Standaard schokbreker Bandit1200 op Bandit600?

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
Hallo allen,

Effe een vraag names een vriend van mij.


Ik heb een Bandit600N uit 97 en kan voor een mooi prijske (50 euro) een standaard schokbreker met Hyperpro veer van een Bandit1200 oud model(<2000) krijgen. Veer ziet er prima uit verder.

Maar heb ik toch een aantal vragen. Op de Banditclub zitten een aantal mensen die zeggen dat dit gewoon zonder aanpassingen past, maar dat het mischien te stug is.

Echter, volgens mij heeft de schokbreker van een oude Bandit1200 7 standen voor de voorspanning en 4 voor de uitgaande demping. Wie weet of dit klopt?

Als dit zo is, kan ik hem toch gewoon een beetje slapper instellen als blijkt dat ie te stug is? Komt ook nog eens bij dat ik zelf rond de 90kg weeg dus de vering zeker achter echt TE slap voor mij, zeker met duo, niet dat dat vaak voorkomt magoed ;)

Graag commentaar waarom ik het niet zou doen of juist wel doen, want ik vind de standaard vering van de Bandit600 echt klote.

Voorvering is trouwens nog standaard maar er zitten 2 ringen in die de voorspanning moeten verhogen.

Dank !
 
Laatst bewerkt:
Je kan d.m.v. de voorspanning de vering niet lichter maken.
Als je de voorspanning verlaagd zal de motor lager komen staan en dus ook eerder onderin slaan.
 
:] Surf even naar Fok! daar zit Patrick281 en alles wat hij zegt moet je direct aannemen. 8-)

Die man heeft altijd perfecte adviezen en bezit een hoog visionair inzicht :}
 
Deze vraag ken ik ook... ;) Lijkt mij niet dat ze identiek zijn, maar zou kunnen. Waarschijnlijk is de schokbreker hetzelfde, maar de veer stugger. Niet doen en een tweedehands Hyperpro vinden. :)
 
ik had op mijn B600 gewoon een nieuwe hyperpro veer op de standaard schokdemper laten zetten. werkt perfect, wordt ie echt een stuk strakker van. is nog niet eens zo heel duur trouwens, ik geloof rond de 90 euro voor de veer en dan nog laten monteren of zelf doen.
 
heb het werkplaats handboek erop nageslagen..

zit geen verschil in tussen beide exemplaren volgens het werkplaatshandboek.

maar dan hebben we hetover origineel. Wat betreft hyperpro ga je de balans tussen voor- en achtervering verneuken.....je gaat slecht rijden. Doe het dus alleen als je voorvering al niet mere standaard is. pas anders EERST dat aan.
 
heb het werkplaats handboek erop nageslagen..

zit geen verschil in tussen beide exemplaren volgens het werkplaatshandboek.

maar dan hebben we hetover origineel. Wat betreft hyperpro ga je de balans tussen voor- en achtervering verneuken.....je gaat slecht rijden. Doe het dus alleen als je voorvering al niet mere standaard is. pas anders EERST dat aan.
zoals ik al zei, had ik alleen achter een hyperpro veer gemonteerd en dit werkte perfect. de voorvering is wel behoorlijk zacht en vooral het duiken is erg met de standaard veren maar de achterkant is volgens mij toch wel het grootste probleem. de zachte voorvering is naar mijn mening een kwestie van wennen, maar de achterveer sloeg bij mij geregeld echt door. vooral in de bocht is dit niet fijn als je ineens met je uitlaat/middenbok op de grond komt en het achterwiel gaat hevelen.
 
Hmmmmmm bekende vraag Staat ook op Bikepower.


En MrSuzuki is Ragonite B|

Vandaar dat ie hier niet meer zit :P was een beetje uitgekakt geloof ik O-)
Daar is ie :
full

:+
 
heb het werkplaats handboek erop nageslagen..

zit geen verschil in tussen beide exemplaren volgens het werkplaatshandboek.

maar dan hebben we hetover origineel. Wat betreft hyperpro ga je de balans tussen voor- en achtervering verneuken.....je gaat slecht rijden. Doe het dus alleen als je voorvering al niet mere standaard is. pas anders EERST dat aan.
Dus als ik het goed begrijp is het gewoon hetzelfde als een Hyperpro veer monteren op mijn eigen standaard schokdemper? :)

En ja, van het voorjaar ga ik de voorkant onder handen nemen, deze liep ik toevallig tegen het lijf en is natuurlijk een koopje als het werkt :)

Enne, kunnen we ontopic blijven? B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan