Standaard geen garantie, is het normaal om te overleggen?

CBF500's zijn 9/10x lesmotoren geweest.. Dus vaak op lage snelheid op een parkeerterein, dus dan is 80.000km ineens heel heel veel.
al is het een lesmotor geweest dat heeft voordelen en nadelen. hij heeft dan misschien veel uren gedraaid maar de kans is groot dat er maar weinig koude starts zijn geweest omdat die dingen de hele dag gebruikt worden. en van koude starts slijten ze veel harder als van langzaam rijden. ook hebben lesmotoren grotere kans op schade maar aan de andere kant zijn het bedrijfsmiddelen en die moeten betrouwbaar en veilig zijn dus meestal wordt er regelmatig onderhoud gepleegd en schades worden goed hersteld om de veiligheid te waarborgen en omdat het hele slechte reclame voor je bedrijf is als je het niet doet. OK er zitten ook rotte peren onder de rijscholen die er een potje van maken maar dat moet een goede monteur zo zien.
 
Misschie dan toch zoeken bij een wat kleinere motorzaak die inruilers verkoopt die ze zelf ook in onderhoud hebben gehad.
Grote motorzaken kopen vaak partijen in.
Zeg ben ik er ook eens ingestonken, een mooie motor met niet te veel km's, bleek een rechtgetrokken schadebak te zijn met mooi plaatwerk en een nieuwe tellerpartij.
Kwam erachter omdat ie wel erg veel olie verbruikte en de bak op een gegeven moment rare geluiden begin te maken.
Ook iets om in de gaten te houden!
 
Ik ben vandaag langs geweest. De motor ziet er in het echt ook goed uit. Zo goed als nergens roest of iets. Mag wel eens goed gewassen geworden maargoed dat vind ik zelf wel leuk om te doen.
Er zit dus optioneel 3 maanden garantie + afleveringsbeurt bij voor 250 euro. Dit stond niet vermeld op de site.

Ik ga waarschijnlijk morgen een proefrit maken. Ik vind een keurmeester voor zo'n goedkope beginnersmotor een beetje duur eerlijk gezegd. Er zou dan nog eens zeker 200 euro bijkomen. Ben aan het twijfelen.
 
Gezien de voorgaande reacties, let ook eens op de aanslagnokken?
Als verder je alles netjes lijkt zou'k niet te moeilijk doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan