Standaard bezwaarschrift voor snelheidsoverschrijding trajectcontrole?

Status
Niet open voor verdere reacties.
of het gewoon niet eens zijn met die idiote controles en proberen zand in de molen van het systeem te gooien, maar is altijd hetzelfde gezeik hier, als iemand onder een bekeuring probeert uit te komen, komen de moraalridders met hun pik omhoog hier even een keer met die schwantz op tafel slaan
Hier sla ik toch even op aan, ik weet niet hoe het komt, maar als ik dit lees krijg ik toch puisten in m'n nek. Tegelijkertijd is het prima (zelf wenselijk) om te toetsen of systemen nog werken en mogelijk aangepast moeten worden, aldan niet door een oplettende burger. Het zit volgens mij in de motivatie, schreeuwen om je rechten maar vele vergeten vervolgens hun plichten. Ik denk dat dit is wat mij stoort.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het niet verkeerd om bij een boete bezwaar te maken ... tenminste ... zolang het zin heeft ...

Zelf ben ik een rustige rijder, en neen, ik ga daar geen gebruik van maken om hier de moraalridder uit te hangen. Ook ik rijd soms te snel, al is dat wel erg zelden.

De reden waarom je te snel rijdt is dikwijls wel bepalend of het al dan niet zin heeft bezwaar te maken tegen een boete.

Bijvoorbeeld:
... een grote bestelbus inhalen omdat je dan beter zicht hebt of iets dergelijks.
Dit lijkt mij kansloos. Als de bestelbus al v-max rijdt, is inhalen vanwege zichtsbeperking niet aanvaardbaar. Afstand houden zal hier de tegen argumentatie worden.

Maar wat ik tegenwoordig bijna dagelijks (werkdagen) meemaak, is het volgende.
Op de Brusselse ring is de v-max 100. Ik passeer daarop er echter wegenwerken, v-max gereduceerd naar 70. Rijd je daar 70 met de motor moet je goed spiegelen, veel auto's, maar meer nog, veel vrachtwagens houden zich daar duidelijk niet graag aan. Meestal halen ze mij wel in hoor, zelfs de vrachtwagens. Maar soms, pakweg 1 op de 10 keer komen ze bumperkleven, erg kort zelfs, zo precies dat ze je willen duidelijk maken door te rijden, ook al mag je niet sneller. En ik kan je zeggen, als je met de motor 70 rijdt, en daar komt een vrachtwagen bumperkleven, daar zit je niet op te wachten. Op zulke momenten rijd ik er toch ook 90, al is het maar om die vrachtwagen niet te kort achter mij te hebben. Tot nog toe geen boete gehad, maar als er eens een van komt, zal ik toch wel een vriendelijk opgesteld bezwaar maken dat ik te snel reed voor eigen veiligheid, met duidelijke uitleg waarom.

Zou het helpen? Ondanks het in mijn ogen gegrond is, acht ik de kans klein, iets van 40/60 of zo, maar in zulk een situatie vind ik het wel zinnig het te proberen.
 
Als je in die situatie van voor geflitst wordt is er niks aan de hand en vanachter staat de Cameon er op, nog niks aan de hand,

Er is een heel leger Morons die denken dat 70 als Vmax niet geldt, met name > 3,5 ton en gaan al lichtend, toeteren op je achterlichten zitten, be my guest.
 
zielepoten....hij vraagt om een voorbeeldbezwaar, en iedereen valt over hem heen, geef hem antwoord op zijn vraag , en als je de wereld wilt verbeteren moet je bij het leger des heils gaan
vind je dan dat hij ergens een punt heeft?
 
.
vind je dan dat hij ergens een punt heeft?
doet dat er toe dan??
Hij vraagt om een bezwaarschrift ( omdat hij iets heeft gedaan wat niet mocht )
En dan roepen ze eigen schuld dikke bult, en niemand geeft antwoord op zijn vraag

en ja de ene kan het zich prima veroorloven, de ander wat minder, de een is het eens met het boetebeleid, de ander minder. de een is het eens met vollenbroek, de ander niet,
Maar als je een vraag stelt, geef antwoord, anders kun je ALLE advocaten wel laten stoppen met werken want het is toch allemaal eigen schuld dikke bult, en wil je je MENING geven doe dat dan in het afzeiktopic
 
.

doet dat er toe dan??
Hij vraagt om een bezwaarschrift ( omdat hij iets heeft gedaan wat niet mocht )
En dan roepen ze eigen schuld dikke bult, en niemand geeft antwoord op zijn vraag

en ja de ene kan het zich prima veroorloven, de ander wat minder, de een is het eens met het boetebeleid, de ander minder. de een is het eens met vollenbroek, de ander niet,
Maar als je een vraag stelt, geef antwoord, anders kun je ALLE advocaten wel laten stoppen met werken want het is toch allemaal eigen schuld dikke bult, en wil je je MENING geven doe dat dan in het afzeiktopic
De link is intussen al gegeven om hem deze zaak aan te vechten.

Misschien kan hij tot inkeer komen en inzien dat het een hopeloze strijd zal zijn, zeker omdat het zo'n lage bedragen zijn en dat hij zijn energie beter in iets nuttigers steekt.
 
De link is intussen al gegeven om hem deze zaak aan te vechten.

Misschien kan hij tot inkeer komen en inzien dat het een hopeloze strijd zal zijn, zeker omdat het zo'n lage bedragen zijn en dat hij zijn energie beter in iets nuttigers steekt.
wat jij nuttig vind is niet wat een ander nuttig vind..het hele geloofstopic staat vol met voor mij onnuttige zaken waarvan ik denk had je tijd maar beter besteed, want zo'n bezwaar is een uurtje, je leven wijden aan een god een half leven, en is ook een hopeloze zaak
 
wat jij nuttig vind is niet wat een ander nuttig vind..het hele geloofstopic staat vol met voor mij onnuttige zaken waarvan ik denk had je tijd maar beter besteed, want zo'n bezwaar is een uurtje, je leven wijden aan een god een half leven, en is ook een hopeloze zaak
Ik rij ook wel eens regelmatig te snel terwijl ik ervan bewust ben dat ik beboet kan worden. Ik jank niet als ik een boete krijg want...eigen risico.
 
geen enkel bezwaar is kansloos, er zijn echt een hoop redenen waarom een boete kwijtgescholden kan worden..
Een boete moet een corrigerende werking hebben, dat is het idee er achter,
Maar die corrigerende werking moet wel binnen een bepaald tijdsvak ontvangen worden, in NL 2 maanden, in de EU maanden, heb dus al met regelmaat hier een beroep op kunnen doen, daarnaast moeten apparatuur voldoen aan de wet, en tijdig gecalibreerd worden..

En met de corona perikelen , is de kans groot dat er ergens een foutje in de procedure zit , dus goed uitpluizen en kijken of er ergens iets niet klopt
Er is nergens wettelijk vastgelegd dat een boete een corrigerende werking moet hebben. Je was gewoon fout en wordt bestraft. Jaren terug kreeg ik een leaseauto en ben in 1 week 3x geflitst op hetzelfde punt voordat de eerste boete bij mij binnenkwam. Mijn bezwaar met hetzelfde argument ging direct de prullenbak in.
 
Ik jank niet als ik een boete krijg want...eigen risico
En wat met mijn situatie op de Brusselse ring? Zou je dan ook geen bezwaar indienen?
Ik alvast wel, wetende dat zelfs in die situatie de kans klein is dat ik gelijk krijg. Maar proberen zou ik toch.

In de situatie die TS beschrijft zou ik ook de moeite niet doen bezwaar in te dienen. Kansloos.
 
Ik rij ook wel eens regelmatig te snel terwijl ik ervan bewust ben dat ik beboet kan worden. Ik jank niet als ik een boete krijg want...eigen risico.
maar dat heb ik ook nergens ontkend of veroordeeld, ik kan een mooie middenklasser kopen van de boetes die ik in mijn leven heb gehad, it's all in the game, maar op het moment dat ik ook maar een sprankje geloof heb dat ik kan winnen omdat er in mijn ogen fouten zijn gemaakt, ga ik aan de gang, en als een ander dat ook wil proberen krijgt hij mijn zegen, en vertel hem waar hij op moet letten om een kans te maken, dat is ook wat de meeste advocaten doen, niet meer kijken naar de schuldvraag, maar proberen de straf te ontlopen...
Als ik een PV krijg omdat ik te snel gereden heb , en ze zetten er in dat ze mij 2000 mtr geklokt hebben op een weg die maar 800 mtr is, dan vecht ik dat aan, en win het dan ook, ook al heb ik veel te snel gereden
Een boete voor geluid zonder meten omdat de agent het te luid vond trap ik niet zomaar in
Op het moment dat ik een boete krijg uit Italie na 9 maanden, en de europese regels zeggen dat dat binnen 6 maanden moet omdat anders de corrigerende werking van de boete verloren gaat, vecht ik dat aan, en win het ook, das bij 2 PV's ruim 1000 euro verdienen...
Boetes betaal ik , maar alleen terechte boetes, dus ook een traject boete moet aan voorwaardes voldoen, callibratie e.d. moet dan volgens de regels verlopen zijn..
 
Er is nergens wettelijk vastgelegd dat een boete een corrigerende werking moet hebben. Je was gewoon fout en wordt bestraft. Jaren terug kreeg ik een leaseauto en ben in 1 week 3x geflitst op hetzelfde punt voordat de eerste boete bij mij binnenkwam. Mijn bezwaar met hetzelfde argument ging direct de prullenbak in.
zou eerst beter de regels zoeken voordat je begint te roepen
om daar maar op door te gaan, de termijn is inmiddels in NL 4 maanden, en deze termijn is dus ingevoerd omdat er een corrigerende werking van uit moet gaan, dat staat zo in de jurisprudentie, en dat wordt dan weer als toetsing gebruikt ...
 
Laatst bewerkt:
In TS zijn geval lijkt bezwaar indienen zinloos, en nogmaals, daarom zou ik het ook niet doen.

Máár! Het is niet altijd zinloos om, zelfs wanneer je in fout bent, bezwaar in te dienen.

Een rotonde die ik vroeger dikwijls passeerde, veel file richting de rotonde, ik ga er langs met de motor. Op het einde ga ik daarbij wel eens over het verdrijvingsvlak.
20210921_112516.jpg

Op een dag werd dat blijkbaar gezien door een agent in een anonieme auto, want ik kreeg er een boete voor.
Heb ik bezwaar voor ingediend. Het ging als volgt (weet niet meer de exacte verwoordingen, maar zo ging het ongeveer);
Beste,
De reden dat ik over de verdrijvingsvakken reed is omdat ik als motorrijder voorzichtig langs de file heen rijd. Dit omdat het enerzijds veiliger voor mij is dan achteraan mee aan te schuiven, en anderzijds beter voor het verloop van het verkeer. De grote meerderheid van de automobilisten kan daar goed mee overweg, omdat ze beseffen dat we niet hun plaats innemen, maar de file juist verkorten in tegenstelling tot wanneer we zelf met de auto rijden.
Soms gebeurt het echter dat de auto's iets te ver links rijden (wellicht om het verkeer voor hun te kunnen inschatten), en dan is het niet veilig vlak naast hun door te rijden, waardoor het moeilijk wordt de verdrijvingsvakken te vermijden.

Hopend op begrip, en met vriendelijke groeten, De Kunst Patrick.
En weet je wat? Ondanks de boete terecht was, is ze gewoon teniet gedaan.
 
En wat met mijn situatie op de Brusselse ring? Zou je dan ook geen bezwaar indienen?
Ik alvast wel, wetende dat zelfs in die situatie de kans klein is dat ik gelijk krijg. Maar proberen zou ik toch.

In de situatie die TS beschrijft zou ik ook de moeite niet doen bezwaar in te dienen. Kansloos.
?
 
of het gewoon niet eens zijn met die idiote controles en proberen zand in de molen van het systeem te gooien, maar is altijd hetzelfde gezeik hier, als iemand onder een bekeuring probeert uit te komen, komen de moraalridders met hun pik omhoog hier even een keer met die schwantz op tafel slaan
Zand in de molen van het systeem...of een reden dat alles steeds duurder wordt met zinloze bezwaren?
 
, niet meer kijken naar de schuldvraag, maar proberen de straf te ontlopen...
Als ik een PV krijg omdat ik te snel gereden heb , en ze zetten er in dat ze mij 2000 mtr geklokt hebben op een weg die maar 800 mtr is, dan vecht ik dat aan, en win het dan ook, ook al heb ik veel te snel gereden
Het gaat er dus om wat andere (in dit geval justitie) fout gedaan hebben. Dan hoef je dus niet meer na te denken over wat je zelf fout hebt gedaan. Ik ben niet naïef, ik weet dat het systeem zo werkt, maar eerst proberen het systeem te verstoren om vervolgens het systeem weer te gebruiken.
Enige vorm van zelfreflectie zou hier niet misstaan.
 
Het gaat er dus om wat andere (in dit geval justitie) fout gedaan hebben. Dan hoef je dus niet meer na te denken over wat je zelf fout hebt gedaan. Ik ben niet naïef, ik weet dat het systeem zo werkt, maar eerst proberen het systeem te verstoren om vervolgens het systeem weer te gebruiken.
Enige vorm van zelfreflectie zou hier niet misstaan.
ja en dan zal ik nooit meer te snel rijden, nooit meer een zwart klusje doen, elke zondag naar de kerk, elke zaterdag naar de synagoge, mijn collegea aansporen te beginnen als de pauzetijd er op zit, mijn buurman er op aanspreken als hij zijn auto op straat wast, en zelf ook niet meer doen, niet meer voor elk wissewasje de auto pakken, mijn vrouw laten stoppen met kletsen omdat ze zo meer zuurstof verbruikt.....

Man man man wordt wakker, grote criminelen en witteboordencriminelen komen overal mee weg, en ik moet bij mij zelf te rade gaan omdat ik onder een bekeuring probeer uit te komen....Heb je paddo's gebruikt soms
 
ja en dan zal ik nooit meer te snel rijden, nooit meer een zwart klusje doen, elke zondag naar de kerk, elke zaterdag naar de synagoge, mijn collegea aansporen te beginnen als de pauzetijd er op zit, mijn buurman er op aanspreken als hij zijn auto op straat wast, en zelf ook niet meer doen, niet meer voor elk wissewasje de auto pakken, mijn vrouw laten stoppen met kletsen omdat ze zo meer zuurstof verbruikt.....

Man man man wordt wakker, grote criminelen en witteboordencriminelen komen overal mee weg, en ik moet bij mij zelf te rade gaan omdat ik onder een bekeuring probeer uit te komen....Heb je paddo's gebruikt soms
Wat is er met je gebeurt dat zo boos bent?
 
Het wordt een beetje een vervelende discussie. K@W@: je kunt best wel een punt hebben (en vaak ben ik het met je eens), maar je bent nu wel erg drammerig bezig. En nu niet zeggen dat anderen dat ook zijn, want je kunt altijd besluiten om de discussie niet meer aan te gaan.
 
Het wordt een beetje een vervelende discussie. K@W@: je kunt best wel een punt hebben (en vaak ben ik het met je eens), maar je bent nu wel erg drammerig bezig. En nu niet zeggen dat anderen dat ook zijn, want je kunt altijd besluiten om de discussie niet meer aan te gaan.
hahahaha en hoe vaak heb jij hier al gereageerd????over drammen gesproken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan