Standaard bezwaarschrift voor snelheidsoverschrijding trajectcontrole?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaffabaffa

MF'er
13 mei 2019
72
28
Beste motorrijders,


Ik heb twee verkeersboetes gekregen van €47,- en €34,- omdat ik op de motor 4 km/h en 6 km/h te hard reed op de trajectcontrole van de A4 bij Leidschendam.

Ik vroeg mij af of er wellicht een standaard bezwaarschrift bestaat die ik eventueel kan gebruiken bij het aanvechten van deze boetes. Misschien zijn er bepaalde (uitzonderlijke) situaties denkbaar waarin een motorrijder extra gas bij moet geven om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Bijvoorbeeld een grote bestelbus inhalen omdat je dan beter zicht hebt of iets dergelijks.

Is dit type bekeuring überhaupt aanvechtbaar, of is het hopeloos?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


Met vriendelijke groet,

Dennis
 
Ik denk dat je gewoon moet lappen in dit geval. Je hebt namelijk niet even versneld want je hebt een gemiddeld, dat is niet door even een keertje inhalen lijkt mij.

Wat je even kan doen is via deze website een check doen: Appjection | Appjection - Onterechte boete? Wij helpen je!

Heb het laatst ook gehad met een parkeerboete, blauwe kaart stond niet goed volgens de BOA. Na zelf wat onderzoek gedaan te hebben bleek dat die boete veel te laat was verstuurd en eerder afgeleverd had moeten worden. Dat in combinatie met een blauwe kaart vond ik het wel een poging waard, hoogte van de boete vond ik niet echt in verhouding staan. Uiteindelijk zelf wel een bezwaarschrift daarvoor gevonden maar gekozen om het via deze website te laten lopen. Je kan dan aan het eind als je het zou winnen een donatie doen. Werkte goed moet ik zeggen, bij mij is die kwijtgescholden.
 
Beste motorrijders,


Ik heb twee verkeersboetes gekregen van €47,- en €34,- omdat ik op de motor 4 km/h en 6 km/h te hard reed op de trajectcontrole van de A4 bij Leidschendam.

Ik vroeg mij af of er wellicht een standaard bezwaarschrift bestaat die ik eventueel kan gebruiken bij het aanvechten van deze boetes. Misschien zijn er bepaalde (uitzonderlijke) situaties denkbaar waarin een motorrijder extra gas bij moet geven om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Bijvoorbeeld een grote bestelbus inhalen omdat je dan beter zicht hebt of iets dergelijks.

Is dit type bekeuring überhaupt aanvechtbaar, of is het hopeloos?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


Met vriendelijke groet,

Dennis
Het is een traject controle en geen moment opname.
Gewoon betalen en niet zeuren, anders gewoon 10 kilometer per uur trager rijden dan heb je geen boetes.
Snelheidsboetes zijn vaak terecht, als je niet op tijd kan vertragen voor de camera was je niet goed aan het opletten en had je een ongeval kunnen veroorzaken.
En als je te snel bij een trajectcontrole die aangeduid staat ben je ook niet bij de pinken.

(ik rij bijna altijd te snel... Maar heb nauwelijks boetes omdat ik oplet.)
 
Je hebt harder gereden, maar na meetcorrectie bleven deze snelheden over.
En dat in een trajectcontrole, dan is dat niet even versnellen voor inhalen…
Of je moet continu op de linkerbaan hangen inhalen noemen.
Gewoon een kwestie van gegokt en verloren…
 
volgens mij is er een speciaal bezwaar-formulier voor Freewind-rijders, en als dat niet lukt het bezwaar-formulier voor internet-gebruikers met de username Jaffabaffa gebruiken.
 
6km te hard, daar is al correctie vanaf, dus de werkelijke snelheid was minimaal 10 te hard, over het hele traject. Dat is niet even een auto inhalen.

Je hebt gewoon te hard gereden, punt. Neem je verlies en let de volgende keer beter op, zeker in een trajectcontrole. Om zo’n onzinnige reden in bezwaar gaan is gewoon frustreren van het systeem.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik ook _O-
 
Zie het als verkapte wegenbelasting, 100 euro dokken en klaar….en verder leven/rijden…:]
 
Als je op exact hetzelfde traject 2 boetes krijgt is dat vreemd. Dat zou je m.i. kunnen aanvechten. Check een boetejuristen.nl. Heb ik een keer gebruik van gemaakt. Kost niks. En in mijn geval 2 boetes van elk €225, - terug gekregen.

Als het 2 trajecten zijn (ik ken de weg situatie niet) dan heb je dus heel lang te hard gereden, want:gemiddelde. Dus gewoon betalen en niet zeuren.
 
6km te hard, daar is al correctie vanaf, dus de werkelijke snelheid was minimaal 10 te hard, over het hele traject. Dat is niet even een auto inhalen.

Je hebt gewoon te hard gereden, punt. Neem je verlies en let de volgende keer beter op, zeker in een trajectcontrole. Om zo’n onzinnige reden in bezwaar gaan is gewoon frustreren van het systeem.


Ik ook _O-

Op de teller dus tussen de 10-15 km te hard.....

Take it like a men.....!
 
Ik had een boete voor veel te snel rijden,toen kreeg ik de tip om er een jurist op te zetten,dan zou ik mijn rijbewijs waarschijnlijk sneller terug krijgen,niet dus €160 weggegooid
Klaagschrift werd niet ontvankelijk verklaard.
 
Ik zie een hoop antwoorden, maar geen antwoord op de vraag.
Antwoord is niet moeilijk:

Traject controle bezwaar: kansloos
Kun je in bezwaar: altijd
Levert het wat op: Met hoge waarschijnlijkheid niets, maar soms heb je geluk

Eerste antwoord is zo te zien het beste.

En de reden van TS af en toe gas moeten geven is helemaal kansloos, dat is zeker.
Je geeft het toe, kat in het bakkie.
De enige kans is fout in de meting / procedure fout ergens enz. Daar kom je pas bij bezwaar achter.
 
Ik zie een hoop antwoorden, maar geen antwoord op de vraag.

Zoiets:

Beste Officier van Justitie,
Ik heb te hard gereden, maar dit deed ik om de verkeersveiligheid te verhogen. Door harder te rijden ben ik eerder op mijn plaats van bestemming, waardoor ik minder tijd heb om in gevaarlijke situaties terecht te komen. Ik verzoek u dan ook de boete te seponeren.

Als ze daar niet intrappen geef ik het op ;)
 
Ik had een boete voor veel te snel rijden,toen kreeg ik de tip om er een jurist op te zetten,dan zou ik mijn rijbewijs waarschijnlijk sneller terug krijgen,niet dus €160 weggegooid
Klaagschrift werd niet ontvankelijk verklaard.
Niet ontvankelijk? Een klaagschrift door een jurist?

Lekkere jurist dan. Niet-ontvankelijk betekent dat er niet eens inhoudelijk naar gekeken is, maar dat de er niet voldaan is aan de standaard eisen. Die eisen zijn gewoon formele dingetjes en niet bepaald lastig bij een dergelijk klaagschrift...

@OP: Een standaardbriefje gaat meestal niet kapot veel uithalen. Je kunt zelf alles opvragen en dan een beroep formuleren, of het door bedrijfje laten doen. Dit doen zij veelal gratis omdat vernietiging van de boete geld oplevert. Een aantal zijn hierboven al genoemd.
[edit MBM: verkapte spam verwijderd]

Als je het zelf wilt doen raad ik je erg aan gewoon de hele boel op te vragen, dat is stap 1. Het enige "standaard" dingetje dat je kunt proberen, is je in een dergelijke brief je beroepen op het recht om gehoord te worden. Slaat de OvJ dat over? Dan kan de rechter oordelen dat je niet juist behandeld bent en de boete vernietigen om formele redenen. Horen kan echter ook tegen je werken (jezelf "vastlullen" om het zo maar even te noemen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Antwoord is niet moeilijk:

Traject controle bezwaar: kansloos
Kun je in bezwaar: altijd
Levert het wat op: Met hoge waarschijnlijkheid niets, maar soms heb je geluk

Eerste antwoord is zo te zien het beste.

En de reden van TS af en toe gas moeten geven is helemaal kansloos, dat is zeker.
Je geeft het toe, kat in het bakkie.
De enige kans is fout in de meting / procedure fout ergens enz. Daar kom je pas bij bezwaar achter.
geen enkel bezwaar is kansloos, er zijn echt een hoop redenen waarom een boete kwijtgescholden kan worden..
Een boete moet een corrigerende werking hebben, dat is het idee er achter,
Maar die corrigerende werking moet wel binnen een bepaald tijdsvak ontvangen worden, in NL 2 maanden, in de EU maanden, heb dus al met regelmaat hier een beroep op kunnen doen, daarnaast moeten apparatuur voldoen aan de wet, en tijdig gecalibreerd worden..

En met de corona perikelen , is de kans groot dat er ergens een foutje in de procedure zit , dus goed uitpluizen en kijken of er ergens iets niet klopt
 
geen enkel bezwaar is kansloos, er zijn echt een hoop redenen waarom een boete kwijtgescholden kan worden..
Een boete moet een corrigerende werking hebben, dat is het idee er achter,
Maar die corrigerende werking moet wel binnen een bepaald tijdsvak ontvangen worden, in NL 2 maanden, in de EU maanden, heb dus al met regelmaat hier een beroep op kunnen doen, daarnaast moeten apparatuur voldoen aan de wet, en tijdig gecalibreerd worden..

En met de corona perikelen , is de kans groot dat er ergens een foutje in de procedure zit , dus goed uitpluizen en kijken of er ergens iets niet klopt
Of gewoon niet zo janken, aftikken en verder met het leven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan