Standaard ECU laten reflashen

KTMDuker

Rookie
12 sep 2017
16
0
Medemblik
Beste allemaal,

ik ben sinds juli in het bezit van het a1 rijbewijs en heb een 125 duke gekocht, hij rijdt goed en trekt ook wel lekker op, maar na de 90 is het wel een beetje klaar. Nou is het zo dat ik in Dronten studeer en daar ook op kamers zit, ik kom zelf uit Medemblik en ga dus 2 keer in de week de dijk over. Omdat met wind tegen hij soms maar net de 100 redt zou ik graag weten of het mogelijk is de standaard ecu te reflashen en hoeveel ik hieruit kan verwachten?

Er zit al een volledig leovince uitlaat systeem op. Als er op de top wat meer uit te halen valt ben ik al overtuigd.

En ja mischien had ik beter een auto kunnen kopen, maar on-topic graag
 
Ik denk ook dat er weinig meer is uit te halen zonder echt het hele blok te gaan tunen.

Op een gegeven moment gaat de luchtweerstand te veel meetellen en dan is het vermogen gewoon te laag. Bijv. een YFR125 heeft door het kuipje een lagere luchtweerstand en wil dan ook iets harder rijden op de top.
 
Is ook nog een optie, in zijn 6 trekt hij hem inderdaad niet door tot volle toeren.

Dat is vrij normaal, ten eerste is het een 125 dus rij je nogal vaak op top (en dus wil je niet dat de motor dan constant (bijna) maximaal toerental draait, en daarnaast loopt geen enkele fiets onder normale omstandigheden de begrenzer in in de hoogste versnelling. Altijd net er onder.

Zoals gezegd is het een 125, er valt dus weinig te winnen.
 
Mijn wellicht nutteloze toevoeging:
Mag je ook een CBR250 rijden met 26 pk?
Die rijdt makkelijk 150 met wind tegen en comfortabel 100..130 km/u.
Ik heb hem sinds kort en het is nu mijn nummer één bike. :)
 
2 jaar roeien met de riemen die je hebt en geld dat je nu in tuning zou stoppen lekker in bitcoin stoppen om over 2 jaar mooie A2 van te halen :+

Ik ga ook geen nokkenas van 150 euro halen of een powercommander van 500 euro, het ging er mij meer om dat er misschien mensen waren die ervaring hadden met het reflashen van de standaard ecu op een 125 cc, dit zal niet veel kosten. Ga het ook nog wel bij de dealer voor leggen hoe en wat, laat dat hier ook wel weten.

2 jaar roeien met de riemen die ik heb wordt het zeker, maar betere riemen is wel makkelijker.
 
Dat vind ik wel leuk, maar ik heb dan ook de vrije keuze. -O-
Morgen kan ik de BMW weer pakken met 165 pk. :')

Ik zat even te zoeken op restricties, maar die schijnen er niet in te zitten.
Ktm Duke 125 Speed Restriction...

Vanaf 18 jaar mag je met het A1-rijbewijs op 125cc motoren rijden. Deze motoren hebben maximaal een cilinderinhoud van 125cc en een maximaal vermogen van 11kW en een vermogen/gewicht verhouding van maximaal 0,1kW/kg. Belgische bezoekers met langer dan 2 jaar het autorijbewijs mogen ook op deze 11kW/125cc motoren rijden.

Dit zijn in principe de regels '(

Wat betreft restricties, die zitten er niet in, wind in de rug en hij trekt door naar 115 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook geen nokkenas van 150 euro halen of een powercommander van 500 euro, het ging er mij meer om dat er misschien mensen waren die ervaring hadden met het reflashen van de standaard ecu op een 125 cc, dit zal niet veel kosten. Ga het ook nog wel bij de dealer voor leggen hoe en wat, laat dat hier ook wel weten.

2 jaar roeien met de riemen die ik heb wordt het zeker, maar betere riemen is wel makkelijker.

Indien DIY dan begin maar alvast in te lezen: www.ecuconnections.com/forum
 
Jammer genoeg niet ben nog verdoemd tot 125cc motoren

Mja 125cc is het probleem niet zo zeer, de vermogensbegrenzing wel (en het halve werk van de 4 takt motor).

Zorgen dat je een 125 2t krijgt (Cagiva Mito bv.) met 11kW op kenteken en een standaard motorblok, dan heb je ruim het dubbele vermogen (risico voor jezelf) en die lopen met gemak 150km/u zonder er een sleutel op te hoeven zetten (of een euro uit te geven).
 
Laatst bewerkt:
Heb je een gebruikte gekocht? Ik kwam het volgende tegen op deze http://www.startersmotor.nl/merken/ktm/duke125/duke125.php website;

Update mei 2012:

Heel toevallig hebben twee kennissen van mij deze Duke 125 gekocht bij RB Motoren. Het inhouden van de motor rond de 7500 toeren is verholpen met een softwareupdate, waardoor de motor in het hele toerengebied netjes doorloopt. De topsnelheid is hier ook mee toegenomen naar een 120km/u.


Het model waarmee getest was reed ook maar net over de 100
 
26pk maar? 2 cilinder?

Ik heb een FZR250 uit 1990 in de schuur staan, en die heeft 40/45 pk, is een 4 cylinder.
Je kan hem dan ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een CBR250RR.
De enkele R is een 1 cilinder (A2 NL rijbewijs) motor, Honda made in Thailand. ;)
Is niet bedoeld als een hoog vermogende - high performance fiets.
Wel robuust (subframe is oversized) (landelijke Thaise wegen) en kan tegen wat mindere benzinekwaliteit.

Hij of zij rijdt verder wel lekker door het drooggewicht van 155 kilogram en heeft een moderne digitale (snelheid, temperatuur, brandstofmeter, tijd, alle tellerstanden) cockpit. Zelfs de toerenteller is een stappenmotor. :t
Volgas met 26 pk is het verbruik nog steeds minimaal 1:29, bij regulier gebruik 1:32.

Mijn S-bochten richting de snelweg rij ik nu dezelfde snelheid als een GSX-F750 die ik een paar maanden geleden reed.
Maar er zit nog meer in het vat..
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem dan ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een CBR250RR.
De enkele R is een 1 cilinder (A2 NL rijbewijs) motor, Honda made in Thailand. ;)
Is niet bedoeld als een hoog vermogende - high performance fiets.
Wel robuust (subframe is oversized) (landelijke Thaise wegen) en kan tegen wat mindere benzinekwaliteit.

Hij of zij rijdt verder wel lekker door het drooggewicht van 155 kilogram en heeft een moderne digitale (snelheid, temperatuur, brandstofmeter, tijd, alle tellerstanden) cockpit. Zelfs de toerenteller is een stappenmotor. :t
Volgas met 26 pk is het verbruik nog steeds minimaal 1:29, bij regulier gebruik 1:32.

Mijn S-bochten richting de snelweg rij ik nu dezelfde snelheid als een GSX-F750 die ik een paar maanden geleden reed.
Maar er zit nog meer in het vat..

Ah, zo..
Die FZR250 van mij schijnt 1 op 45 te doen, mits je het niet te wild doet, zo ver dat mogelijk is op een 250. ;)

Geen idee wat die FZR weegt, maar volgens mij was dat minder dan 150 kilo.

Ik moet er toch eens mee verder..
 
Terug
Bovenaan Onderaan