star-twin?? nee dank je

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
ik wordt al ziek bij het typen van de naam :r , misschien dat ze ooit (in het verre, verre verleden) goed waren, maar nu...

"Echt knudde, er valt niets te regelen. Ik moest zelfs het onderhoudsboekje betalen á 35 euro, terwijl ik de motor daar gekocht had.

Als je motor je lief is, breng hem dan vooral niet hier heen voor een grote beurt. Ik zou op dat moment een leen motor krijgen, kom ik daar of ik even een motor wil lenen voor 25 euro per dag voor 3 dagen. Lenen? Dat is toch gewoon huren?! :z

maar dan nu het ergste Ik breng mijn Monster 900 zonder problemen voor een grote beurt, komt ie terug met een slippende koppeling. Ik bel ze op en vertel het verhaal, 'u kunt hem over 2 weken komen laten nakijken'. Vooruit dan maar, als het dan maar over is. Ze vervangen de hydraulische vloeistof en zeggen dat het over is. Ik rij weg en het lijkt er op, de volgende dag rijden en weer een slippende koppeling. Nu ben ik het echt zat en ga dus naar een andere dealer, te weten Biggelaar in Oisterwijk. Zij denken aan de telefoon versleten koppelingsplaten, daar gekomen, de volgende dag om 7.00 en dat op zaterdag :+ constateren zij een geheel verkeerd afgesteld koppelingshendel, zodat de zuiger niet helemaal meer naar binnenkomt en dus de koppeling laat slippen, versleten tandwielen, bij het voortandwiel stonden de tanden helemaal in de looprichting, versleten ketting(stond echt op springen), versleten achterband, versleten voorband en te weinig motorolie, Maar liefst een halve liter, als ze dat al moeilijk vinden |( ! En dat allemaal na ongeveer 300 km na de grote beurt. Ik heb nu 14000 km op de teller staan en olie gebruikt hij zeker niet :9 .

'Ducati stukgatie', als je hem bij Star Twin onderhoudt wel ja.
Vaarwel Star Twin:, :j :j :j :j :j :j :j :

welkom den Biggelaar! :} *D :} *D :} *D :} *D :} *D :} *D :}

en dat wou ik nou ff kwijt
 
Laatst bewerkt:
:+

tis toch wat met sommige zaken he...
vraag me vaak in algemeen wel af of ze overal wel naar kijken. best kan je het volgens mij zelf allemaal doen weet je zeker dat et gebeurd

:] :] :] :]
 
Ben met je eens dat dat niet zo netjes is van Star-twin.

Maarre, je kan toch zeker zelf wel je olie peilen, bijvullen, je ketting en je profiel van je banden controleren??? Profiel zie je als je aan komt lopen. :?
 
Je hebt dit verhaal natuurlijk al wel op motordealers.info gezet natuurlijk?

En ja, olie peil ik zelf altijd en mijn banden kan ik ook wel zien. Maar toch, je gaat er na een grote beurt gewoon vanuit dat het goed is.
 
ik denk dat er veel dealers bij zijn die niet 100%
volgens het boekje werken.Mischien teveel werkt en te weinig tijd ? Onervaren personeel ? Alhoewel ik van mijn dealer ook al verhalen heb gehoord. Moet ik toch toegeven dat ik van mijn dealer na 12.000 km en een nieuw blok nog steeds zeer tevreden ben.
 
Maarre, je kan toch zeker zelf wel je olie peilen, bijvullen, je ketting en je profiel van je banden controleren??? Profiel zie je als je aan komt lopen. :?

Tuurlijk kan je het zelf, maar feit blijft dat die motortoko zijn werk niet goed doet. Zo te zien hebben ze echt over de meest voor de hand liggende zaken heen gekeken :j
 
Ben met je eens dat dat niet zo netjes is van Star-twin.

Maarre, je kan toch zeker zelf wel je olie peilen, bijvullen, je ketting en je profiel van je banden controleren??? Profiel zie je als je aan komt lopen. :?
Klopt, maar ze moeten bij een beurt natuurlijk wel de goede hoeveelheid erin gooien. Verder is het wel handig als ze je even opbellen dat ze e.e.a. geconstateerd hebben en vragen of dat ook meteen meegenomen moet worden.

Zoals ik het nu lees is de motor zonder verder commentaar weer aan de eigenaar meegegeven.
 
los van wat die zaak doet... maar een koppelingshandel afstellen...
als je zo'n motor koopt, en dan bedoel ik een iets maar aandacht vragende motor zoals een Ducs, dan lijkt me enige zelfredzaamheid onontbeerlijk...

is je dan niet opgevallen dat je koppeling veel later aangreep?

dat star-twin dat de tweede keer niet ontdekte is wel heel triest.
 
En er zijn meer van dat soort zaken...

dus mensen motorrijders, laat je niet naaien door dezergene.
 
Moet je kijken op www.motordealer.info. Zijn ze ook niet echt positief.

(ingezonden 4 februari 2002)
"Star Twin 'wist' wat het bijgeluid in mijn RSV Mille van 2001 was! 5 oktober 2001 opgehaald, na het vervangen van ketting en tandwielen (fl. 644.00). Mij was verzekerd dat het geluid er nu uit was. Niet dus. zaterdag 6 oktober 2001 terug geweest maar nu bleek het geluid ineens normaal en bij de RSV te horen volgens de heren. Ik ben daarop terug gegaan naar de dealer van aanschaf. Voordat ik daar was aangekomen was er nu ook een oorverdovend, jankend geluid te horen! Wat bleek, Star Twin heeft het achterwiel vergeten aan te draaien! Ik leef gelukkig nog. Star Twin heeft mij in de ... laten zakken zonder excuus. Jammer!"

(ingezonden 23 april 2002)
"Niet zo'n beste ervaring. Uitlaten besteld, op maat gemaakt, duidelijke afspraken vooraf gemaakt hoe e.e.a. eruit moest zien. Dat was allemaal geen probleem. Kom je ze ophalen, is het totaal iets anders geworden! Verder een hele slechte ervaring met Star Twin tuning. Hierbij werden o.a. Dellorto carbs gemonteerd, waarvan binnen een jaar een gasschuif gedeeltelijk in de motor verdween. Dit bleek *achteraf* een bekend probleem. Okee, alles werd kosteloos in orde gemaakt. Bleek bij thuiskomst de gasschuif van de andere carb ook haarscheurtjes te vertonen. Hadden ze niet goed gecontroleerd."



edit: Zie trouwen dat jouw reactie er ook al tussen staat
 
Op woensdag 24 juli 2002 08:47 schreef GuZ het volgende:
los van wat die zaak doet... maar een koppelingshandel afstellen...
als je zo'n motor koopt, en dan bedoel ik een iets maar aandacht vragende motor zoals een Ducs, dan lijkt me enige zelfredzaamheid onontbeerlijk...

is je dan niet opgevallen dat je koppeling veel later aangreep?

dat star-twin dat de tweede keer niet ontdekte is wel heel triest. inderdaad! :(


Dus jij wilt hiermee zeggen dat als je geen of weinig technische kennis hebt, je (bijvoorbeeld) beter geen Ducati kunt gaan rijden? Zo mooi zijn!!
Ik vind, maar das persoonlijk natuurlijk, dat je moet kunnen vertrouwen op een dealer en zijn monteurs. ZIJ moeten ervoor zorgen dat als jij je fiets brengt voor reparatie en/of onderhoud, jij je fiets weer in goede staat kunt meenemen.

Wel vind ik dat je je eigen banden (profiel en te hard/te zacht), olie en dergelijke wel zelf kunt bekijken.

Als je je fiets met (te) weinig profiel bij de dealer brengt, mag hij je er wel op wijzen dat ze (binnenkort) aan vervanging toe zijn, maar (gezien het bovenstaande) een noodzaak vind ik dat zeker niet.


CAT
 
Die lijken wel "oude" safe praktijken :r :r

Echt slecht van die gasten

Je moet een beetje rondvragen bij bekenden, dan kom je vaak wel bij een goede dealers terecht (in mijn geval MotorOost :} :} )
 
Op woensdag 24 juli 2002 10:56 schreef Plastic Power het volgende:Dus jij wilt hiermee zeggen dat als je geen of weinig technische kennis hebt, je (bijvoorbeeld) beter geen Ducati kunt gaan rijden? Zo mooi zijn!!
inderdaad, en ook geen KTM.
Of een oudje die veel ondersteuning behoeft.
"Vroeger" was dit heel normaal, tegenwoordig haalt iedereen maar zijn papiertje... ;)

Tis soms schrijndend te zien hoe mensen hun spullen belabberd bijhouden... en daar zijn bepaalde motoren gevoeliger voor....
Ik vind, maar das persoonlijk natuurlijk, dat je moet kunnen vertrouwen op een dealer en zijn monteurs. ZIJ moeten ervoor zorgen dat als jij je fiets brengt voor reparatie en/of onderhoud, jij je fiets weer in goede staat kunt meenemen.

Wel vind ik dat je je eigen banden (profiel en te hard/te zacht), olie en dergelijke wel zelf kunt bekijken.
kijk... jij hebt ook minimumeisen...
die van mij liggen wat hoger :P

dealers... brrrr...
lees de horrorverhalen op voornoemde site....
 
Op woensdag 24 juli 2002 13:45 schreef GuZ het volgende:inderdaad, en ook geen KTM.
Of een oudje die veel ondersteuning behoeft.
"Vroeger" was dit heel normaal, tegenwoordig haalt iedereen maar zijn papiertje... ;)

Tis soms schrijndend te zien hoe mensen hun spullen belabberd bijhouden... en daar zijn bepaalde motoren gevoeliger voor....kijk... jij hebt ook minimumeisen...
die van mij liggen wat hoger :P

dealers... brrrr...
lees de horrorverhalen op voornoemde site....

Nou, ik ben een klein en heel onschuldig :+ meisje en al helemaal niet technisch en kan dus alleen mijn profiel van mijn banden bekijken en banden oppompen, olie nakijken, en dat soort kleine (zeg maar 'lullige') dingetjes.

Als ik denk / weet dat er iets niet goed is, sta ik bij de dealer op de stoep. En natuurlijk krijgt mijn motor altijd de beurten op tijd.

Ik moet dus vertrouwen op de kennis en kunde van de monteurs. Helaas, maar dat is niet anders.

Het enige dat ik dus kan is rijden (nou ja, beetje dan) :)


CAT
 
:+

tis toch wat met sommige zaken he...
vraag me vaak in algemeen wel af of ze overal wel naar kijken. best kan je het volgens mij zelf allemaal doen weet je zeker dat et gebeurd

:] :] :] :]


yep doe ik ook
maar dan moet ie nog naar de dealer voor een beurt ivm de garantie.
maar ik weet dan zeker dat alles gebeurt is
hoewel ik (nog) niet twijfel Jan v Someren.
 
Heb zelf geen ervaring met star twin, mn blok schijnt er wel 10.0000 km geleden gedaan te zijn en die loopt goed.

Bij Biggelaar wor je inderdaad altijd goed geholpen en ook nog eens normaal behandeld, wat je niet van elke motortent kan zeggen, helaas.

Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf en als ik 't niet meer snap roep ik me pa d'r bij.

maar als d'r echt iets goed mis is met mn Duc'je of als ik onderdelen nodig heb ga ik naar Biggelaar!
 
Heb zelf geen ervaring met star twin, mn blok schijnt er wel 10.0000 km geleden gedaan te zijn en die loopt goed.

Bij Biggelaar wor je inderdaad altijd goed geholpen en ook nog eens normaal behandeld, wat je niet van elke motortent kan zeggen, helaas.

Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf en als ik 't niet meer snap roep ik me pa d'r bij.

maar als d'r echt iets goed mis is met mn Duc'je of als ik onderdelen nodig heb ga ik naar Biggelaar!

heeft biggelaar een website ? als ik biggelaar.nl typ krijg ik een keukenspecialist..
 
Ik moet zeggen dat ik toch wel eens ben met P.Boumeester je brengt je motor weg voor een gr beurt en vewacht dan ook dat alles gekontroleerd wordt, ik ben iemand die gehele motoren reviseert maar dat zegt niets over het feit hoe een dealer met mijn motor moet omgaan.

Stel ik breng mijn (lease blik) naar de garage voor een grote beurt dan mag ik toch hopen dat ik niet eerst onder de motorkap moet gaan kijken of bv de olie dop er wel op zit er genoeg profiel op de banden zit enz.
Kortom de dealer moet de werkzaam heden correct uitvoeren zonder dat de eigenaar dit naderhand nog eens moet controleren.
Helaas is het zo dat dit veel voorkomt bij motor dealers als je de verhalen allemaal moet geloven.
Maar mij is ook overkomen dat ik bij safe voor mijn 1000 km de motor aan één van de monteurs overhandigde en die vervolgens zij o shit weer zo'n ding.
Dat was dan ook voor mij by by Safe en nooit meer :j
 
Ben met je eens dat dat niet zo netjes is van Star-twin.

Maarre, je kan toch zeker zelf wel je olie peilen, bijvullen, je ketting en je profiel van je banden controleren??? Profiel zie je als je aan komt lopen. :?

tuurlijk kan ik dat zelf controleren, banden, olie doe ik ook altijd, maar als ik net 330 euro voor een beurt heb uitgegeven mag ik toch wel verwachten dat de olie goed is bijgevuld(was goed toen ik hem bracht) zometeen scheur ik uit mijn broek bij het bukken om naar de olie te kijken :+ , ik heb hem zonder opmerkingen weer meegekregen, en dat van die ketting, hij zal maar breken en tegen je carter slaan met 150 km/h of 120 wat eigenlijk het maximum is ;( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan