starcom bike tio bike communicatie

Snoepie

Die hard MF'er
9 sep 2004
302
0
omgeving Rotterdam
heeft iemand hier ervaringen mee met deze set bike to bike communicatie.

Ze zeggen dat dit ding bij 160 nog steeds goed kan luisteren en spreken met elkaar.


alle info is welkom..

Alvast bedankt

Mvg
 
heeft iemand hier ervaringen mee met deze set bike to bike communicatie.

Ze zeggen dat dit ding bij 160 nog steeds goed kan luisteren en spreken met elkaar.


alle info is welkom..

Alvast bedankt

Mvg

hoe goed e.e.a. verstaanbaar is hangt voor een groot deel af van je helm, en de turbulentie die je hebt van je eventuele kuipruit.
 
voor 160 euries? dan heb je zeker een mini porto van max 0.5 wat. een goede porto voor bike ti bike kost alleen al 120-160 euries.

heb zelf de twintalker gebruikt, maar na een rit toch maar voor de betere porto gegaan (alinko pmr 5 watt) omdat na een keer gasgeven, we tegen onszelf zaten te kleppen wegens niet in bereik zijn. (200-500 meter max bereik, en op de snelweg en bergen gaat het bereik hard meespelen.
 
Inderdaad, alles hangt af van je helm, en de kwaliteit een plaatsing van speakertjes en microfoon.

Het communicatiesysteem zelf werkt net zo goed bij 20 km/h als bij 220 km/h. Kwaliteit van het systeem hangt vooral af van afstand, hoeveelheid metaal en beton tussen zender en ontvanger, en verder kun je letten op dingen als duurzaamheid, batterijverbruik, functies om te voorkomen dat je voortdurend anderen door je heen hebt praten, snelheid van 'oppikken' van het geluid (zodat je niet elke keer het eerste woord mist), et cetera. Maar als dat allemaal naar tevredenheid is, en het setje een universeel systeem gebruikt om mic en speakers aan te sluiten, dan is het goed.

Overigens zijn er weinig helm-speaker-mic combinaties die boven de 120 nog prettig werken, volgens mij. Veel verder dan 'volgende afrit eraf' en 'KIJK UIIIIIIT' kom je niet echt. Maar dat is meer van horen zeggen, heb zelf gewoon de eerste genomen waar ik goede recensies van las. Ben tevreden, heb toch hekel aan snelwegrijden.

Kortom: Kies eerst een portosetje dat doet wat het van jou moet doen (qua bereik en functies), en kies daarna een goede helm-speaker-mic combi die doat wat die moet doen (qua windgeruis bij hoge snelheden).
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, alles hangt af van je helm, en de kwaliteit een plaatsing van speakertjes en microfoon.



Overigens zijn er weinig helm-speaker-mic combinaties die boven de 120 nog prettig werken, volgens mij. Veel verder dan 'volgende afrit eraf' en 'KIJK UIIIIIIT' kom je niet echt. Maar dat is meer van horen zeggen, heb zelf gewoon de eerste genomen waar ik goede recensies van las. Ben tevreden, heb toch hekel aan snelwegrijden.

Kortom: Kies eerst een portosetje dat doet wat het van jou moet doen (qua bereik en functies), en kies daarna een goede helm-speaker-mic combi die doat wat die moet doen (qua windgeruis bij hoge snelheden).

dan bij deze iets anders van horen zeggen rijdende op mijn brommert met 160 km/u jethelm prima verstaanbaar (hele gesprekken, en aan de telefoon verbaasde reactie in de zin van he, sta je niet bij een pomp dan, niet te horen dat je nu snelweg rijdt).
en op de GTR met 200 en geslote systeem helm ook uitstekend verstaanbaar bij de mede rijder

ik heb de autocom 7 advance en de autocom kit 200 met een Alinco 447 (is waterdicht tot 1 meter diep, regen is dan ook geen probleem) pro met 5 watt.
voor de korte ritten een zware lit batt en lange ritten hangen we aan de adapter (we lullen gewoon te veel voor de batterij van de porto dus maar aan constante stroom die porto) de autocoms, zitten in de brommers ingebouwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan