daar nog wel eens tegen aan lopen.

Voordat ik aan een tekening begin vraag ik permissie van de fotograaf. Stuart Baker heeft de foto's gemaakt en krijgt in ruil een print van mij :Y Hij stuurde mij later ook de foto van ian Hutchinson (de onvoltooide tekening).

Als een tekening niet word verkocht, geen prints van worden gemaakt of alleen word weggegeven is toestemming niet nodig, maar ik zorg dat ik alles netjes in orde heb :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie tekeningen....

Zijn dit bestaande fotos die jij na tekend ? Of zijn dit echt eigen creaties ?
Nagetekende foto heb je nog steeds te maken met het auteursrecht van de fotograaf volgens mij, op het moment dat je dit op een commerciele manier aan de man gaat brengen, kan je daar nog wel eens tegen aan lopen.
:^
Laatst nog in het nieuws geweest met het staatsieportret van WimLex
 
Dat is toch ook een schappelijke prijs? Wat is het formaat eigenlijk en wat heb je tot nu toe? Misschien zijn braderieën nog een optie, maar ik zou niet weten hoe je daar tussen komt.

Het formaat is A3, en heb momenteel van 2 tekeningen prints laten maken (voor het drukken van 30 prints ben ik al ruim €900,- kwijt, dus geen goedkoop geintje).

Braderieën zouden kunnen, maar dan ben je niet in gezelschap van motor georiënteerd publiek.
 
Het formaat is A3, en heb momenteel van 2 tekeningen prints laten maken (voor het drukken van 30 prints ben ik al ruim €900,- kwijt, dus geen goedkoop geintje).

Braderieën zouden kunnen, maar dan ben je niet in gezelschap van motor georiënteerd publiek.
Niet alleen inderdaad. Ik denk dat de motorevenementen de prijzen voor de kraampjes nogal weten. Misschien in Eifel\Ardennen wat in de hotels neerhangen :P

Lastig,lastig,lastig...
 
Ik zou ze 100% zeker op marktplaats zetten en zoveel mogelijk op facebook promoten. Vervolgens zou ik bij dealers, motorkledingzaken en raceshops zoals Autoland in Hilversum rondgaan om te vragen of ze er wat voor voelen om te promoten dan wel verkopen. In deze fase is publiciteit het belangrijkste en dan kun je niet alleen op fysieke blootstelling vertrouwen.

Een klant die meteen drie tekeningen koopt krijgt de derde in kleur, of een klant die met mond-op-mond reclame een klant binnenbrengt krijgt korting of mag een tekening op verzoek bestellen. Zomaar wat ideetjes.

Ik hoop dat voorgenoemd auteursrecht geen problemen oplevert, ben daar totaal niet in thuis.

Oh en ik ga ook op mijn facebook jouw tekeningen promoten!

PS : Wil je je emailadres in je eerste post zetten?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat fysiek ergens gaan staan in verhouding tot goed adverteren op internet al heel snel zonde van de tijd / geld is.

Aangezien dit UK rijder zijn zou je eens met Grandprixlegends kunnen gaan praten.
 
*nice*

"zakentip" .. ik zou zelf erg graag zo iets hebben "van mezelfie" , in een houding die ik in het echt niet eens durf :)
Zal vast niet de enige zijn die wel wat zelfbevlekking ergens wilt ophangen

Als ik iiiiets ruimer bij kas zit, toch s mailen.







En nu kan ik dit topic terugvinden :) :) :) :)
 
Ben van plan om Performance Bikes ( http://www.performancebikes.co.uk/ ) te vragen of ze jouw kunst willen promoten. Wat contactinformatie is wel nodig mocht je hiermee buitenlandse klanten krijgen. Je kunt tenslotte ook zelf een account op hun forum maken en daar je waren showen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan