Stapje terug

slingshot heeft niet van die kappen. geen punten voor, is naked :]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Alle GS500's hebben inderdaad Slingshot carburateurs, net zoals een paar andere Suzuki's, waaronder de GSX600F (oude model).

De punten om de kuip aan vast te maken krijg je bij de 3rd party kuip en die bevestig je op bepaalde plekken aan je frame. Is niet zo moeilijk.
 
Gisteren in Echt gekeken naar een GS500. Hij is natuurlijk lang zo mooi niet als de diversion, maar ja, dat wist ik vantevoren.
Mijn huidige vroemertje (nog wel):
schoondivje.jpg

Ik zal inderdaad wel wat aan extra's uit moeten zoeken, want kleding heb ik niet meer nodig. Maar ja, er zitten al (zij)koffers op en een topkuipje. Dus ik ga maar eens bedenken wat ik er nog bij zou willen.
Komend weekend ga ik naar een CB500 kijken hier in de buurt. En daarna even afspreken voor proefritjes, daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Nou heb ik een heel ander vraagje: ik zag dat bij mijn diversion de olie een beetje onderin het glaasje staat. Dus dat zou ik graag willen bijvullen/verversen, want ik ga er zeker nog zo'n 200-350 km mee rijden voor ik een andere heb. Ik had mijn dealer gebeld en die had het over zo'n 60-70 euro (vertelde wel dat er 10W40 in moet). Dat vind ik nog wel veel geld voor een motor die ik wil verkopen, maar ik ben er wel nog steeds zuinig op!
Kan ik dit er gewoon zelf kopen en bijvullen of het is goedkoper/beter om het te laten verversen (dat kan ik niet zelf)?
Voordeel van verversen: dan kan ik die monteur lastig vallen om instructies, zodat ik het een volgende keer zelf kan.

[edit: fotootje toegevoegd]
 
Gisteren in Echt gekeken naar een GS500. Hij is natuurlijk lang zo mooi niet als de diversion, maar ja, dat wist ik vantevoren.
Ik zal inderdaad wel wat aan extra's uit moeten zoeken, want kleding heb ik niet meer nodig. Maar ja, er zitten al (zij)koffers op en een topkuipje. Dus ik ga maar eens bedenken wat ik er nog bij zou willen.
Komend weekend ga ik naar een CB500 kijken hier in de buurt. En daarna even afspreken voor proefritjes, daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Nou heb ik een heel ander vraagje: ik zag dat bij mijn diversion de olie een beetje onderin het glaasje staat. Dus dat zou ik graag willen bijvullen/verversen, want ik ga er zeker nog zo'n 200-350 km mee rijden voor ik een andere heb. Ik had mijn dealer gebeld en die had het over zo'n 60-70 euro (vertelde wel dat er 10W40 in moet). Dat vind ik nog wel veel geld voor een motor die ik wil verkopen, maar ik ben er wel nog steeds zuinig op!
Kan ik dit er gewoon zelf kopen en bijvullen of het is goedkoper/beter om het te laten verversen (dat kan ik niet zelf)?
Voordeel van verversen: dan kan ik die monteur lastig vallen om instructies, zodat ik het een volgende keer zelf kan.
60-70 euro? :o

Als ie nog in het kijkglaasje staat gaat er nooit meer dan een liter ofzo bij. Hoeft niet meer dan een tientje te kosten.
 
Hm, heel verstandig. De gs500 is in een 'challenge' (?) uitvoering met kuip geweest. Die zal vast wel tweedehands te vinden zijn. Trouwens, als je lekker reed op de cb500, waarom dan daar niet naar gezocht? Dat is zowiezo een modernere motor dan de gs, want die laatste heeft z'n wortels in de gsx400 en gs450 blokken uit begin jaren 80.

En kijk eens naar iets allroad achtigs. Die dingen rijden vaak heel ontspannen en beheersbaar, alleen al wat zithouding betreft.


een GS is een erg degelijke motor! waarom denk je dat ie al meer dan 15 jaar nagenoeg onveranderd geleverd word door Suzuki ;) bovendien is hij een stuk goedkoper dan een CB500.
ik heb een GSje, en vind ze beter rijden dan een CB. een GS voelt lichter, en gooi je makkelijker een bocht in.

@TS
al vanaf het begin zijn er GSjes geleverd met kuip(ik heb dr zelf ook 1). in gezocht en gevonden staan geloof ik zelfs 2/3 GSjes met kuip te koop.
 
Gisteren in Echt gekeken naar een GS500. Hij is natuurlijk lang zo mooi niet als de diversion, maar ja, dat wist ik vantevoren.
Mijn huidige vroemertje (nog wel):
(Afbeelding)
Ik zal inderdaad wel wat aan extra's uit moeten zoeken, want kleding heb ik niet meer nodig. Maar ja, er zitten al (zij)koffers op en een topkuipje. Dus ik ga maar eens bedenken wat ik er nog bij zou willen.
Komend weekend ga ik naar een CB500 kijken hier in de buurt. En daarna even afspreken voor proefritjes, daar ben ik wel erg benieuwd naar.

Nou heb ik een heel ander vraagje: ik zag dat bij mijn diversion de olie een beetje onderin het glaasje staat. Dus dat zou ik graag willen bijvullen/verversen, want ik ga er zeker nog zo'n 200-350 km mee rijden voor ik een andere heb. Ik had mijn dealer gebeld en die had het over zo'n 60-70 euro (vertelde wel dat er 10W40 in moet). Dat vind ik nog wel veel geld voor een motor die ik wil verkopen, maar ik ben er wel nog steeds zuinig op!
Kan ik dit er gewoon zelf kopen en bijvullen of het is goedkoper/beter om het te laten verversen (dat kan ik niet zelf)?
Voordeel van verversen: dan kan ik die monteur lastig vallen om instructies, zodat ik het een volgende keer zelf kan.

[edit: fotootje toegevoegd]

60-70 euro om nog 300 km te rijden? Nooit doen.

Stappenplan:
1. Koop bij de motorzaak motorolie die bedoeld is voor motoren. 1 liter is zat.
2. Pak een vel A4 papier
3. Dopje van het carter af draaien, een trechter draaien van het papier en die in de vulopening steken
4. en rustig 20-30 cc olie bijvullen, even tijd geven om te zakken - half minuutje of zo - en kijken hoe hoog de olie in het peilglas staat. Driekwart vol is zat genoeg, teveel olie is ook schadelijk.
5. Trechter weg doppie terug.
6. Uitrekenen hoeveel je hebt bespaard en een stukje gaan rijden/biertje happen/MF donatie doen ;)

Olie verversen mag de nieuwe eigenaar doen, jij zorgt er gewoon voor dat'ie niet tekort komt.

Have fun.
 
een GS is een erg degelijke motor! waarom denk je dat ie al meer dan 15 jaar nagenoeg onveranderd geleverd word door Suzuki ;) bovendien is hij een stuk goedkoper dan een CB500.
Ik schreef ook niet dat een gs500 geen goede motor zou zijn. De CB500 is wat moderner en dat merk je in het rijden. Dan gaat vorkeur meespelen.
ik heb een GSje, en vind ze beter rijden dan een CB. een GS voelt lichter, en gooi je makkelijker een bocht in.

Afstelling zal meespelen, net als de staat van de banden. Ik vind een CB500 typisch zo'n motor die perfect aanvoeld. Echt Honda eigenlijk. Zal ook te maken hebben met zithouding en dergelijke. Zoals ik al schreef: voorkeur.

Met een GS500 in goede staat doe je in ieder geval geen slechte koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan